2010-02-11, 01:12
Medlem
final_cuts avatar
Hur jävla svårt ska det vara att hitta ett enkelt program som förminskar storleken på mp3 filer...seriöst!!! Gått igenom en uppsjö av program , vissa förklädda till gratisprogram medan andra ÄR gratisprogram som bara helt enkelt inte kan konvertera mp3'n av nån jävla anledning. Att konvertera från avi till dvd är hur lätt som helst, men att hitta ett skitprogram som ska förminska en sketen jävla mp3 ska vara rena rama vetenskapen! Som ni ser jag är väldigt irriterad.

Tips på bra gratisprogram som tar 20 sekunder att ladda ner? Orkar inte hålla på med än så. Har redan testat mp3resizer, audacity (eller vad det heter) samt några till. Vill helt enkelt minska mp3'n från 10 till högst 8 mb.

/Tack
Citera
2010-02-11, 01:28
Medlem
TheCazes avatar
En MP3 fil är ju redan komprimerad. Om du vill minska storleken ännu mer så är nog det lättaste att bara spara om den med lägre Bithastighet.

Låt: 03:29 min, 3.271kB, 128 kbit/s
*Spara som*
Låt: 03:29 min, 1.638kB, 64 kbit/s

Det var mitt resultat. Men kvalitén vart ju lite sämre.
Citera
2010-02-11, 01:29
Medlem
final_cuts avatar
Hm....hur sparar man nåt som redan är sparat på ens hårddisk?
Citera
2010-02-11, 01:34
Medlem
TheCazes avatar
Du skapar ju en ny fil av det du har öppnat/skapat. Precis så som det fungerar i många andra program, så som Word och Photoshop som exempel. Det är ju skillnad på Spara/Save och Spara som/Save as.

Vilket program använder du?
Citera
2010-02-11, 01:42
Medlem
final_cuts avatar
Nu är jag vilse här. Program som i program för uppspelning av musik? Vad jag har är några mp3-låtar i en mapp som jag vill minska i storlek. Vad jag bör ha för program för att göra det, eller för att som du säger spara med mindre bithastighet, det får du nog ta om från början med mig.
Citera
2010-02-11, 01:54
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av final_cut
Nu är jag vilse här. Program som i program för uppspelning av musik? Vad jag har är några mp3-låtar i en mapp som jag vill minska i storlek. Vad jag bör ha för program för att göra det, eller för att som du säger spara med mindre bithastighet, det får du nog ta om från början med mig.

Jag skrev om hur Spara som funktionen fungerade.
Men i alla fall, vi kan köra med Audacity. Har du det installerat?
Citera
2010-02-11, 02:04
Medlem
final_cuts avatar
Jaha ok, du menar så. Ja men alltså hela problemet är ju att jag inte har nåt fungerande ljudprogram. Aja, jag laddar ner Audacity igen då och försöker, även om jag redan gjort det tidigare ikväll utan tillfredställande resultat. Tack
Citera
2010-02-11, 02:12
Medlem
TheCazes avatar
Trodde du vi var klara eller?
Nej, innan du laddar ner Audacity så måste jag säga att du ska ladda ner deras senaste Beta:
http://audacity.sourceforge.net/download/beta_windows

För då blir det lite lättare att ändra Bitrate.
Då får du nämligen en Option knapp när du ska Exportera. Fast först får du välja att du vill spara den som en MP3, sedan kan du klicka på Option. Där kan du ställa in bitrate och annat.
Senast redigerad av TheCaze 2010-02-11 kl. 02:16.
Citera
2010-02-11, 02:15
Medlem
final_cuts avatar
Jaha ok Tack för hjälpen. Får ta och försöka fixa det nu.
Citera
2010-02-11, 02:17
Medlem
TheCazes avatar
Ingen fara.

Men var beredd på att resultatet kanske kommer bli sämre än vad du hade förväntat dig. Beroende på hur kvalitén på låten du importerar. Men du kommer nog märka ganska snabbt vilka inställningar du kan använda för att du själv ska bli nöjd över resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in