Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-11, 19:21
  #25
Medlem
don wallos avatar
Tyvärr så verkar det som att det är rätt lugnt på Ue fronten här i länet.
Citera
2018-12-24, 16:42
  #26
Medlem
Alla har sina projekt utan att skriva här kanske...
Citera
2018-12-26, 11:20
  #27
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-phr0zen
synd på den chanse Bojo..

Oelbergen skulle ja vilja dra in i.. ligger centralt men endå avskilt..
vad jag vet så är det en gammal skyddsbyggnad från första världskriget..
vem vet vad som kan finnas där inne?
Okka brukar ju stå öppet,tid från annan..

Den delen som är öppen,går genom berget,det går att gå ut mellan bergrummet och kåken,det är,för de som inte redan vet,som ett hus inne i berget..
Skulle vara kul att vara i värnet,som överblickar parken!

Lite åt centrum-hållet,så finns ytterligare plomberingar, vad jag "hört" så är det 3 våningar under markytan där,givetvis vattenfyllda nu sedan länge...skulle vara coolt att dyka där!
Citera
2019-02-06, 16:39
  #28
Medlem
RH105s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don wallo
Tyvärr så verkar det som att det är rätt lugnt på Ue fronten här i länet.
Jo. Det verkar relativt dött i Sverige som helhet. Folk vill väl inte lämna ut sina platser. Vet dock att det inte finns några som helst svårigheter med att hitta ödetorp med mera men man vill ju också hitta något större, coolare. Där de bygger yllefabriken i centrala Norrköping var ju öde förr. Riktigt coolt men nu är lägenheterna nästan klara för inflyttning. Hade en video på 30 minuter där inifrån men den mobilen jag filmade med fick plurra för några år sedan..
Citera
2019-03-24, 11:08
  #29
Medlem
Dora.Utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Okka brukar ju stå öppet,tid från annan..

Den delen som är öppen,går genom berget,det går att gå ut mellan bergrummet och kåken,det är,för de som inte redan vet,som ett hus inne i berget..
Skulle vara kul att vara i värnet,som överblickar parken!

Lite åt centrum-hållet,så finns ytterligare plomberingar, vad jag "hört" så är det 3 våningar under markytan där,givetvis vattenfyllda nu sedan länge...skulle vara coolt att dyka där!

Besökte Oxelbergen för första gången igår, brukar inte röra mig i Norrköping men fick tillfälle att vandra runt där. Det är en ingång från parken, norra sidan av berget, bestående av gallergrind som är fastsvetsad, och på södra sidan en större entré, med en stor plåt fastbultad över ingången.
Mot parken fanns även en ventilation, där någon grävt sig in under. Vet inte om det går att komma in där, då det var för ljust och rörde sig för mycket folk i området för jag skulle kunna kika.

Noterade även rester efter 3 luftvärnsställningar på berget.
Citera
2019-03-24, 13:00
  #30
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RH105
Jo. Det verkar relativt dött i Sverige som helhet. Folk vill väl inte lämna ut sina platser. Vet dock att det inte finns några som helst svårigheter med att hitta ödetorp med mera men man vill ju också hitta något större, coolare. Där de bygger yllefabriken i centrala Norrköping var ju öde förr. Riktigt coolt men nu är lägenheterna nästan klara för inflyttning. Hade en video på 30 minuter där inifrån men den mobilen jag filmade med fick plurra för några år sedan..
Hade turen,att efter besök på krogen,med tillhörande svartklubbs vistelse,gå förbi värmekyrkan på väg hem,de hade börjat nedmonteringen och fulla som kråkor,välte vi oss in över staketet.. Beväpnade med en zippotändare och pulversläckare,famlade vi oss ner i mörkret,jag avlossade givetvis pulversläckaren där nere och kaos bröt ut!😄😄

Efter den första vändan, blev det under några veckors tid ett standardförfarande att besöka stället! Vi kryllade runt,packade som sälar,längst upp vid taket,på sidorna,under,tyvärr hade ju ingen av oss något att filma med..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback