Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-16, 11:00
  #1
Medlem
Ovcharkas avatar
Sjunger någon bättre än Roy Orbison? Nä. Jag älskar denna mannens röst. Jag gillar låtar som "I drove all night", "Pretty woman", "Unchained melody" och "Only the lonely" och såklart Traveling Wilburys-låtarna. Men jag gillar inte låtarna som är av Rockabilly-stuk. Faktum är att jag hatar Rockabilly. Nåväl, har ni några Orbison-tips till mig eller?
Citera
2010-02-16, 11:57
  #2
Avstängd
Oilkinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sjunger någon bättre än Roy Orbison? Nä. Jag älskar denna mannens röst. Jag gillar låtar som "I drove all night", "Pretty woman", "Unchained melody" och "Only the lonely" och såklart Traveling Wilburys-låtarna. Men jag gillar inte låtarna som är av Rockabilly-stuk. Faktum är att jag hatar Rockabilly. Nåväl, har ni några Orbison-tips till mig eller?

Du har ju redan nämnt några själv. Ett par andra godbitar är "She's a mystery to me" och "California blue", båda från hans sista Jeff Lynne-producerade album - garanterat inte rockabilly!
Citera
2010-02-16, 13:14
  #3
Medlem
Seed4s avatar
En av mina favoriter Crting blie jag inte less på Finns på youtube. Duetten han sjunger med KD Lang är inte dum//Seed4
Citera
2010-02-16, 13:28
  #4
Medlem
BabyJesuss avatar
You Got IT! får vi banne mig inte glömma.

http://www.youtube.com/watch?v=0e3Wu8lP0WE
Citera
2010-02-16, 17:34
  #5
Medlem
Ovcharkas avatar
Sweet. Tackar, tackar. Vet ni några sköna duetter han gjort eller? Bono från U2 har tydligen sjungit med honom, vilken låt var det?
Citera
2010-02-16, 17:40
  #6
Medlem
kh31d4rs avatar
mystery girl kanske?
Citera
2010-02-16, 17:43
  #7
Medlem
Kan väl tänka mig att det var She´s A Mystery To Me eftersom det Bono som har skrivit den låten..
Citera
2010-02-17, 15:26
  #8
Avstängd
Oilkinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jageliten
Kan väl tänka mig att det var She´s A Mystery To Me eftersom det Bono som har skrivit den låten..

Det stämmer att Bono och The Edge har skrivit den låten. Kanske finns det en duettversion som jag inte känner till, men versionen på Mystery Girl är med bara Roy (tack och lov - jag gillar inte Bono).


"In dreams" är annars en gammal goding. "Wild hearts run out of time" och "A love so beautiful" två senare. Lyssna in dem på Spotify om du kan (eller sök på Youtube)!
Citera
2010-02-17, 17:58
  #9
Medlem
drivemylifes avatar
Wild Hearts Run Out Of Time.

Otroligt vacker enligt mig

http://www.youtube.com/watch?v=2XDGQECfg5I
Citera
2010-02-17, 19:06
  #10
Medlem
kliimaxs avatar
En par bra låtar med den gode Roy ni glömt ännu: born on the wind, all I have to do och running scared.
Det kommer nog aldrig en röst som ens kan mäta sig med Roy, tyvärr...
Citera
2010-11-22, 21:15
  #11
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sjunger någon bättre än Roy Orbison? Nä. Jag älskar denna mannens röst. Jag gillar låtar som "I drove all night", "Pretty woman", "Unchained melody" och "Only the lonely" och såklart Traveling Wilburys-låtarna. Men jag gillar inte låtarna som är av Rockabilly-stuk. Faktum är att jag hatar Rockabilly. Nåväl, har ni några Orbison-tips till mig eller?

Blue Bayou, In Dreams och Crying!
Citera
2010-11-23, 00:37
  #12
Medlem
Ingen som nämnt It's Over än. En vacker melodi och en sanslöst bra sånginsats som vanligt.

Hela skivan Mystery Girl är riktigt bra, även om den innehåller någon eller några utfyllnadslåtar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback