2020-11-29, 06:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missDementia
Så weird att komma med uppgifter som helt förändrar fallet så här långt efteråt.
Jag funderarpå om hon (mamman) levt under något slags hot och inte vågat berätta sanningen förut?
T.ex kanske det är familjemedlemmar som ligger bakom, och flickan förts ur landet?

Lever hon är hon väl 29 nu?

Pappan dog 2017 och ska då ha sagt till mamman att han önskade att hon fick träffa dottern igen. Hon kan ju ha börjat skriva på boken då.

Kanske pappans familj kidnappade henne och förde henne utomlands? Eller om mamman hade haft ett annat äktenskap innan?

Jätteskumt verkligen att komma på att hon försvann från hallen så här många år efter. OM hon försvann från hallen så måste det nästan varit någon hon kände? Kan det helt enkelt varit en granne som tog chansen?
Citera
2020-11-29, 11:58
Medlem
Kungsgardens avatar
Ja, mamman verkar övertygad om att det var just en granne som tog flickan. Det rapporterade albansk media för ett år sedan. Det är det som sent omsider uppmärksammas i Sverige nu. Google translate gör texten knackig - finns det någon albansktalande här?

https://top-news1.com/6-year-old-dis...never-find-it/
Citera
2020-11-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Ja, mamman verkar övertygad om att det var just en granne som tog flickan. Det rapporterade albansk media för ett år sedan. Det är det som sent omsider uppmärksammas i Sverige nu. Google translate gör texten knackig - finns det någon albansktalande här?

https://top-news1.com/6-year-old-dis...never-find-it/

Står mest allmänt kända grejer, det enda som sticker ut är att mamman säger att hon misstänker en granne för att denna granne tydligen sagt till hennes make att "ni kommer aldrig hitta Jasmina" under första kvällen som letandet pågick.

I övrigt nämner hon Anders men tar ingen ställning till vad hon tror om hans inblandning.
Hon säger att polisen har arbetat men att hon inte har sett resultat.
Citera
2020-12-01, 21:15
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Det är sant, men ändå lyckades Eklund undkomma ett mord länge och höll på att klara sig undan Engamordet om det inte råkade vara för den där personen som råkade prova sin kamera just där och då. Maximal oflyt med andra ord. Nu tror jag förvisso att Eklund torskat förr eller senare ändå, men för att vara så svagbegåvad så verkade han ändå lyckas hålla sig under radarn. Och han hade väl ändå nån våldtäktsdom på sig innan med har jag för mig?

Förr eller senare torskar en seriebrottsling dit. Någon gång begås det där misstaget eller någon gång händer det som seriebrottslinge inte räknat med. Detta misstaget eller de sekunderna av oflyt brukar inte hända första gången direkt. Eklund var ganska avancerad i sitt sätt gentemot Engla. Knappast en andragångs händelse för honom att döda. Det gjordes så lätt. Eklund erkänner aldrig något innan han överbevisats så väldigt lågt begåvad är han knappast. Han är inte den han ser ut att vara direkt.
Senast redigerad av greta-forveten 2020-12-01 kl. 21:16. Anledning: Stavfel
Citera
2020-12-27, 23:13
Medlem
JSelwyns avatar
Jag tittade på klippet som var länkat och om det är så att det tillkommit en ny utredare så är det positivt för ärendet.

Är fortfarande helt övertygad att detta ärende går att lösa och som jag många gånger tidigare skrivit att det är en person från Sävsjö som ligger bakom detta.

Om det hade varit AE eller UO, så kan jag inte se, varför någon skulle vara rädd för att säga det? Nu är ju UO (ni har väl sett "Jakten på en mördare", där även Sävsjö omnämns) död sen 10 år tillbaks. En mindre anledning till att vara rädd och anmäla denne om det nu skulle vara UO bakom Jasminas försvinnande?
Citera
2020-12-28, 00:23
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Jag tittade på klippet som var länkat och om det är så att det tillkommit en ny utredare så är det positivt för ärendet.

Är fortfarande helt övertygad att detta ärende går att lösa och som jag många gånger tidigare skrivit att det är en person från Sävsjö som ligger bakom detta.

Om det hade varit AE eller UO, så kan jag inte se, varför någon skulle vara rädd för att säga det? Nu är ju UO (ni har väl sett "Jakten på en mördare", där även Sävsjö omnämns) död sen 10 år tillbaks. En mindre anledning till att vara rädd och anmäla denne om det nu skulle vara UO bakom Jasminas försvinnande?

Hoppingivande inlägg. Kommer att tänka på detta fall titt som tätt, och blir alltid lite tårögd.

Att familjen är inblandat ser jag som uteslutet. Mammans nya funderingar är märkliga men skall inte övertolkas. Det är 23 år sedan. Hon kanske i te riktigt minns längre.

Både UO och AE är ju möjliga. Men UO hade nog hört av sig till utredarna på något sätt likt han gjorde i Helenfallet. AE däremot hade hållt käft. Ingen hade förstås erkänt.

Rimligtvis, om hon ändå inte råkade ut för en olycka och aldrig hittades vilket inte heller är uteslutet, så var det någon lokal förmåga som du skriver.
Citera
2020-12-29, 09:28
Medlem
Jonathanhylstas avatar
Undrar om hon lever idag🤔
Citera
2021-01-05, 21:18
Medlem
I boken beskrivs en "Malins pappa" som tydligen hade spanat på familjen nattetid från sitt lägenhetsfönster.
På natten efter Jasminas försvinnande mötte Jasminas pappa mannen nere på gården. Mannen låtsades som han inte visste om att Jasmina var försvunnen.
Nån som vet mer om denna mannen och om det är ordentligt utrett?
Verkar lite misstänkt uppträdande.
Citera
2021-01-05, 22:23
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjomarc
I boken beskrivs en "Malins pappa" som tydligen hade spanat på familjen nattetid från sitt lägenhetsfönster.
På natten efter Jasminas försvinnande mötte Jasminas pappa mannen nere på gården. Mannen låtsades som han inte visste om att Jasmina var försvunnen.
Nån som vet mer om denna mannen och om det är ordentligt utrett?
Verkar lite misstänkt uppträdande.

Vet vem det är men att han skulle ha något med Jasminas försvinnande, har jag aldrig hört.

Jag vet bara att Jasminas pappa den natten mötte/såg på parkeringen (enligt honom själv) ett antal personer som varit ute och åkt i en Volvo. Dom skall ha varit bort till någon (sommar) stuga strax utanför Sävsjö..
Citera
2021-01-05, 23:34
Medlem
En nära vän till mig bodde granne med denna familjen.
Hon har en dotter i Samma ålder som jasmina. De brukade leka ensamma på vad jag uppfattat som, innegård där mellan husen. Dottern till min vän hade bestämt att fortsätta leken senare med Jasmina, men då var Jasmina inte kvar.
Citera
2021-01-05, 23:54
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st91
En nära vän till mig bodde granne med denna familjen.
Hon har en dotter i Samma ålder som jasmina. De brukade leka ensamma på vad jag uppfattat som, innegård där mellan husen. Dottern till min vän hade bestämt att fortsätta leken senare med Jasmina, men då var Jasmina inte kvar.
Vet du vilken tid det här var?
Citera
2021-01-06, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Vet du vilken tid det här var?

Ska kolla det.
Min vän jobbade också på ett gruppboende där någonstans. Inte insatt i samhälley men de va väldigt nära där de bodde. Och hon sa också att flickan va så omtyckt för hon sprang ofta in där och fick saft och så vidare. Man undrar ju lite hur mkt koll man hade på henne, med tanke på den låga åldern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in