Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-14, 11:18
  #1
Medlem
Micke67s avatar
Hej alla

Jag har alltid undrat vad de tyska spelarna egentligen tycker om att spela krigsspel, tex Call of duty, Medal of honor, Brothers in arms mm

Om man hård drar det, så skjuter dom ju ihjäl sina mor och far föräldrar. Jag hade inte tyckt det skulle vara kul.

Är det nån som också har tänkt i dessa banor?

Skulle vara kul att veta om nån har någon tysk polare, som ni har diskuterat detta ämne med.


ps: det värsta är ju att jag älskar shooters och att skjuta ihjäl tyskar
__________________
Senast redigerad av Micke67 2010-02-14 kl. 11:55.
Citera
2010-02-14, 11:24
  #2
Avstängd
reyears avatar
Du har för fanken rätt
Om en tysk's morfar var med under d-day så kanske "man skjuter morfar". Fan vad illa
Citera
2010-02-14, 11:25
  #3
Medlem
Dust0rs avatar
Jag tror inte tyskar tänker annorlunda än andra nationaliteter när det gäller spel eller film i den genren.

Det beror helt på hur spelet/filmen är uppbyggt. Du är den karaktär du spelar/filmen handlar om, och kommer uppfatta spelet/filmen ur den karaktärens vinkel.
Citera
2010-02-14, 11:37
  #4
Medlem
Krukmakarns avatar
Det har man fanken inte tänkt på innan
Citera
2010-02-14, 13:34
  #5
Medlem
Awesomes avatar
Intressant tanke, hur många här skulle spela ett krigsspel där man dödade svenskar? Jag skulle nog inte göra det..
Citera
2010-02-14, 18:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Intressant tanke, hur många här skulle spela ett krigsspel där man dödade svenskar?

Citera
2010-02-14, 20:15
  #7
Medlem
grithors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
Intressant tanke, hur många här skulle spela ett krigsspel där man dödade svenskar? Jag skulle nog inte göra det..

Skulle inte ha några som helst problem med det.

Det skulle vara ett rent nöje.
Citera
2010-02-14, 20:29
  #8
Medlem
JollyRogerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grithor
Skulle inte ha några som helst problem med det.

Det skulle vara ett rent nöje.

Skulle inte heller ha något problem med det. Jag skulle skita i om man skjuter japaner, aliens, svenskar eller skogsturkar så länge spelet är kul.
Citera
2010-04-14, 09:05
  #9
Medlem
Zomrazils avatar
Min famor och hennes släkt är från tyskland, men jag skjuter tyskar som fan ändå. Jag tycker inte ens om tyskar
Citera
2010-04-14, 10:29
  #10
Medlem
Iroxs avatar
Jag tror inte att tyskar har något speciellt problem med dödandet utav tyskar.
Däremot skulle jag nog, om jag var tyskt, tycka att det är lite förnedrande att se hur otroligt dåliga och osmarta de har gjort tyskarna i spelet(tänker singleplayer).
Citera
2010-04-14, 14:49
  #11
Avstängd
Gryathons avatar
Frågade min tyska kamrat detta just nu och jag fick då svaret att han ofta tänker "Vafan, varför kan inte jag lira som tysk och spela mot amerikaner, eller ryssar i kampanjer för?"

Men även att det bara är ett spel och att han gillar krigsspel för actionen, eller även mer för samarbete, koordination, hur lagen spelar tillsammans ( i vent, teamskeap osv...) och att han bara är ute efter att vinna och spela spelet helt enkelt.

Kanske inte gynna någon men, det var iaf vad han tyckte. Hoppas det gav en liten bättre syn på detta.
Citera
2010-04-15, 02:01
  #12
Medlem
zarrelitos avatar
Spelat Counter-Strike? - har nog alla gjort.

Svårt att döda svenskar i cs? -nej

Känner någon medkänsla för dessa terrorist svenskar? (Arctic Avengers) - nej.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback