Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-14, 22:42
  #1
Medlem
Darwins avatar
Hörde av en bekant att han sett hur (minst) tre araber slogs så snön yrde nere på spåren vid Katrineholms centralstation vid tresnåret i fredags. Han hann dock bara se hur en av kombatanterna stannade kvar på perongen, medan två andra sprang iväg, eftersom han skulle med ett tåg.

Hittade bara två mindre notiser i lokaltidningen:
http://kkuriren.se.adp-visitor.sth.b...eholm/1.631565
http://kkuriren.se.adp-visitor.sth.b...eholm/1.630329

Någon som vet mer om saken? (Tycker att knivmordsförsök OCH vilt slagsmål på järnvägsspår borde vara värt mer uppmärksamhet, fast det kanske är vardagsmat i dagens sverige...).
Citera
2010-02-15, 03:31
  #2
Medlem
Schlaktarnns avatar
2 av dom är från Eskilstuna.
Citera
2010-02-27, 20:55
  #3
Medlem
InfectMes avatar
mannen sluta snacka skit. du vet dom två som är häktade var gamla polare till mig och jag vet exakt hur det gick till. killen som blev cutad kallade 20 åringen för horunge så dom två bröderna misshandla han och kasta ner han på spåret precis när tåget kom, sen killen tar sig upp precis sissta sekunden och då knivhugger en av bröderna honom i lungan så den blir punkterad och hugger honom i bak huvudet.. han som högg har dömts till 6 år.. den andra väntar på sin dom.. hoppas ni nöjd med förklaring.. peace out and remember dont fuck with the 641 katrineholm
Citera
2010-03-04, 00:00
  #4
Medlem
undra om det var värt 6 år för en förolämpning :P nä
Citera
2010-03-22, 02:40
  #5
Avstängd
OLONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfectMe
mannen sluta snacka skit. du vet dom två som är häktade var gamla polare till mig och jag vet exakt hur det gick till. killen som blev cutad kallade 20 åringen för horunge så dom två bröderna misshandla han och kasta ner han på spåret precis när tåget kom, sen killen tar sig upp precis sissta sekunden och då knivhugger en av bröderna honom i lungan så den blir punkterad och hugger honom i bak huvudet.. han som högg har dömts till 6 år.. den andra väntar på sin dom.. hoppas ni nöjd med förklaring.. peace out and remember dont fuck with the 641 katrineholm

Är du möjligtvis en av araberna? Äckliga svartskalle.
Citera
2010-03-22, 07:37
  #6
Avstängd
micro113s avatar
Är det sveriges snabbaste rättegång?

De hugger ner en kille den 12 februari, och den 27 februari är en redan dömd. Det är ju föredömligt - tror jag inte hört talas om ett så snabbt förlopp från händelse till rätt i ett så grovt mål tidigare.
__________________
Senast redigerad av micro113 2010-03-22 kl. 07:39.
Citera
2010-03-22, 07:38
  #7
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfectMe
mannen sluta snacka skit. du vet dom två som är häktade var gamla polare till mig och jag vet exakt hur det gick till. killen som blev cutad kallade 20 åringen för horunge så dom två bröderna misshandla han och kasta ner han på spåret precis när tåget kom, sen killen tar sig upp precis sissta sekunden och då knivhugger en av bröderna honom i lungan så den blir punkterad och hugger honom i bak huvudet.. han som högg har dömts till 6 år.. den andra väntar på sin dom.. hoppas ni nöjd med förklaring.. peace out and remember dont fuck with the 641 katrineholm
Väldigt nöjd - sex år låter som ett minimistraff för den överreaktionen. Vad fick kompisen till slut? Något liknande hoppas jag.
Citera
2010-03-22, 07:54
  #8
Medlem
Ända dom förtjänar är att bli korsfästa på Stortorget.
Citera
2010-04-05, 12:12
  #9
Medlem
Här har ni en bild på gärningsmännen: http://higro91.bilddagboken.se/p/sho...2&directlink=1

T.v: Hoger Ali Kallo
T.h: Hajar Ali Kallo

Det var Hajar som utdelade knivhugget. Killen i mitten har mig veterligen ingenting med mordförsöket att göra.
Citera
2011-11-04, 13:51
  #10
Medlem
Det kanske finns någon rättvisa i världen trots allt.

Tydligen var det någon psykiskt störd person som gick bärsärkagång i Katrineholm i början av augusti. (Jag hittar konstigt nog ingen tråd om det). En person blev då knivhuggen, och av en ren slump var den personen Hajar Kallo som precis avtjänat sitt straff för att ha huggit ner en annan person med kniv:

http://www.realisten.se/2011/11/04/v...vt-kriminella/

Många önskar att kriminella skall utsättas för samma behandling som de utsätter andra för. Här tycks ödets försyn ha sett till så att det även blev fallet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback