Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-14, 11:36
  #1
Medlem
Vad är detta?
Jag är besviken. Helt annat pill ju. Känns fjusigare och "billiga".

Och det är talk i. Och majsstärkelse och magnesiumsterat. Plus Laktos...
I vanliga Iktro är det enbart laktosanhydrat.
Siitta och äta talk har jag aldrig fattat grejen med.

OBS!!
Jag har köpt på apotek.
Citera
2010-02-14, 18:16
  #2
Medlem
Phibers avatar
Det är den billigare varianten när det gäller Klonazepam här i Sverige, om jag inte minns fel?
Jag tyckte inte dem var så dåliga, men Roche är helt klart att föredra alla dagar i veckan.
Citera
2010-02-14, 19:40
  #3
Medlem
fuckedupmaniacs avatar
Beroende på vad bekanta har nämnt så började apoteket importera billigare sorter av Klonazepam detta året, även att de importerade var mer smuliga och kändes som att de var av sämre kvalitet men påslaget är det samma.
Citera
2010-02-14, 20:55
  #4
Medlem
10mgs avatar
Låter som några riktiga tattarkopior det där. Jag har då aldrig stött på dem när jag hämtat mina på apoteket i alla fall. Du får väl helt enkelt be om Roches Iktorivil nästa gång istället.
Citera
2010-02-15, 00:10
  #5
Medlem
nakkis avatar
parallellimport även där?
Citera
2010-02-15, 02:45
  #6
Medlem
pillerkrilles avatar
Helt klart sämre än Roche.
Citera
2010-02-15, 06:36
  #7
Medlem
lingontutas avatar
Värt att nämna är att de är märkta Roche, iaf de jag fick ut. Import från danmark och smular lätt, känns definitivt som en sämre sammansatt tablett helt enkelt. Dock verkar nivån av klonazepam vara intakt. Nästa gång jag ska hämta ut Ikto så kommer jag propsa på de svenska i glasburk iaf. Denna gången så var jag inte beredd på att de ens parallellimporterade Ikto och de hade inte de svenska i lager, jag orkade inte flyga runt till andra apotek så jag tog Rivotrilen och var jävligt skeptisk i början. En tablett smulades sönder när jag tryckte ut den ur blistret. Men de fungerar helt ok iaf.

Det står på asken: "Tillverkare: Roche-koncernen" men det är definitivt inte samma Ikto som man får i glasburkarna.
Citera
2010-02-15, 13:32
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Det är den billigare varianten när det gäller Klonazepam här i Sverige, om jag inte minns fel?
Jag tyckte inte dem var så dåliga, men Roche är helt klart att föredra alla dagar i veckan.

Det står Roche på dem TOM. Men tabletten är uselt sammansatt! Lägg en vanlig roche2 i ett rum 6 mån så...

Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupmaniac
Beroende på vad bekanta har nämnt så började apoteket importera billigare sorter av Klonazepam detta året, även att de importerade var mer smuliga och kändes som att de var av sämre kvalitet men påslaget är det samma.

Tyckte inte påslaget var samma alls, helt annan känsla. Mer som Valium. Och det är 3 kr skillnad per 100 pills.
Burken är ju dessutom i sig en klassiker.

Citat:
Ursprungligen postat av 10mg
Låter som några riktiga tattarkopior det där. Jag har då aldrig stött på dem när jag hämtat mina på apoteket i alla fall. Du får väl helt enkelt be om Roches Iktorivil nästa gång istället.
Jo, men dessa är i blister, jag tänkte att det kan vara smidigt att ha om man ska ta med sig ut osv.

Citat:
Ursprungligen postat av nakki
parallellimport även där?

japp från ngt spanjakland, fast det står Frankrike!

Citat:
Ursprungligen postat av lingontuta
Värt att nämna är att de är märkta Roche, iaf de jag fick ut. Import från danmark och smular lätt, känns definitivt som en sämre sammansatt tablett helt enkelt. Dock verkar nivån av klonazepam vara intakt. Nästa gång jag ska hämta ut Ikto så kommer jag propsa på de svenska i glasburk iaf. Denna gången så var jag inte beredd på att de ens parallellimporterade Ikto och de hade inte de svenska i lager, jag orkade inte flyga runt till andra apotek så jag tog Rivotrilen och var jävligt skeptisk i början. En tablett smulades sönder när jag tryckte ut den ur blistret. Men de fungerar helt ok iaf.

Det står på asken: "Tillverkare: Roche-koncernen" men det är definitivt inte samma Ikto som man får i glasburkarna.
Nej, jag tänker reklamera dessa! Tror inte det är dålig batch heller, sämre för fattigare, bara. Men vi är ju hundfolk numer.
Citera
2010-02-15, 15:40
  #9
Medlem
lingontutas avatar
Är det värt att reklamera då? Hur gör de när man konsumerat typ 25st?
Citera
2010-02-16, 13:20
  #10
Medlem
Jag fick inte reklamera dem, men man kan ju kontakta Orifarm och diskutera, samt lämna dem till Dr och be om äkta "får inte bytas" Iktron.

Annars om man "gjort av" med en del så drar de väl helt enkelt av det, dvs, plockar av 25 st, om du tex har fel på din batch.
Citera
2017-02-15, 17:06
  #11
Medlem
laktosanhydrat. Vad är det för något? Jag hittar ingenstans på internet om vad det är/innehåller. Är det laktos i laktosanhydrat? Och nej jag menar inte laktomonohydrat, utan Laktosanhydrat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback