Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-13, 23:03
  #1
Medlem
randy2s avatar
Fick syn på detta på Wikipedia:
"Alkohol är välkänt för att minska produktionen av melatonin. Alkoholmissbruk kan därför försämra sömnen. Flera vanliga typer av narkotika påverkar melatoninproduktionen. I många fall minskar produktionen, men det motsatta gäller med till exempel Cannabis."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Melatonin
Stämmer det? Upplever ni er tröttare t.ex dagen efter cannabisintag?
Citera
2010-02-13, 23:06
  #2
Medlem
DigGaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randy2
Fick syn på detta på Wikipedia:
"Alkohol är välkänt för att minska produktionen av melatonin. Alkoholmissbruk kan därför försämra sömnen. Flera vanliga typer av narkotika påverkar melatoninproduktionen. I många fall minskar produktionen, men det motsatta gäller med till exempel Cannabis."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Melatonin
Stämmer det? Upplever ni er tröttare t.ex dagen efter cannabisintag?

Troligen är det från person till person.
Själv så blir jag bara trött om jag röker precis innan jag somnar
Men en hövding på eftermiddagen påverkar mig ingeting

One Love!
Citera
2010-02-14, 04:31
  #3
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randy2
Fick syn på detta på Wikipedia:
"Alkohol är välkänt för att minska produktionen av melatonin. Alkoholmissbruk kan därför försämra sömnen. Flera vanliga typer av narkotika påverkar melatoninproduktionen. I många fall minskar produktionen, men det motsatta gäller med till exempel Cannabis."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Melatonin
Stämmer det? Upplever ni er tröttare t.ex dagen efter cannabisintag?

Första gångerna jag testa så va jag lite seg dagen efter. Men efter kanske 4 eller 5 gången så sluta jag uppleva det dagen efter.

Nu avslutar jag gärna kvällen med en holk. Och startar dagen med en holk och det är absolut inga problem för mig.
Citera
2010-02-14, 10:55
  #4
Avstängd
Dunketts avatar
Jag sover riktigt djupt och bra om jag är påverkad av cannabis när jag somnar.
Dagen efter är jag alltid helt utvilad, nöjd och glad; då sover jag iofs runt 12 timmar.
Citera
2010-02-14, 17:45
  #5
Medlem
Jag har av någon anledning skit svårt att somna när jag röker cannabis, är as seg dagen efter men de antar jag mer är frukten skördad av att jag inte kan sova då jag vill njuta av ruset än en ökning av hormonet melatonin eftersom att om de berott på de hade jag ju sovit mycke lättare när jag röker? så enligt mig så måste ökningen av melatoninet vara väldigt marginell.
Citera
2010-02-16, 20:22
  #6
Medlem
tions avatar
Troligtvis har dem missat att nämna att det bara är under ruset. Det är kanske därför man blir så jäkla dåsig på cannabis?

Anledningen till att så många får sömnproblem vid cannabisuppehåll beror enligt väldigt många på att melatoninproduktionen avstannar/minskar då den inte "behövs" då man rökt cannabis. Därefter tar det någon vecka innan melatoninbalansen är tillbaks.

Bara att söka på google, finns oändligt med info ang detta ämne.
Citera
2014-03-24, 10:11
  #7
Medlem
Kan man röka efter ha tagit en Tablett melatonin 1.5 mg? Är det ok? eller är det farligt?
Citera
2014-03-24, 10:36
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honeyfarm
Kan man röka efter ha tagit en Tablett melatonin 1.5 mg? Är det ok? eller är det farligt?

prova, du blir nog inte sittande i en rullstol o dregla första gången iaf..
är inte superstarka grejer precis..
Citera
2014-03-24, 10:45
  #9
Medlem
hoppidoppis avatar
Tvekar på att melatonin ensamt är vad som får en att somna.
Jag har 2mg Melatonin-tabletter hemma som jag kan äta riktigt många av utan att känna någon form av dåsighet ö.h.t. Däremot funkar dom bra som komplement till Propavan och en spliff. Går inte hålla sig vaken.
Citera
2014-03-24, 11:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppidoppi
Tvekar på att melatonin ensamt är vad som får en att somna.
Jag har 2mg Melatonin-tabletter hemma som jag kan äta riktigt många av utan att känna någon form av dåsighet ö.h.t. Däremot funkar dom bra som komplement till Propavan och en spliff. Går inte hålla sig vaken.


ok nice.. börjar nämligen bli lite immun mot weed, har nu gått över till melatonin och funkar ganska bra än så länge. ville bara ta en paus från rökandet. men ska nog prova o köra båda samtidigt.. hoppas bara man inte blir immun mot bägge..
Citera
2014-03-24, 17:14
  #11
Medlem
mangenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeyfarm
Kan man röka efter ha tagit en Tablett melatonin 1.5 mg? Är det ok? eller är det farligt?
Jag brukade röka och äta melatonin dagligen förut. Det är ju bara ett sömnhormon, helt omöjligt att överdosera.

Brukade ta 1-2 melatonin 3mg och sen direkt efter röka en fet, tar någon halvtimme för melatoninet att verka och ungefär då börjar "peaken" på ruset gå ner och jag brukar bli seg och passiv. Sov så sjukt jävla gott, var nästan höjdpunkten på rökandet.

Gör det inte till en vana bara, när jag skulle sluta röka var det helt omöjligt att sova i 1-2 veckor. även med melatonin.
Citera
2014-03-25, 10:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangenus
Jag brukade röka och äta melatonin dagligen förut. Det är ju bara ett sömnhormon, helt omöjligt att överdosera.

Brukade ta 1-2 melatonin 3mg och sen direkt efter röka en fet, tar någon halvtimme för melatoninet att verka och ungefär då börjar "peaken" på ruset gå ner och jag brukar bli seg och passiv. Sov så sjukt jävla gott, var nästan höjdpunkten på rökandet.

Gör det inte till en vana bara, när jag skulle sluta röka var det helt omöjligt att sova i 1-2 veckor. även med melatonin.

Aha, I see.. misstänkte nästan att det kan bli svårt att sova sen när man lägger av med det.
Tack för ditt svar!

Det var ett svar i ungefär den stilen jag sökte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback