Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-03-01, 00:00
  #25
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Nu har jag inte orkat kolla upp spelen som skrivs lite om, men jag blev lite fundersam om det möjligtvis finns ett Singleplayer spel som utspelar sig i rymden? Nu vet jag inte riktigt hur det skulle fungerat, men hade vart kul o testa om det fanns..
Kolla upp spelen då för fan.
Citera
2010-03-01, 00:02
  #26
Medlem
Sins Of A Solar Empire är ett grymt (om än segt) strategispel där man åker omkring med flottor av rymdskepp och koloniserar solsystem.
Citera
2010-06-14, 23:55
  #27
Medlem
Någon som har testat Tarr Chronicles? Kollat lite på det verkar rätt kul.

http://www.fz.se/spel/tarr-chronicles/pc
Citera
2010-12-19, 18:15
  #28
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkblack
Någon som har testat Tarr Chronicles? Kollat lite på det verkar rätt kul.

http://www.fz.se/spel/tarr-chronicles/pc

Jag köpte det när det var nytt, men fastnade aldrig för det, kanske borde fixa joystick så blir det roligare?

Vill bara påpeka man kan fixa Freespace 1+ expanssion och freespace 2 på www.gog.com för ett billigt pris. Har köpt fler spela därifrån

Star Wars Empire at war är också ett trevligt rymdspel.

OutwWars OMG är väldigt nice spel, specielt när man kommer till sandplaneten Spelas det online nåting?
Citera
2010-12-19, 18:36
  #29
Medlem
deepmens avatar
Sins of a Solar Empire är som sagt ett riktigt grymt spel.

En favorit just nu är Cruiser Command till Warcraft 3: TFT
Det är ett 5v5 pvp spel där en person är Kapten, två piloter och två ingenjörer. Varje lag har varsin Battlecruiser och man ska samla olika mineraler, uppgradera Battlecruisern och till slut anfalla fiendens battlecruiser. Ganska svårt att lära sig men riktigt kul när båda lagen kan spelet. Kan läsa lite mer om det här: http://www.hiveworkshop.com/forums/m...v0-83b-146437/

Vill man spela kan man gå in i kanalen Clan CC på Northrend.
Citera
2010-12-20, 02:08
  #30
Medlem
Grumbledocks avatar
Freelancer är ju annars en riktig höjdare!
Tack vare sitt grymma mod-stöd kan man få allt från Star Wars till vanilla, star Trek, Battlestar Galactica eller någon helt nytt. Till och med grafiken och liknande har de flesta uppdaterat riktigt snyggt i moddar

Gäller det större, snabba rymdstrider med fokus på action och teamplay (MMO) rekommenderar jag Black Propehcy som snart går in i öppen beta (nya beta-nycklar lottas ständigt ut). Riktigt trevligt spel med bra potential, fokus ligger på action och strider PvP/PvE, men viss handel/crafting kommer att finnas också.
Helt gratis att spela dessutom
Citera
2010-12-20, 03:52
  #31
Medlem
Resolutios avatar
Har en liten lista som jag tycker är rätt så najsa rymdspel.

1- X3 - Terran Conflict (RPG, sandbox)
2- Freelancer (RPG, äventyr)
3- Homeworld 2 (Strategi)
4- Star Wars Empire at war (Strategi)
5- Space Empire V (Detta är ett spel jag vill ha en uppföljare på) (Endless Strategi)
6- Dead Space (Action/skräck)
7- Sins of a Solar Empire (Strategi)

Mass Effect också såklart som ngn har nämnt, men jag fick aldrig ngn riktig rymdkänsla av spelet. Tycker det vigs mer åt karaktärena o deras egenskaper. Sjukt bra spel iallfall, väntar på 3:an.*drägglar*
Citera
2011-08-25, 20:06
  #32
Medlem
searchfunctions avatar
De flesta rymd strids sims jag spelat spelar man som en pilot i en liten 'fighter' i brist på bättre ord. Finns det något där man spelar som större eller enorma stridsskepp?

Föreslå inte Eve, för det kommer jag inte lira. Samma med Battlestar galactica.
Freelancer hade något större skepp, men inte imponerande nog.

Söker även spel med enorma rymdslag, helst där man spelar som ett av skeppen, första eller tredje person.
Citera
2017-10-10, 15:44
  #33
Medlem
SituationReports avatar
Elite: Dangerous är rätt ok.
https://www.youtube.com/watch?v=5MYuX9vrP_o
__________________
Senast redigerad av SituationReport 2017-10-10 kl. 15:46.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback