2010-02-16, 14:46
Medlem
Hejsan

Är såhär att min far har lite problem med sin outlook säger han. Har endast pratat med han över telefon så har inte felsökt något än men tänkte kolla om nån här hade nån fundering.

Det som händer är att när han trycker på skicka/ta emot mail så står det att den ska hämta t.ex. 4 mail men det kommer endast fram 2 mail i inboxen. Inga mail ligger i skräppost eller liknande. Det verkar som det försvinner mail på något sätt och det vet han eftersom kunder har ringt och frågat ifall han fått ett visst mail men då har han inte det.

Han har mailkonto från one.com där han också har sin hemsida så mailen borde ju finnas där han vill få tag på mailen. Men undrar ändå varför det händer som det gör.

Nån som har haft liknande problem eller vet vad det kan vara?
Citera
2010-02-16, 14:54
Medlem
Tsimons avatar
Första funderingen är om det verkligen är outlook som spökar och inte själva mailen.

Sen kan du kolla med han så att inte hans inbox är över 1 GB stor. Det brukar det försvinna mail till höger och vänster då. Har för mig det fanns en tråd om detta för ett tag sedan.
Citera
2010-02-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsimon
Första funderingen är om det verkligen är outlook som spökar och inte själva mailen.

Sen kan du kolla med han så att inte hans inbox är över 1 GB stor. Det brukar det försvinna mail till höger och vänster då. Har för mig det fanns en tråd om detta för ett tag sedan.

ja just det glömde skriva om det med inboxen. Kollade på hans pst fil och den var på ~1.3gb men vad jag kunde få fram på nätet så var max 2gb? men om nu gränsen är 1gb så får jag säga till att han ska rensa den.

Har sagt till att han ska ringa supporten och se ifall de kan kolla upp något men han gillar inte support
Senast redigerad av jajemen 2010-02-16 kl. 15:08.
Citera
2010-02-16, 16:26
Medlem
Tsimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jajemen
ja just det glömde skriva om det med inboxen. Kollade på hans pst fil och den var på ~1.3gb men vad jag kunde få fram på nätet så var max 2gb? men om nu gränsen är 1gb så får jag säga till att han ska rensa den.

Har sagt till att han ska ringa supporten och se ifall de kan kolla upp något men han gillar inte support

Sökte också lite and your're right, det var 2 GB max. Men det skadar ju inte att rensa ändå som du sa.

Det enda ja kan komma att tänka på mer är annars om det finns någon gammal eller oavsiktlig regel som inte riktigt gör vad den är tänkt. Men det verkar i detta fall ganska osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in