Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-23, 10:58
  #37
Medlem
PrinceMeandors avatar
Spelade igenom PS3 utgåvan häromdagen. Väldigt kul spel och mycket bättre än vad jag hade väntat mig. Fantastiskt atmosfär, trevliga bossar och utmärkt bandesign. Det enda negativa är att man måste in i inventory menyn varje gång man ska byta vapen, det dödar inlevelsen totalt att behöva pausa hela tiden. Kunde de inte lagt till möjligheten att byta vapen med styrkorset som i RE5?


Tyvärr så ser grafiken förjävlig ut till PS3 så grynigt så att det blir jobbigt att titta på efter ett tag. Med tanke på hur bra texturerna blev i PS3 versionen av MGS3 så är jag besviken på Capcom att de inte fixade till RE4 när de hade chansen.

Som sagt en trevlig spelupplevelse men tyvärr också en cashgrab eftersom det inte lagts någon energi alls på att optimera PS3 portningen.
Citera
2014-03-03, 19:15
  #38
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyltburk
Nästa fredag kommer Resident Evil 4 HD till PC på Steam! Vi får hoppas på en bättre PC-version den här gången. Själv har jag inte spelet RE4 sedan Gamecube-tiden, så för mig blir det ett givet köp!

Har du testat det? Hur är kontrollerna isåfall?
Citera
2014-03-03, 21:45
  #39
Medlem
Rasande-Roses avatar
Kommer hålla mig till de lågupplösta versionerna. Gamla spel som är 640x480 i grunden, brukar bara se sämre ut när den lågupplösta texturgröten blir fusk-"högupplöst". Var ett tag sedan jag spelade det nu. Ca 2008, skulle jag tro. Var ju en magisk upplevelse då det rullade på för första gången i Gamecuben, inne i pojkrummet. Har beställt Wii-utgåvan för en spottstyver på Amazon, och tänkte nu se hur spelet för sig på Wii U-Gamepaden, sedan senaste systemuppdateringen gjorde det möjligt att spela off tv-play med Wii spel på Gamepaden.

Drygt att man likväg måste ha en vanlig kontroll, och inte kan använda Gamepadens utmärkta knappsats till att emulera classic controller. Men har beställt hem denna:

http://www.destructoid.com/neat-adap...u-255393.phtml

Så kommer spela på det gamla hederliga viset, med Gamecubekontrollen. Fast alltså med bilden på Gamepaden. Hoppas bara Wii-versionen inte ser ut som skit i 16:9.
Citera
2014-03-03, 21:59
  #40
Medlem
Har inte spelat den nya versionen, men originalet i 1080p med grafikmoddar tycker jag ser väldigt bra ut.
Den nya utgåvan ska tydligen stödja högre fps, någon som testat?
Citera
2014-03-04, 12:37
  #41
Medlem
Rasande-Roses avatar
Minns förra PC-versionen. Där kan man snacka om fuskbygge. Fick inte upp en acceptabel framerate, trots att jag körde på en burk som utan problem kunde hantera Crysis 2. Men denna gång ska dock capcom ha skärpt sig, har jag hört. Dock skandal att alla vi som köpt gamla PC-versionen inte får uppdatera till denna version gratis.
Citera
2014-03-05, 19:21
  #42
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
text

Tro mig, testa att spela Wii-edition med Wiimote + Nunchuck, det är för mig en utav de bästa spelupplevelserna jag någonsin haft.
Citera
2014-06-23, 09:33
  #43
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Spelet är fortfarande en av de top 10 bästa spelen någonsin enligt mig. Det är högt tempo i spelet och vackert än idag.
Citera
2017-04-03, 00:23
  #44
Medlem
Elementarts avatar
Köpte Resident Evil 4 när det släpptes till Gamecube och spelade igenom Resident Evil 4 HD till PC för ett tag sedan. Tycker fortfarande att det är ett riktigt bra spel, roliga bossar och välgjort. Det är ett sånt spel som man kan spela igenom flera gånger med lite mellanrum. Spelade själv på normal svårighetsgrad, är det någon av er som har spelat igenom det på Professional?
Citera
2017-04-03, 01:16
  #45
Medlem
3767s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Köpte Resident Evil 4 när det släpptes till Gamecube och spelade igenom Resident Evil 4 HD till PC för ett tag sedan. Tycker fortfarande att det är ett riktigt bra spel, roliga bossar och välgjort. Det är ett sånt spel som man kan spela igenom flera gånger med lite mellanrum. Spelade själv på normal svårighetsgrad, är det någon av er som har spelat igenom det på Professional?

Jag har det själv på Gamecube och brukar spela lite nu och då. Spelar på professional gör jag också. Jag är väl egentligen rätt mesig för trots att jag har klarat det runt 12 gånger blir jag fortfarande lite nervös på vissa ställen
Citera
2017-04-07, 21:36
  #46
Medlem
Elementarts avatar
Jo det är samma för mig, jag avskyr fortfarande alla möten med Regeneradors, så jag försöker alltid klara av den biten i spelet i samma sittning. Just den här musiken finner jag också alltid lika obehaglig: https://www.youtube.com/watch?v=sn9WOmJVyJM
Citera
2020-12-06, 06:58
  #47
Medlem
Kongruensbojds avatar
Först vill jag säga: helvete vad många RE4-trådar det fanns!

Köpte nyligen RE4, 5 och 6 för typ 80 kr stycket på PS Store att spela på min PS4. Som hittat. Har tidigare spelat det på både PS2 och Wii men förutom kontrollen (som är perfekt med Wiimote och nunchuk på Wii) slår HD-versionen dessa med hästlängder. Mycket stämningsfullt och snyggt.

Dock blev jag varse att våldet är nedtonat i den japanska versionen (ja, det är Biohazard 4 för att vara exakt). Man kan inte skjuta av huvudena! Ljudeffekten för detta finns kvar, men inte animationen. Är det samma för er som har den västerländska versionen? Går det att aktivera?
Citera
2020-12-06, 20:26
  #48
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Först vill jag säga: helvete vad många RE4-trådar det fanns!

Köpte nyligen RE4, 5 och 6 för typ 80 kr stycket på PS Store att spela på min PS4. Som hittat. Har tidigare spelat det på både PS2 och Wii men förutom kontrollen (som är perfekt med Wiimote och nunchuk på Wii) slår HD-versionen dessa med hästlängder. Mycket stämningsfullt och snyggt.

Dock blev jag varse att våldet är nedtonat i den japanska versionen (ja, det är Biohazard 4 för att vara exakt). Man kan inte skjuta av huvudena! Ljudeffekten för detta finns kvar, men inte animationen. Är det samma för er som har den västerländska versionen? Går det att aktivera?

Hittade på nätet att den animationen inte finns med i den japanska versionen. Vet inte varför. På PC-spel brukar man ju kunna ladda ner patchar som lösning, men vet inte om det finns på samma sätt till Playstation. Funderar på att köpa Wii-versionen av RE4, men tycker att spelet ser lite mer blurrigt ut än vad det gör på Gamecube när jag tittar på klipp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback