Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 16:58
  #49
Medlem
Ninjor1987s avatar
ATT JORDEN ÄR PLATT!!


Helt otroligt att ingen har nämnt detta vansinne ännu...! Dom enda som kan rimligen tro på skiten är antagligen sådana som knappt sett eller hört något annat än sin egen farstukvist: varenda JÄVEL som varit i, eller känner någon, vid Ekvatorn eller i Australien fattar att skiten inte har någon som helst verklighetsförankring!

Vi har en hel ca 400-sidorstråd om eländet... varje dag kommer det in fler och fler små fän, som faktiskt inte trollar... som verkligen har börjat tro på skiten!

Det är så galet att jag finner inga ord... Det enda sättet att få slut på det hela är om Jordens samtliga regeringar ÄNTLIGEN kan gå samman i ett särskilt rymdprogram, där man fångar in alla svinen och skickar upp dom i rymdraketer - när raketerna lämnar jordens omloppsbana så börjar dom sedan falla sönder i sektioner!

Plattjordssvinen kommer sedan få beskåda jordens rund på riktigt nära håll*... allt medans dom driver längre och längre ut i rymden, bort från jorden... syret blir tunnare och tunnare... snart somnar dom in... Allt medans Morgan Freeman's röst vaggar dom in i evigheten sägande dessa odödliga ord:

"FlatTARD... NOW... you WILL face your DEATH... ENJOY! Retard."




*JAG VET... IMBECILL!! Det är motsatsen - det har ingen betydelse för mitt bruk av språket - du VET vad jag menar, och att det är en MYCKET passande liknelse, en utmärkt passande "kraftsägelse" för att beskriva vad asen förtjänar.
Citera
2017-03-20, 06:48
  #50
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor1987
ATT JORDEN ÄR PLATT!!
Håller fullständigt med, röstar för den tråden.
Citera
2017-03-20, 07:37
  #51
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Håller fullständigt med, röstar för den tråden.

Samma här, fick upp medvetandet om att folk börjat tro på detta. Såg att Joe Rogan Facebookat ett citat från Shaq:

"It's true. The Earth is flat. The Earth is flat. Yes, it is. Listen, there are three ways to manipulate the mind - what you read, what you see and what you hear. In school, first thing they teach us is, 'Oh, Columbus discovered America,' but when he got there, there were some fair-skinned people with the long hair smoking on the peace pipes. So, what does that tell you? Columbus didn't discover America. So, listen, I drive from coast to coast, and this s--- is flat to me. I'm just saying. I drive from Florida to California all the time, and it's flat to me. I do not go up and down at a 360-degree angle, and all that stuff about gravity, have you looked outside Atlanta lately and seen all these buildings? You mean to tell me that China is under us? China is under us? It's not. The world is flat."
Citera
2017-03-20, 08:03
  #52
Medlem
kinky_Ms avatar
kanske inte den knäppaste men roligaste för svenskar är Olof Rudbeck d.ä
https://sv.wikipedia.org/wiki/Olof_R...den_%C3%A4ldre
göticism
Atlantica var hans fria fantasier eller kanske bara något som tillkommit för att roa en adlig publik, och att arbetet inte huvudsakligen är att betrakta som seriöst menad vetenskap
Den historieskrivning som föregick och följde av Atlantica, brukar gå under namnet göticism, vilken kom att utöva ett stort inflytande på den svenska självbilden
https://sv.wikipedia.org/wiki/Atlantica
Citera
2017-03-22, 21:31
  #53
Medlem
Jag tror att det står i bibeln nåt i stil med att män-i-skorna inte kommer/kan tro på "sanningen" när den presenteras för dem. Exakt citat får letas upp av någon med tid.

Det betyder att även de allra knäppaste konspirationsteorierna ska tas med en nypa luft. Är jorden platt? -förmodligen inte, men inse att du är en jubelidiot om du skrattar åt frågeställningen.

Det finns knäppa konspirationsteorier,
Men det finns förmodligen ännu knäppare konspirationer.
Glöm inte det
__________________
Senast redigerad av eyecreate 2017-03-22 kl. 22:09.
Citera
2017-03-22, 21:49
  #54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Är jorden platt? -förmodligen inte, men inse att du är en jubelidiot om du skrattar åt frågeställningen.

Varför är man en jubelidiot om man skrattar åt något som är fullständigt absurt och vansinnigt? Ditt resonemang bygger på att jag aldrig har funderat på hur jorden ser ut, det bygger på att jag aldrig har ifrågasatt vetenskapliga teorier. Ditt resonemang bygger på att jag inte har egen kunskap om jordens form.
Citera
2017-03-22, 22:16
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Varför är man en jubelidiot om man skrattar åt något som är fullständigt absurt och vansinnigt? Ditt resonemang bygger på att jag aldrig har funderat på hur jorden ser ut, det bygger på att jag aldrig har ifrågasatt vetenskapliga teorier. Ditt resonemang bygger på att jag inte har egen kunskap om jordens form.

Jubelidiot kanske var att ta i? Nyttig idiot passar nog bättre.
Faktum är att det finns en uppsjö av argument som faktiskt talar för att jorden ÄR platt. Innan dessa argument har anammats, argumenterats och resonerats kring, helst på egen hand, så är man en nyttig idiot om man helt sonika köper den kosmiska världsbilden så som den lärts till oss, oavsett om det stämmer eller ej.

Nu tror jag inte att jorden är platt, jag valde det som ett exempel
__________________
Senast redigerad av eyecreate 2017-03-22 kl. 22:22.
Citera
2017-03-22, 22:50
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jag tror att det står i bibeln nåt i stil med att män-i-skorna inte kommer/kan tro på "sanningen" när den presenteras för dem. Exakt citat får letas upp av någon med tid.
Jag tror det gäller bara en liten minoritet av "män-i-skorna". De flesta tror på en klart bevisad och presenterad sanning.
Däremot finns det folk (fortfarande en minoritet) som menar att allt från NASA är lögner/konspirationer. Och att det är så självklart att de inte behöver argumentera för det. Det är en verkligt knäpp konspirationsteori.

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det betyder att även de allra knäppaste konspirationsteorierna ska tas med en nypa luft. Är jorden platt? -förmodligen inte, men inse att du är en jubelidiot om du skrattar åt frågeställningen.
Jag kan absolut skratta åt denna idiotiskt knäppa "teori". Kanske är det den knäppaste av alla, den "spelar i alla fall i högsta divisionen". Samtidigt tycker jag att det är så tragiskt att några tror på den att jag nästan kan gråta åt det.

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det finns knäppa konspirationsteorier,
Men det finns förmodligen ännu knäppare konspirationer.
Glöm inte det
Kanske. Men då får någon starta en ny tråd om "knäppa konspirationer". Den här tråden handlar om konspirationsteorier.

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Jubelidiot kanske var att ta i? Nyttig idiot passar nog bättre.
Faktum är att det finns en uppsjö av argument som faktiskt talar för att jorden ÄR platt. Innan dessa argument har anammats, argumenterats och resonerats kring, helst på egen hand, så är man en nyttig idiot om man helt sonika köper den kosmiska världsbilden så som den lärts till oss, oavsett om det stämmer eller ej.
Det finns en lååång tråd här på Flashback som handlar om just det. Ingen, absolut ingen har kunnat presentera något hållbart argument för att jorden är platt. Trots att ett otal påstådda sådana har anammats, argumenterats och resonerats kring, gång på gång och varv efter varv...
Det är inte fråga om att jag "helt sonika köper den kosmiska världsbilden så som den lärts till oss". Jag och många andra har själv kunnat ta fram bevis för att jorden är ett klot.
Citera
2017-03-23, 19:31
  #57
Medlem
Ja, för trådens skull får jag väl ta och hålla med dig då, om att platt-teorin är den knäppaste av de alla

Det var kanske just frågeställningen jag hakade upp mig på.
För 10 år sedan skrattade alla åt 9/11-konspirationsteorierna, idag är nog halva befolkningen med det klara att fake news lurade oss, osv osv.

Det är nya tider nu, och det som en gång kallades konspirationsTEORIER är idag under en annan lupp.

Men jorden är nog rund 😀 det är vi överens om.
Citera
2017-03-24, 16:47
  #58
Medlem
http://www.therock.net.nz/home/funny...d--proof-.html

Detta är väl en av dom knäppaste? Tydligen är Australien en bluff....
Hoppas hon skojar, denna svenska tjej.
Citera
2017-03-26, 15:45
  #59
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
http://www.therock.net.nz/home/funny...d--proof-.html

Detta är väl en av dom knäppaste? Tydligen är Australien en bluff....
Hoppas hon skojar, denna svenska tjej.

HMM!

Ja, får erkänna att om den här teorin tar fart så kan den med lätthet konkurrera med "Jorden är Platt", eller min egna nya favorit...

...DET FINNS INGA SKOGAR!

Tydligen så kopplar många det dock även till Flat Earth... att tydligen så är jorden inte bara platt, det finns heller inga skogar.

Det här måste väl ändå ta priset?? Hur jävla GALEN måste man inte vara för att tro på det här?? Jag behöver bara titta utanför fönstret för att se att den enda som kan komma på en sån här idé måste antingen vara en Tokyo-född shut-in (person som låser in sig och vägrar jobba eller studera) eller möjligen en schizofren MONGOL som bor i Gobiöknen.

Den här teorin är såpass galen att jag orkar fan inte ens sätta mig in i det mest rudimentära... Tror det är nåt skit om att alla träd egentligen är BUSKAR och att alla träden i Edens Lustgård var hundratals meter höga, kanske tusen, och platta bergstoppar är STUBBARNA från dessa enorma ursprungliga träd.

Killen som "upptäckte" "konspirationen" är tydligen RYSS... Det ante mig...

https://www.youtube.com/watch?v=ObJL6aA2czo
Citera
2017-03-26, 16:24
  #60
Avstängd
Plaguetongues avatar
vet inte om denne är helt seriös men väldigt rolig teori

(FB) De drogar oss med mjölk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback