Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-02-14, 12:23
  #37
Medlem
AtomSmashers avatar
Nu råkar det vara så att jag bor i grannhuset och detta hände som jag uppfattade allt. Ligger i soffan och tjötar med farsan på telefonen när jag hör någon som står och vrålar ute på gatan eller i närheten. Kollar ut genom fönstret som vätter ut mot Danska Vägen och ser att en bunt personer står och kollar in mot ingången till granngården. Går ner och ser vad som står på och då står två grupperingar på 3 personer vardera och gapar, en håller i en planka. Polisen dyker upp på samma gång som jag sticker ut nosen och tittar ner på gården för att se vad som står på. Det rör sig om män med balkan-utseende även om jag inte utesluter att det kan vara MÖ också. Svårt att avgöra men det är iaf invandrare det rör sig om. Det är gården som ligger inne vid Danska Vägen 86-88 som detta skett på. Frågade en granne vad som hänt eftersom jag inte kom ut förrän första polisbilen dök upp. Hon påstod att det hade varit en del av dem som redan sprungit iväg innan polisen kom fram och att några hade börjat dra knivar då. Om detta stämmer kan jag inte uttala mig om.

Mitt fönster vätter som sagt ut mot Danska Vägen och har flera dagar innan noterat att det är väldigt mycket aktivitet på Pizzerian som ligger mittemot(F*rr*ri), personer som hållit utkik när dem stängt och så. Igår kväll stormade en upprörd kille ut därifrån med en annan hack i häl och det såg ut att bli handgemäng men inget hände. Känns inte helt otippat att det snart blir gnabb i tvättstugan igen med ev allvarligare utgång. Är ingen privatsnut som för anteckningar men hör man att det börjar låta utanför fönstret får man ju fan titta : )

Har f.ö ingen mer info än det jag skrivit här.
Citera
2010-02-14, 12:45
  #38
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz

Danska Vägen är huvudvägen i ett av Göteborgs mest fashionabla område.


En del av Danska Vägen ja! Den är lång och börjar där men går ner mot Redbergsplatsen (lägg till Olskroken så har du "lilla Majorna" typ, läs mycket svenskar men också mycket pundare och alkisar).
Citera
2010-02-14, 14:59
  #39
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Du får det att låta som att det ett område där vem som helst kan bo. Men i de gula husen på Danska Vägen har det aldrig varit lätt att få lägenhet. Finns väl oxå en hel del äldre hus kvar i Lunden ? Din beskrivning stämmer ej. Har bott i Lunden i 40 år.

har för mig att fastighetsägare Ripa ägde huset innan han kursade och ÖIS magnaten Rosén tog över det. Vet inte om Roséns äger det fortfarande, men blev mkt förvånad över att det hänt där.

Är lägenheterna HR eller BR på denna adress? Från Danska vägen finns ingen skylt som säger nåt. På andra sidan gården mot St Pauligatan så står det Ernst Rosén.

Citat:
Ursprungligen postat av AtomSmasher
Nu råkar det vara så att jag bor i grannhuset och detta hände som jag uppfattade allt. Ligger i soffan och tjötar med farsan på telefonen när jag hör någon som står och vrålar ute på gatan eller i närheten. Kollar ut genom fönstret som vätter ut mot Danska Vägen och ser att en bunt personer står och kollar in mot ingången till granngården. Går ner och ser vad som står på och då står två grupperingar på 3 personer vardera och gapar, en håller i en planka. Polisen dyker upp på samma gång som jag sticker ut nosen och tittar ner på gården för att se vad som står på. Det rör sig om män med balkan-utseende även om jag inte utesluter att det kan vara MÖ också. Svårt att avgöra men det är iaf invandrare det rör sig om. Det är gården som ligger inne vid Danska Vägen 86-88 som detta skett på. Frågade en granne vad som hänt eftersom jag inte kom ut förrän första polisbilen dök upp. Hon påstod att det hade varit en del av dem som redan sprungit iväg innan polisen kom fram och att några hade börjat dra knivar då. Om detta stämmer kan jag inte uttala mig om.

Mitt fönster vätter som sagt ut mot Danska Vägen och har flera dagar innan noterat att det är väldigt mycket aktivitet på Pizzerian som ligger mittemot(F*rr*ri), personer som hållit utkik när dem stängt och så. Igår kväll stormade en upprörd kille ut därifrån med en annan hack i häl och det såg ut att bli handgemäng men inget hände. Känns inte helt otippat att det snart blir gnabb i tvättstugan igen med ev allvarligare utgång. Är ingen privatsnut som för anteckningar men hör man att det börjar låta utanför fönstret får man ju fan titta : )

Har f.ö ingen mer info än det jag skrivit här.

Pizzerian har valt ett intressant namn och logo
Här sitter ständigt samma personer på uteserveringen. De har flyttat dit sen restaurangen Cal & Ada stängdes och bytte ägare.
Citera
2010-02-14, 15:15
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Är lägenheterna HR eller BR på denna adress? Från Danska vägen finns ingen skylt som säger nåt. På andra sidan gården mot St Pauligatan så står det Ernst Rosén.


.

Följande företag tycks äga den aktuella adressen:

Kommanditbolaget Danska vägen 86-96, S:t Pauligatan 1-16,

med organisationsnummer: 916443-5829

Det handlar alltså om ett kommanditbolag och komplementär i detta kommanditbolag är, föga förvånande, Byggnadsfirman Ernst Rosén Aktiebolag.

Ernst Rosén Aktiebolag tycks äga sina fastigheter via kommanditbolag, förmodligen av skattetekniska skäl.
Citera
2010-02-14, 19:07
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hehe finns det någon tidningsartikel om något dylikt?


Jag har inte set någon, det vore väl rasistiskt att skriva om sådana nyheter...

....sen kommer ju svenskarna att begå lynchmord på oskyldiga om de visste sanningen (har en känd journalist sagt till mig)
Citera
2010-02-18, 23:42
  #42
Medlem
nedboys avatar
I Lunden håller mycket juggemaffia å sån skit till. Det är väl deras idé till att flytta till nåt fint. Från Gamlestan till lunden, nära å bra.
Hela Lunden e uppbyggd av smuggelcigg typ.
Men det var fint där en gång i tiden, men det var då det.
Citera
2010-02-19, 13:10
  #43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
I Lunden håller mycket juggemaffia å sån skit till. Det är väl deras idé till att flytta till nåt fint. Från Gamlestan till lunden, nära å bra.
Hela Lunden e uppbyggd av smuggelcigg typ.
Men det var fint där en gång i tiden, men det var då det.
Håller juggemaffian till i Lunden? Och vad menar du med att det är uppbyggt av smuggelcigg? Du skojade va?
Citera
2010-02-19, 18:14
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Håller juggemaffian till i Lunden? Och vad menar du med att det är uppbyggt av smuggelcigg? Du skojade va?
Ingen rök utan eld....
Detta är en total nyhet. Att Lunden kontrolleras av juggemaffian o
deras cigaretthandel. Kanske Lundens Mc och flytten från Kvillebäcken också har nåt
med detta att göra
Citera
2010-02-19, 19:06
  #45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Ingen rök utan eld....
Detta är en total nyhet. Att Lunden kontrolleras av juggemaffian o
deras cigaretthandel. Kanske Lundens Mc och flytten från Kvillebäcken också har nåt
med detta att göra
Lundens MC ligger ju i Surte (har jag för mig), men de kanske säljer cigg med juggarna till Ernst Rosen, eller till Stena fastigheter, och så bygger de hus för ciggvinsten.
Citera
2010-02-19, 19:26
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuckyPeopleCenter
Lundens MC ligger ju i Surte (har jag för mig), men de kanske säljer cigg med juggarna till Ernst Rosen, eller till Stena fastigheter, och så bygger de hus för ciggvinsten.
Att ingen har sett det sambandet tidigare....
Lundens MC ligger väl i Nödinge numera...
Det här tvättstugebråket är nog en intern grej som kunde inträffat lite var
som helst, i Lunden, Partille, Mölndal eller anywhere...
Frågan är väl istället vilken typ av business det gäller...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback