Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-30, 20:10
  #121
Medlem
xTTTxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
Ja frågan är hur Siwerts kom i kontakt med dessa kriminella figurer???, de övriga verkar ju ha varit inblandade i både det ena och andra, bara att Seth Roland Arnérs namn nämts i tråden som en bakgrundsfigur gör ju en lite oroad. Jag måste medge att hade Siwertz bara berättat en något mer trovärdig historia om "hoten" så hade jag kunna tro honom. Hoppas att han har pengar kvar när han kommer ut. 5 år och ett netto på kanske 30 miljoner är en hyfsad inkomst. Att han för evigt kommer att vara svartlistad i Sverige och kanske Europa gör kanske inte så mycket då på den där Söderhavsön med paraplydrinken, å andra sidan , vad ska han göra om han senare blir avlurad, rånad, bedragen på pengarna??


Hehe... Vet inte riktigt... Jag hade då inte suttit häktat mer än 1 år med fulla restriktioner och sen 5 års fängelse för 30 miljoner .... Tror jag ... Eller hmm.. Kanske
Citera
2010-12-30, 21:27
  #122
Medlem
som någon skrivit tidigare, S. var ju utåt sett en helt vanlig kille, fru o två barn, gissar på att han har en del problem med sitt äktenskap nu, han har riskerat väldigt mycket,, sin frus och sina barns förtroende, på det viset är det ju inte värt det. Men det beror på vad han värdesatt sitt dåvarande liv till, äktenskap och förtroende kanske inte var något för honom? Han har ju förlorat mycket tidigare i livet då hans bästa kompis dog av en minering i Bosnien.
Citera
2011-01-09, 09:56
  #123
Avstängd
smarteossians avatar
Framgår av domen att S får kontakt via en kollega på momsenheten - nysvensk - som troligen är ingången de mer tungt kriminella. Där nöjer man sig inte med den första omgången utan S får gå vidare och då upptäcks det hela. Notera att man redan svindlat minst 100 mkr utan upptäckt. Just att S var en "vanlig" svenne bidrog till att han kunde förbli oupptäckt även när man utredde blatten som senare fick sluta på momsenheten.
Citera
2011-02-04, 18:36
  #124
Medlem
vilka är de nya misstänkta som de har hittat pengarna hos? http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid213.dbp.asp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback