Citat:
Ursprungligen postat av
JSelwyn
Jag tittade på klippet som var länkat och om det är så att det tillkommit en ny utredare så är det positivt för ärendet.
Är fortfarande helt övertygad att detta ärende går att lösa och som jag många gånger tidigare skrivit att det är en person från Sävsjö som ligger bakom detta.
Om det hade varit AE eller UO, så kan jag inte se, varför någon skulle vara rädd för att säga det? Nu är ju UO (ni har väl sett "Jakten på en mördare", där även Sävsjö omnämns) död sen 10 år tillbaks. En mindre anledning till att vara rädd och anmäla denne om det nu skulle vara UO bakom Jasminas försvinnande?
Hoppingivande inlägg. Kommer att tänka på detta fall titt som tätt, och blir alltid lite tårögd.
Att familjen är inblandat ser jag som uteslutet. Mammans nya funderingar är märkliga men skall inte övertolkas. Det är 23 år sedan. Hon kanske i te riktigt minns längre.
Både UO och AE är ju möjliga. Men UO hade nog hört av sig till utredarna på något sätt likt han gjorde i Helenfallet. AE däremot hade hållt käft. Ingen hade förstås erkänt.
Rimligtvis, om hon ändå inte råkade ut för en olycka och aldrig hittades vilket inte heller är uteslutet, så var det någon lokal förmåga som du skriver.