Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-06-10, 05:17
  #13
Medlem
lectors avatar
Han var säkert i Sverige, oavsett om han är med i den aktuella bilden eller inte.
Det är ju svängdörrar här och rätt lite koll på vilka som kommer in, även idag.
Dessutom arbetade han åt USA på den tiden.
Citera
2016-04-22, 20:14
  #14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lector
Han var säkert i Sverige, oavsett om han är med i den aktuella bilden eller inte.
Det är ju svängdörrar här och rätt lite koll på vilka som kommer in, även idag.
Dessutom arbetade han åt USA på den tiden.

Jag kan också bekräfta sanningen i detta, känner en som erbjöds skjuts hem av honom från Grand Hotell( vet inte vad hotellet heter i dag).
Citera
2016-04-22, 20:19
  #15
Medlem
Hans son gick ju i Falun ,så nog var han säkert här hälsade på, men Osama var ju inte terrorist då, eller han var väl aldrig terrorist egentligen , han var ju ledaren.
Han var egentligen ganska smart.
styrde och ställde i AQ och gjorde någon propagandavideo då och då , sen hade han lite knarkodlingar och sålde, han tjäna nog pengar så han klara sig.

Edit: undrar om han hade några tankar på bli martyr eller om han bara styrde andra att utföra dåd, jag tror nästan på det senare , undrar hur många av ledarna i terrorgrupper som verkligen skulle ta sitt liv.
dom kanske är dom sista som skulle göra det.
__________________
Senast redigerad av pederN 2016-04-22 kl. 20:22.
Citera
2016-05-15, 19:17
  #16
Medlem
EvolutionXs avatar
Han har visst varit i Sverige.

Falun som han besökte, var en av familjen Bin Ladins favoritställen som de hade besökt har jag hört.
Citera
2016-05-16, 15:13
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvolutionX
Han har visst varit i Sverige.

Falun som han besökte, var en av familjen Bin Ladins favoritställen som de hade besökt har jag hört.


Flashback i ett nötskal, rykten och obekräftade källor, helt utan fakta
Citera
2016-05-20, 15:29
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Flashback i ett nötskal, rykten och obekräftade källor, helt utan fakta

Usamas äldre bror Salem bin Laden besökte bevisligen Falun i början av 1970-talet. Vid ett tillfälle tillsammans med en stor del av släkten. Salem hade en del vänner i Falun. Dog i en flygolycka i Texas.
Frågan gäller huruvida lillebror Usama någonsin besökte Falun. Släkten förnekar att han någonsin var med till Falun och påstår att han inte finns med på den berömda gruppbilden utanför det dåvarande hotellet. Dock - när Falubesöken fördes på tal, hade familjen för länge sedan brutit med terroristen Usama. De kanske inte alls vill kännas vid honom och förnekar av det skälet.
Enligt en pensionerad polis skulle Salem en natt ha stoppats i en trafikkontroll intill Falun. Salem lät en minderårig bror köra bilen. Det blev rättegång och böter för Salem, som betalade utan protest. Pengar var i hans fall det minsta problemet i sammanhanget. Några menar att lillebrodern vid ratten ska ha varit Usama. Tror inte att rättegångsspåret i Falun följts upp ordentligt. Protokollen bör nämna Usama, om denne verkligen satt bakom ratten.
Ett annat spår sammanhänger med en dam ur släkten som drev det aktuella hotellet. Hon sade sig ha samtalat med en frågvis och sökande ung man ur familjen bin Laden och att denne utvecklades till den sedermera så berömde terroristledaren. Under alla omständigheter ligger många år emellan det eventuella Falubesöket i början av 1970-talet och Usama bin Ladens debut som islamistisk terrorist.
__________________
Senast redigerad av menelik 2016-05-20 kl. 15:35.
Citera
2016-05-20, 15:46
  #19
Medlem
Jag känner familjen som Bin Ladens hälsade på i Falun. Dom har även följt med Bin Ladens på resor i världen.

Vad jag hörde så var Usama inte en del av detta. Hörde även att han ansågs vara familjens svarta får.

Bin Ladens var trevliga å sociala å verkade leva jetsetliv runt om i världen. Det var kanske för att Usama inte fick följa med som han började smida sina ondskefulla planer..
Citera
2016-05-20, 22:13
  #20
Avstängd
Han var inte i Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback