Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Hur funkar värdebeviset som följer med boken? Måste man köpa aktier eller gäller det även fonder?
Jag bad biblioteket köpa boken, lånade boken och tog värdebeviset

Man får Kinnevikaktier för ca 300kr(du kan inte välja annat), jag får två och det är väl värt typ 250kr idag?
Har ju redan en depå hos avanza. Så jag öppnade en KF hos Nordnet genom värdebeviset så ungefär två veckor efter öppnandet ska du ha fått aktierna.
Valde KF för jag tänkte "glömma bort" depån i typ 50-60 år och sedan plocka ut pengarna. Har ju inte förlorat något och kul att slippa skatta på pengarna vid uttaget tänkte jag
"Så kan alla svenskar bli miljonärer" var min första bok, och då jag var nästan helt grön på området sparande, så uppskattade jag verkligen bokens innehåll! Då den bara kostade 39kr tycker jag att varje hushåll borde ha en! Den är lättläst och lättförståelig.
Jag har även köpt boken om Warren Buffett av Börjesson. Den var ju dyrare och kändes inte lika prisvärd, rekommenderar intresserade att be biblioteket köpa in den. Den är väldigt läsvärd och intressant om man vill få en inblick i Buffetts liv!
"Bygg din egen pengamaskin" som jag också fick värdebeviset ifrån kändes inte alls lika värd. Har man tråkigt kan man ju låna den, men som nybörjarbok så blir den utklassad av Börjesson enligt mig. Det är knappt några konkreta tips i den, mest en massa prat och uppmaningar om att tänka igenom och räkna på din ekonomi.
MVH