Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-16, 11:13
  #1
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Vad är det med kvinnor ständiga behov av att klampa in på männens domäner? Gång efter annan klampar de in på de massivt mansdominerade yrkena och konverterar dessa till gnälliga kvinnodominerade arbetsplatser. De har stulit prästyrket, läkaryrket, läraryrket, juristyrkena och senast polisyrket. Som om detta inte räckte jobbar de massivt att sabotera både sportvärlden,räddningstjänsten och försvarsmakten.
Det känns som om att kvinnorna inte kan nöja sig med att sabotera det dom har, deras svartsjuka penisavund får dem att med avsky se på mäns skapelseförmåga. Efter att varit omgiven av kacklande hönor, måste de tillfredställa sitt bekräftelsebehov genom att söka sig dit männen finns. Snart följer att lämmeltåg av kacklande hönor som likt Egyptens gräshoppor slukar i sig allt som har näring och lämnar en steril öken.
Männen söker då sin tillflykt någon annanstans, men får snart upptäcka att inte ens där får de vara ifred.
Är det en underliggande genetisk drift hos kvinnor att söka sig till alfahanarna, i tron att fånga en, bara för att sedan förinta alla hanar och sedan gnälla över att inga finns tillhanda?
Citera
2010-02-16, 12:50
  #2
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Vad är det med kvinnor ständiga behov av att klampa in på männens domäner? Gång efter annan klampar de in på de massivt mansdominerade yrkena och konverterar dessa till gnälliga kvinnodominerade arbetsplatser. De har stulit prästyrket, läkaryrket, läraryrket, juristyrkena och senast polisyrket. Som om detta inte räckte jobbar de massivt att sabotera både sportvärlden,räddningstjänsten och försvarsmakten.
Det känns som om att kvinnorna inte kan nöja sig med att sabotera det dom har, deras svartsjuka penisavund får dem att med avsky se på mäns skapelseförmåga. Efter att varit omgiven av kacklande hönor, måste de tillfredställa sitt bekräftelsebehov genom att söka sig dit männen finns. Snart följer att lämmeltåg av kacklande hönor som likt Egyptens gräshoppor slukar i sig allt som har näring och lämnar en steril öken.
Männen söker då sin tillflykt någon annanstans, men får snart upptäcka att inte ens där får de vara ifred.
Är det en underliggande genetisk drift hos kvinnor att söka sig till alfahanarna, i tron att fånga en, bara för att sedan förinta alla hanar och sedan gnälla över att inga finns tillhanda?

Det är väl som med städning -- när vi ser att saker och ting inte blir gjorda ordentligt så får vi gå in och ta över och göra det som det skall göras, så det blir ordning på saker och ting.
Citera
2010-02-16, 12:56
  #3
Medlem
Många tycker radikalfeministerna är otäcka. Hur skiljer sig deras retorik mot TS? Samma skit-nivå på diskussionerna.
Citera
2010-02-16, 13:15
  #4
Medlem
Stig-Britts avatar
Vad är det för trams du skriver? Ingenstans får männen vara i fred? Varför ska vissa områden inte få tillträdas av kvinnor?

Det viktiga är att det inte sker genom politiska åtgärder utan av kvinnors (eller rättare sagt människors) egen drivkraft och kompetens.
Citera
2010-02-16, 13:59
  #5
Medlem
Peccavis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Vad är det med kvinnor ständiga behov av att klampa in på männens domäner? Gång efter annan klampar de in på de massivt mansdominerade yrkena och konverterar dessa till gnälliga kvinnodominerade arbetsplatser. De har stulit prästyrket, läkaryrket, läraryrket, juristyrkena och senast polisyrket. Som om detta inte räckte jobbar de massivt att sabotera både sportvärlden,räddningstjänsten och försvarsmakten.
Det känns som om att kvinnorna inte kan nöja sig med att sabotera det dom har, deras svartsjuka penisavund får dem att med avsky se på mäns skapelseförmåga. Efter att varit omgiven av kacklande hönor, måste de tillfredställa sitt bekräftelsebehov genom att söka sig dit männen finns. Snart följer att lämmeltåg av kacklande hönor som likt Egyptens gräshoppor slukar i sig allt som har näring och lämnar en steril öken.
Männen söker då sin tillflykt någon annanstans, men får snart upptäcka att inte ens där får de vara ifred.
Är det en underliggande genetisk drift hos kvinnor att söka sig till alfahanarna, i tron att fånga en, bara för att sedan förinta alla hanar och sedan gnälla över att inga finns tillhanda?


Om du nu är seriös, vilket jag betvivlar måste jag ju bara säga att du har en väldigt skev syn på kvinnan, varför ska yrken ö.h.t vara förbehållen något kön, borde man inte gå efter kompetensen?

Men för att svara på din fråga, många kvinnor känner sig väl otrygga i sin könsroll - lider av
penisavund - blir uppmuntrade av samhället att slå sig in i dom traditionellt mansdominerande (yrken med hög status/fet lönecheck) yrkena. kort sagt hatar dom "kvinnligheten".
Citera
2010-02-16, 14:09
  #6
Medlem
surfacings avatar
Men det där handlar ju om ideologi och har ingenting med territorium att göra.

Kvinnor som söker sig till manligt revir vill ha kuk.
Kvinnor som söker sig till feministiska ideologier tror bara att dom är betydelsefulla.
Citera
2010-02-16, 21:43
  #7
Medlem
Jag tänker INTE ge mig in i någon diskussion men jag undrar lite över hur ni som använt ordet "penisavund" definierar det? Bokstavligt? Freudianskt? eller har ni en annan definition?
Citera
2010-02-16, 21:51
  #8
Medlem
Tänker mest på varför det skulle vara svårare för en kvinna att vara läkare?
Citera
2010-02-16, 21:54
  #9
Medlem
HH74s avatar
Om du menar att 'sabotera' är jämställdhet så vet jag inte riktigt vad du gör här.

Det behövs en bättre blandning på i princip alla arbetsplatser.
Citera
2010-02-16, 21:58
  #10
Medlem
surfacings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadiss
Jag tänker INTE ge mig in i någon diskussion men jag undrar lite över hur ni som använt ordet "penisavund" definierar det? Bokstavligt? Freudianskt? eller har ni en annan definition?
Jag har förvisso inte använt mig av ordet i fråga, men jag själv föreställer mig det som en annan synonym för slödder, eller "mindre värd" om du hellre föredrar det.
Citat:
Ursprungligen postat av bobbikus
Tänker mest på varför det skulle vara svårare för en kvinna att vara läkare?
Vad har dina tanker om det med denna topic att göra?
Citera
2010-02-16, 22:30
  #11
Avstängd
Grottmongo101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadiss
Jag tänker INTE ge mig in i någon diskussion men jag undrar lite över hur ni som använt ordet "penisavund" definierar det? Bokstavligt? Freudianskt? eller har ni en annan definition?
Bildligt, kvinnors avundsjuka på i stort sett all positiva manliga egenskaper, inovation, entreprenörsskap(istället för o passa in i sossejantelagsnormen), förmågan hos män att sammarbeta och ägna sig åt problemlösning(istället för fittornas problemskapande och syndabockstänkade) istället för gnäll, hönskackel och dolkstickande i ryggen, logiskt tänkande(istället för menstruella känslor) etc. etc. etc
Citera
2010-02-16, 22:39
  #12
Medlem
Ok, tänker som sagt inte diskutera vidare i detta ämne. Det slutar bara med att jag blir otroligt arg och kastar en Hirdmanbok i huvudet på dig. Men nu vet jag i alla fall vad det är jag är avundsjuk på... Gäller det alla kvinnor förresten eller bara vissa?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback