Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det här är problemet:
De flesta vill bo centralt men hyrorna speglar inte betalningsviljan för att bo centralt även om denna artikel vill få oss att tro att så är fallet...
http://www.hemhyra.se/riks/hyresgaster-vill-helst-bo-i-centrum
Till slemmet: för femtielfte gången. Det är ingen brist på bostadsrätter, även om det kan vara vissa köer till vissa nyproduktioner.
Köerna är till hyresrätter under marknadspris enbart. Ju mer rabatt desto längre kö.
Vilket uttömmande svar på mitt inlägg som krossar din verklighetsbild och icke-sanning, bra jobbat.
Jag visste väl du inte skulle fixa det, lika lite som du fixar svara på mina idéer att köerna kan man få bort med först till kvarn princip med bibehållen bruksvärdeshyra. Det blir syntax error då i ditt huvud och ditt främsta argument om outsiders utanför kön rasar ihop som en säck med skit. Och det går ju inte för sig då du vill tjäna pengar på fina fastighetsaktier och leva på lägre bemedlade hyresgäster till varje pris.
Det är hittils 38 sökande till uppsala lgh i frimärkesstorlek trots 8700 i hyra, hyran är helt enkelt för låg då det finns så hög efterfrågan!
Det är defeintivt brist på bostadsrätter. I din värld skulle man kunna ha 100 bostadsrätter i en stad med 500 000 invånare och det finns ingen brist, priset sätts sen efter vad folk är villiga att betala för att inte bli hemlösa, priset blir så högt att 499 000 personer ser det som mer värt att bo på gatan är att betala hela sin lön till boendet. Sen finns det ingen brist enligt dig.
Ang bostadsbubblan, har en kollega som fick flytta 15 mil från Stockholm då denne inte fick tillräckligt med lån på sin okvalificerade arbetarlön att köpa något närmare och pendla 1.5 tim per dag, kul liv för en ung människa att börja med huh? Marknadens hårda verklighet är sund?