Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-15, 20:32
  #145
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Snackar vi en reporter eller kommentator? En kommentator rapporterar under matchens gång.
Hur som helst så är du förmodligen inte ens fotbollsintresserad för i sådana fall hade du förstått vad jag menar. Säger en hel del om man vill stänga av ljudet för att kommentatorn är så okunnig och ingen inlevelse alls, det är under all kritik. Glen Strömberg där har vi klass på en kommentator.

Nej jag pratade om felen bland oss alla. Ingen är perfekt! Ja det kan jag hålla med dig om att Glen Strömberg är en mycket bra kommentator men det betyder inte att en kvinna är en flata och virrhjärna.
Citera
2014-04-15, 22:33
  #146
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej jag pratade om felen bland oss alla. Ingen är perfekt! Ja det kan jag hålla med dig om att Glen Strömberg är en mycket bra kommentator men det betyder inte att en kvinna är en flata och virrhjärna.

En virrhjärna inom sport är ni, förutom när det gäller hästhoppning, balett och sådana kvinnosporter. Där lägger jag mig inte i det alls, där gör ni det bra så håll er inom det ni kan istället och sluta smussla er in på mark där ni bara irriterar och gör bort er gång på gång. Fotboll och Hockey ska ni hålla er borta ifrån. Ni förstör bara, irriterande när en så kallad "expert" och det är en kvinna som är den där fotbollsexperten. Hon sitter mest och chanspratar i studion, känns som hon läst allt innantill och då och då slänger iväg något fyndigt för att det ska låta som hon kan något när hon i själva verket inte vet vad hon pratar om.

Det ska inte sitta fd fotbollsspelare i en fotbollsstudio som blir kallade experter just för att dom är kvinnor, när dom uppenbarligen bara haft en karriär som fotbollsspelare men inte har något intresse för internationell fotboll i dom tre stora ligorna Engelsk/Italiensk/Spansk.
Citera
2014-04-16, 10:30
  #147
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Självklart har jag ett arbete. Som jag dessutom både valt själv och utbildat mig till oavsett revirpissande gubbar.
Jag måste liksom vara tillgänglig dygnet runt. Vilket gör att jag om jag har lust kan sitta vid datorn och diskutera om det ena och det andra. Eftersom att jag kan jobba då du till exempel sover.
Elva timmar igår. Ledig idag
Vem såg männen till att de fick rösträtt ifrån menar du? Vem gav dem den? Hade ingen någon rösträtt innan mannen bestämde sig för att ge sig själva rösträtt?
Det var förmodligen ett gäng revir gubbar från allra första början som ansåg sig veta allas bästa.
Och din mamma valde att låta dig komma ut frivilligt om hon inte blev tvingad att bli gravid.
Sedan kom du ut och sa tack nu är allt mitt
Vi kvinnor har oblodiga revolutioner. Vi använder oss av demokratiska röster och intelligens.
Vi behöver inte spränga någon i bitar eller hugga huvudet av någon.
Du vet att om ledaren sitter på sin Ardenner och ger folket en åsna att rida på bredvid honom och samtidigt säger: Vad fan gnäller du åt? Du har ju fått en åsna. Så håll käften nu tack!
De som rider på åsnorna runt om i världen har tröttnat och blivit rebeller och fan och hans mormor.
Beror det på dålig ledarskap kanske? Ja mycket, mycket troligt och massor av egoism.
Utbildat dig i en skola som byggts av män?

Eftersom du tydligen inte kan något om historia ska jag ju upplysa dig. De första samhällena med rösträtt som vi känner till var i Grekland. Innan dess var det kungar o skit som gällde. Dvs. en person, eller några få, som har all makt. I Aten i Grekland blev det dock så att männen kom, efter en relativt blodig revolution, överens om att de skulle rösta om vad som gällde. Eller snarare, de som fick rösträtt var vuxna manliga medborgare i Aten. Dvs. inga kvinnor, inga slavar och inga utlänningar. Dessutom måste man vara rik nog att äga mark (dvs. äga ett hus). Detta var inga problem för de flesta dock, regeln var bara till för att få bort slöfockar.
Varför just vuxna män i "medelklassen"? För att oavsett vad man tycker om det så är vuxna medelklassmän ett samhälles ryggrad. Det har alltid varit så överallt i hela världen. I bokstavligt talat samtliga samhällen man känner till har det fungerat exakt så.
Du har rätt i att det var en samling "revir gubbar". Uppenbarligen så visste de dock allas bästa eftersom Aten på relativt kort tid gick från en stad som många andra i Grekland till att vara den kända världens rikaste stad.

Kvinnor har inte revolutioner alls. De klagar tills män ordnar det de vill ha.

Nej, att de blivit rebeller beror på att de inte inser att de kan fixa en egen häst. De vill att deras åsna ska magiskt bli en häst. Det är inte så det funkar. Den där ledaren du pratar om har en ardenner för att han fångade in den och klättrade upp och red in den alldeles själv. Sen såg han dig som gick och klafsade i leran. Eftersom du dessutom bölade om hur hemsk leran var så tyckte han synd om dig och gav dig en åsna som han också hade personligen fångat och tämjt.
Istället för att vara glad över åsnan vill du ha hans ardenner. Trots att det finns sådana att fånga in själv lite längre bort.
Och sen säger du att andra är egoister. lol
Citera
2014-04-16, 16:46
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Utbildat dig i en skola som byggts av män?

Eftersom du tydligen inte kan något om historia ska jag ju upplysa dig. De första samhällena med rösträtt som vi känner till var i Grekland. Innan dess var det kungar o skit som gällde. Dvs. en person, eller några få, som har all makt. I Aten i Grekland blev det dock så att männen kom, efter en relativt blodig revolution, överens om att de skulle rösta om vad som gällde. Eller snarare, de som fick rösträtt var vuxna manliga medborgare i Aten. Dvs. inga kvinnor, inga slavar och inga utlänningar. Dessutom måste man vara rik nog att äga mark (dvs. äga ett hus). Detta var inga problem för de flesta dock, regeln var bara till för att få bort slöfockar.
Varför just vuxna män i "medelklassen"? För att oavsett vad man tycker om det så är vuxna Kvinnor har inte revolutioner alls. De klagar tills män ordnar det de vill ha.

medelklassmän ett samhälles ryggrad. Det har alltid varit så överallt i hela världen. I bokstavligt talat samtliga samhällen man känner till har det fungerat exakt så.
Du har rätt i att det var en samling "revir gubbar". Uppenbarligen så visste de dock allas bästa eftersom Aten på relativt kort tid gick från en stad som många andra i Grekland till att vara den kända världens rikaste stad.

Nej, att de blivit rebeller beror på att de inte inser att de kan fixa en egen häst. De vill att deras åsna ska magiskt bli en häst. Det är inte så det funkar. Den där ledaren du pratar om har en ardenner för att han fångade in den och klättrade upp och red in den alldeles själv. Sen såg han dig som gick och klafsade i leran. Eftersom du dessutom bölade om hur hemsk leran var så tyckte han synd om dig och gav dig en åsna som han också hade personligen fångat och tämjt.
Istället för att vara glad över åsnan vill du ha hans ardenner. Trots att det finns sådana att fånga in själv lite längre bort.
Och sen säger du att andra är egoister. lol

Läs bifogad länk som beskriver en rätt viktig händelse under franska revolutionen då kvinnor spelade en avgörande roll, och ta det gärna som en fin vink om att du bör fundera på om du kanske ska vara lite försiktig med att tala om för andra att de inte kan något om historia i fortsättningen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnot...ill_Versailles
Citera
2014-04-17, 01:29
  #149
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Läs bifogad länk som beskriver en rätt viktig händelse under franska revolutionen då kvinnor spelade en avgörande roll, och ta det gärna som en fin vink om att du bör fundera på om du kanske ska vara lite försiktig med att tala om för andra att de inte kan något om historia i fortsättningen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnot...ill_Versailles
Javisst. Klicka fram engelska varianten om du vill läsa utförligare om hur kvinnor klagar sig fram till saker. Att det kallas för kvinnotåget beror på att det startades av kvinnor, vilkas plan var att klaga. När tåget nådde fram till slottet bestod det även av en stor mängd män, vilket väl var anledningen till att kungen öht lyssnade på folkmassan.
Citera
2014-04-17, 01:40
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Läs bifogad länk som beskriver en rätt viktig händelse under franska revolutionen då kvinnor spelade en avgörande roll, och ta det gärna som en fin vink om att du bör fundera på om du kanske ska vara lite försiktig med att tala om för andra att de inte kan något om historia i fortsättningen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnot...ill_Versailles

Hota de som inte håller med?

"Alla som de mötte på vägen tvingades att ansluta sig till tåget, annars så hotades de med att få håret avklippt."


Tjockaste offerkoftan?

"Ingen kunde ge nog mat åt varken sig själva eller åt sin familj. Många var fattiga, svalt och hade det svårt. De som drabbades hårdast av detta var kvinnorna"

Levde Hilary Cliton på 1700-talet eller är kvinnlig egocentrism konstant i alla tidsåldrar?


Yup, helt klart feminism.
Citera
2014-04-17, 08:18
  #151
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Javisst. Klicka fram engelska varianten om du vill läsa utförligare om hur kvinnor klagar sig fram till saker. Att det kallas för kvinnotåget beror på att det startades av kvinnor, vilkas plan var att klaga. När tåget nådde fram till slottet bestod det även av en stor mängd män, vilket väl var anledningen till att kungen öht lyssnade på folkmassan.
Din poäng är alltså att män genom historien negligerat och förtryckt kvinnor ....

Vi är överens om det.
Citera
2014-04-17, 10:14
  #152
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Din poäng är alltså att män genom historien negligerat och förtryckt kvinnor ....

Vi är överens om det.
Män har absolut förtryckt kvinnor genom historien. Inte specifikt för att dom är kvinnor utan för att de personer som förtryckt folk genom historien har i de flesta fall (men långt ifrån alla) varit män, och de förtryckta har naturligtvis varit av bägge könen, inklusive kvinnor.

Men det har väldigt lite med det jag sa att göra. Kvinnotåget startade på grund av förtryck, men inte på grund av att den franske kungen specifikt förtryckte kvinnor, för det gjorde han inte.

Jag tycker istället att vi borde tala om hur den franske kungen förtryckte män. Naturligtvis avrättades folk under Ludvig XVI regim och de flesta som avrättades var män.
__________________
Senast redigerad av Diamondgrit 2014-04-17 kl. 10:16.
Citera
2014-04-20, 12:43
  #153
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Män har absolut förtryckt kvinnor genom historien. Inte specifikt för att dom är kvinnor utan för att de personer som förtryckt folk genom historien har i de flesta fall (men långt ifrån alla) varit män, och de förtryckta har naturligtvis varit av bägge könen, inklusive kvinnor.
...som varit ivrigt påhejade av sina kärringar.
Citera
2014-04-20, 14:43
  #154
Medlem
Excentrikers avatar
http://www.techeq.se/
Nu ska de in på IT-området också. Förstår inte varför (utöver att skapa ett överutbud på arbetskraft vilket gynnar arbetsgivare), män dominerar på tekniksidan för att de är mer intresserade av det helt enkelt.


Tillagt: Stör mig för övrigt på kvinnor som går på fotboll. Fotbollsmatcher är mäns lekplats.
__________________
Senast redigerad av Excentriker 2014-04-20 kl. 15:06.
Citera
2014-04-20, 15:32
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excentriker
http://www.techeq.se/
Nu ska de in på IT-området också. Förstår inte varför (utöver att skapa ett överutbud på arbetskraft vilket gynnar arbetsgivare), män dominerar på tekniksidan för att de är mer intresserade av det helt enkelt.


Tillagt: Stör mig för övrigt på kvinnor som går på fotboll. Fotbollsmatcher är mäns lekplats.

Jobbigt när kvinnor äter också?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback