Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-15, 23:07
  #1
Medlem
Robss avatar
Sökte men hittade ingen tråd för oss Rymdfjantar inom datorspel, och då tänker jag rymdfjantar i övrigt och inte ett specifikt spel.

Tråden säger sig själv skulle jag tro, tankar kring rymdspel, vad föredrar ni? Har ni tips på rymdspel och kanske egna erfarenheter om vissa spel som har med rymden att göra..

Personligen blir jag rätt inspirerad av filmer som t.ex Star Wars, men jag vet att jag inte skulle kunna bli en Jedi Warrior irl och då är de väll spel man kommer närmast, men tycker att utbudet på rymdspel är otroligt lågt.

Warpfire är väll ett hyfsat roligt spel som jag nog skulle kunna tänka mig att spela rätt mycket, känns underbart att bara flyga omkring i ett rymdskepp i den stora rymden, men är ju inga som spelar det längre och de har slutat uppdatera spelet, och då känns de rätt meningslöst att vara helt ensam i spelet.
Citera
2010-02-16, 00:30
  #2
Medlem
Megalomanias avatar
Jag har än idag inte stött på ett rymdspel som klår Descent: FreeSpace trots att det har mer än 10 år på nacken.

Annars går jag omkring och hoppas på att lite matnyttiga nyheter om Elite 4 ska dyka upp någon dag men tyvärr tror jag att det finns en överhängande risk för att den titeln kommer göra Duke Nukem Forever sällskap in i evigheten.
Citera
2010-02-16, 00:32
  #3
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag har än idag inte stött på ett rymdspel som klår Descent: FreeSpace trots att det har mer än 10 år på nacken.

Annars går jag omkring och hoppas på att lite matnyttiga nyheter om Elite 4 ska dyka upp någon dag men tyvärr tror jag att det finns en överhängande risk för att den titeln kommer göra Duke Nukem Forever sällskap in i evigheten.

Elite var grejer det, sen har jag suttit i EvE-online träsket också men la av med det när det kom titans (dumt antar jag då det verkar ha varit då det blev lite drag i spelet).
Citera
2010-02-16, 07:28
  #4
Medlem
Veeoons avatar
X3 är väl värt att nämna också. Spelade det en del förut. EVE har jag också hållt på med, men tröttnade på att lira missions med min Gallente för det gick för långsamt. Men har vart riktigt sugen på att plocka upp det igen och träna in i Amarr eller Caldari.
Citera
2010-02-16, 09:20
  #5
Medlem
KimNeilJungs avatar
Förutom Freespace väntar jag fortfarande på en riktig, välgjord, uppföljare till X-wing och Tie Fighter. Eller varför inte XW vs TF igen? Attans vad pengar jag plöjde ned i telefonräkningar när jag spelade klanmatcher via modem kvällarna igenom.

Spel med rymdtema går det väl tretton på dussinet av, men simulatorer, i rymden, som inte är xboxifierade är det sämre med.
Citera
2010-02-18, 05:25
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Gillar man 4xgenren och är utrustad med ett tålamod modell större så är Sword of The Stars rätt värt. Det har bara blivit bättre och bättre för varje expansion som har kommit.
Citera
2010-02-21, 15:47
  #7
Medlem
krakkels avatar
Mass effect duon, priceless.
Citera
2010-02-21, 15:51
  #8
Medlem
Fina Gubbens avatar
Star Wars: Rogue Squadron-serien tycker jag är grymt bra, men även en gammal klassiker som Battle Zone II. Även hittat en guldpärla till 360n, nämligen Project Sylpheed. Ser inte mycket ut för världen men när man flyger runt i rymden är det en riktigt fin känsla.

Annars är det väl Mass Effect på senare dar som man får hålla sig till.
Citera
2010-02-21, 16:04
  #9
Medlem
Mr YMCAs avatar
Microsofts Freelancer är en pärla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Freelan...8video_game%29
Citera
2010-02-21, 23:14
  #10
Medlem
majorapas avatar
Min absoluta favorit är Freespace 2. Är dessutom gratis nuförtiden.
http://www.youtube.com/watch?v=8HFEmGcJcWA
Citera
2010-02-22, 00:23
  #11
Medlem
Evilone666s avatar
Är en riktigt nörd när det kommer till rymd spel specielt dom som har Aliens i (inte bara Xenos) blir så facinerad av hela grejen och ibland så drömar jag bort på kvällarna innan jag somnar och önskar att man nästan levde i en sån värld, sen börjar man tänka på alla läskiga grejer som xenos/Zerg/necros och annat skit så är man glad att det är 2010

Descent: FreeSpace , fastnade för när jag spelade demot när jag var liten kunde spela i timmar och det var bara demo, minns det var bara 2 banor, men fan vad jag spelade och tröttnade aldrig. Tyvärr har jag aldrig haft eller lirat orginalet, sen laddade hem det, men hade ingen joystick som den funkade med.

Outwars , spelade också bara demot på detta spel, fanns bara en bana där man dödade grym rymd gubbar med samma dräkt som sig själv, även här många veckor gick förbi. Till slut fick jag syn på spelet i affären, min mamma vill inte köpa den så jag satt mig på den och började stor gråta, så hon skämmdes och köpte den muahahaha. Lite tråkigt att det inte blev en tvåa.

Starcraft: Broodwar , har alltid varit hel galen i Starcraft världen, och när jag fick tag på pocket böckerna så ville jag bara ha mer och mer av Starcraft. Är min nuvarnde favorit nummer 1.

X-wing Vs the Fighter , en av mina kompisar hade det på sina data, blev väldigt förtjust i det. Till slut lyckades jag övertala han till att sälja den till mig för 100 kr Var ju för fan Star Wars, dock lyckades jag aldrig komma långt på det, fattade inte grejen med det, flög runt sprängde grejer och dog

Rouge Squadron , tycker den var roligare än ovanstånde för jag fattade lite mer sen att man kunde bomba sönder grejer på en del uppdrag.

Alien Vs Predator serien , har faktis gillat alla spel från serien, skulle vara lite coolt att vara Colonial Marine. Fast helst långt ifrån var alla Predators och Xenos finns

Dom spelen med tjock text är dom som har rört mig mest. Många nyare Sci Fi spel är inte alls roliga, typ som Halo, det är okej men är inte jätte inne i den, spelar bara för att jag vill veta storyn. Dead Space får man ett kick av att spela när man nojar sig runt, men är inte samma som dom andra och även här vill man veta storyn.

Känns som skaparna för dagens spel försöker för mycket, eller så är jag bara oldschool.
Citera
2010-02-22, 00:57
  #12
Medlem
fuskas avatar
Ingen som spelar Noctis? Det spelet har ju allt, utom grafik nu ...fast vem bryr sig när det finns ett helt universum att upptäcka och "gömda" skatter att fotta.

Tack för tipset om Sword of the Stars ska testa det om gående.


Testa noctis!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback