Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-12-05, 14:10
  #37
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Är viktuppgång målet så är det bara du lägger dig på ett kaloriöverskott, inte överdrivet, ca 100-150 kcal/dag till att börja med kanske. Du kan fortfarande äta som du gör nu, öka mängden bara, se till att få i dig tillräckligt med frukt/grönt.

Jo men exakt!
Du har inga raka tips om vad man kan göra?
För jag vet att lite matolja i riset eller på potatisen är det en del kcal i men om man skippar just det, alltså inte går in på det.
Vad är bra med mycket kcal att äta?
Avokado vet jag bra.
Potatis vet jag är bra.
Sen fick jag hjärnsläpp här så tog helt slut, fylla hjärna in och hjälp till, säkert flera som vill veta.
Citera
2017-12-05, 14:20
  #38
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Jo men exakt!
Du har inga raka tips om vad man kan göra?
För jag vet att lite matolja i riset eller på potatisen är det en del kcal i men om man skippar just det, alltså inte går in på det.
Vad är bra med mycket kcal att äta?
Avokado vet jag bra.
Potatis vet jag är bra.
Sen fick jag hjärnsläpp här så tog helt slut, fylla hjärna in och hjälp till, säkert flera som vill veta.

Det beror på vad du själv föredrar. Vissa föredrar att öka mängden kolhydrater, andra föredrar fett, det är individuellt. Även frön/nötter/torkad frukt är energirikt och enkelt att få i sig.
Citera
2017-12-05, 14:24
  #39
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det beror på vad du själv föredrar. Vissa föredrar att öka mängden kolhydrater, andra föredrar fett, det är individuellt. Även frön/nötter/torkad frukt är energirikt och enkelt att få i sig.

Exakt!
Nötter och annat i ungefär samma "mat-klass" äter jag i mängder.

Men om någon annan eller du själv har något bra att tillägga om vad som är fettigt/nyttigt/kolhydratigt så bara kasta in ett svar.

Mvh
Citera
2017-12-05, 14:38
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Lånar min gamla tråd och säger nu att jag är ett par år äldre och varit VEGAN/VEGETARIAN i 4-5 år.
Är det någon som kan ställa upp och hjälpa till med att säga bra maträtter att hålla vikten och vara hälsosam men ändå kanske gå upp i vikt osv?

Mvh

Om du är vegan så är det EliasAlucard här på forumet du ska prata med (killen med Billy Mays som avatar). Han kan nog skriva en hel bok åt dig om du bara frågar.
Citera
2017-12-05, 16:47
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Om du är vegan så är det EliasAlucard här på forumet du ska prata med (killen med Billy Mays som avatar). Han kan nog skriva en hel bok åt dig om du bara frågar.

Räcker ju iof att rekommendera TS en receptsida och be TS läsa lite om kalorier vilket TS kanske borde gjort under de sju åren som tråden pågått. Vissa av oss har ju byggt upp en rejäl massa under denna tid... Du vet inte vad du missat TS! =)
Citera
2017-12-05, 19:32
  #42
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Räcker ju iof att rekommendera TS en receptsida och be TS läsa lite om kalorier vilket TS kanske borde gjort under de sju åren som tråden pågått. Vissa av oss har ju byggt upp en rejäl massa under denna tid... Du vet inte vad du missat TS! =)

Jo men vissa har det inte en dans på rosor. Mer än så behöver jag inte säga
Citera
2017-12-05, 19:44
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Jo men vissa har det inte en dans på rosor. Mer än så behöver jag inte säga

Stämmer. Men du är inte en av dem. Du är bara en lat pojkspoling.
Du har redan fler postade svar än de flesta har på sina trådar. Dags du läser dem.
Citera
2017-12-05, 19:58
  #44
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Stämmer. Men du är inte en av dem. Du är bara en lat pojkspoling.
Du har redan fler postade svar än de flesta har på sina trådar. Dags du läser dem.

Lat pojkspoling?
Häftigt utav dig.

Ger dig ingen soppa så du kan ju få sitta där och bränna ut dit AAS-agg på någon annan

http://ow.ly/11eT30h283Y
Citera
2017-12-05, 20:10
  #45
Medlem
Du har redan bevisat att jag har rätt. Läs första inlägget i tråden och sedan läser du andra inlägget osv. Annars kommer du trampa vatten om ytterligare 7 år.
Citera
2017-12-05, 20:13
  #46
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Du har redan bevisat att jag har rätt. Läs första inlägget i tråden och sedan läser du andra inlägget osv. Annars kommer du trampa vatten om ytterligare 7 år.

Du har inte rätt någonstans Mr. Häftig, där åt jag kött och byggde på mig väldigt väl.
NU gör jag inte det, vafan är ditt problem? Ingen kärring att slå eller vad är det frågan om, igen som vill ha dig så du tar ut ditt skit här?

http://quickmessage.io/watch.php?v=CPQBU2.jpg
__________________
Senast redigerad av zWink 2017-12-05 kl. 20:31. Anledning: Bild som talar till dig
Citera
2017-12-07, 08:31
  #47
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Lånar min gamla tråd och säger nu att jag är ett par år äldre och varit VEGAN/VEGETARIAN i 4-5 år.
Är det någon som kan ställa upp och hjälpa till med att säga bra maträtter att hålla vikten och vara hälsosam men ändå kanske gå upp i vikt osv?

Mvh
Tjenixen!

Elias rekommenderar:

500 g edamame (gröna sojabönor, valfritt märke, spelar ingen roll)
120 g Grainway skalade hampafrön
30 g Risenta chiafrön
1 Core Female Vitamins (bra skit, lita på mig )
1 valfri kalciumtablett ā la 500 kalcium

^^ Allt detta blir:

1584 kcal
39.5 g kolhydrater
104.8 g protein
104.6 g fett
- 19.7 g omega-3
- 51.3 g omega-6
38.0 g fibrer
3.5 g salt
244.75 mg soja-fytoöstrogener
1.3306 g fytosteroler (från soja och hampa; är osäker på om chia innehåller fytosteroler, så det kan vara mer än 1.3 g)
0 g kolesterol
0.042 g transfett (från chiafröna; chia innehåller mikroskopiska mängder transfett)
Vitamineraler: alla maxade med över 100% RDI

Jag rekommenderar även en nypa salt på detta, eftersom 3.5 g är något för lite (kör med 2-3 g extra salt på det här receptet).

Sedan om du känner att 1500 kcal är för lite energi, rekommenderar jag att du öser på med palatinos om du vill ha extra energi. Du behöver inte oroa dig för att bli tjock av palatinos; isomaltulos är en så långsam kolhydrat att kroppen snarare ställer om sig på att bränna fett istället, men man får ändå i sig bra, långsam energi från en utmärkt kolhydratskälla. I dagsläget går Palatinos att få tag på från MM Sports; tidigare sålde även Gymgrossisten, palatinos, men de verkar ha lagt net det numera, vilket är trist eftersom palatinos är en för jävla bra kolhydratskälla (långsam; bidrar inte till karies, diabetes, insulinspikar eller fetma). Lägger du på 69 g palatinos så blir det 104.8 g kolhydrater och 1849 kcal totalt, och saltintaget blir då 4 g.

Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Om du är vegan så är det EliasAlucard här på forumet du ska prata med (killen med Billy Mays som avatar). Han kan nog skriva en hel bok åt dig om du bara frågar.
Word up

För övrigt kan TS ignorera allt MRZnr1 skriver, eftersom han aldrig har något vettigt att tillföra i vegansk bodybuilding trådar (han är en mainstreamtänkare).
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-12-07 kl. 08:54.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback