Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-09, 13:20
  #1
Medlem
zWinks avatar
Hoj hoj!

Det är så att jag tränat nu i ca. 3 månader. Det har hänt en del med min kropp osv..
Jag har istället för att bruka proteinpulver samt annat, ätit vanlig mat, börjar dock tröttna på det. Jag växer inte så mycket på bredden osv..

Jag vill då ha hjälp av er Blixtbak'are:
Vad rekommenderar ni att använda som inte tär på andra delar av kroppen om man vill bli större?
Vars får man tag i det?
Hur ska man bruka det?

Om jag varit otydlig med det jag vill få fram så säg det, utan att vara otrevlig
Tackar så hjärtligt för svar!
Citera
2010-02-09, 14:33
  #2
Medlem
pezrulezhaakons avatar
zWink

Ja du... Tyvärr har du hamnat i ett moment 22. Enda sättet att öka i storlek är att äta mer mat. Om du tycker det är tråkigt så får du lära dig att variera kosten och fortsätta träna hårt.

Skulle du vara korkad nog att börja knapra AAS så kommer du inte ifrån det faktum att du ändå måste äta mycket mat.

Gissar att du är en ung tonåring.
Citera
2010-02-09, 14:33
  #3
Medlem
SiSeniors avatar
Proteinpulver, EAA, gainer, mjölk, filmjölk, etc, etc.

Gymvaruhuset.se, mjölk och andra livsmedel inhandlas på Lidl.

Ät största delen av ditt kaloriintag efter träningen. EAA intas precis före och precis efter träningen. STOR måltid när du kommer hem bestående av alla markonutrienter (fett, kolhydrater och protein). Minst 30g protein, men gärna mer.

P.S: Bra rubik
Citera
2010-02-09, 14:41
  #4
Medlem
zWinks avatar
Tackar så mycket för svaren!
Ska se vad jag trollar fram för lattjo!

Är dock ingen ung tonåring, bara väldigt trött på att det står ganska stilla på bredden.
Citera
2010-02-09, 14:46
  #5
Medlem
SonicSyndicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Tackar så mycket för svaren!
Ska se vad jag trollar fram för lattjo!

Är dock ingen ung tonåring, bara väldigt trött på att det står ganska stilla på bredden.
För att man ska se stor ut, tycker jag själv att mycket rygg/ben träning är på sin plats. Dock spelar det ingen roll hur mycket du tränar såvida du inte äter, För att vara lite pedagogisk så är det som att försöka köra en bil utan att ha nån bensin i. Eller försöka få en blomma att växa utan jord och vatten.
Citera
2010-02-09, 14:50
  #6
Medlem
fega inte på kalorier.

har haft likanade problem, tränade i ca 1 år innan jag började med proteintillskott. Protein, dvs shake, 2ggr varje dag (mellis förmiddag och eftermiddag minst 2 timmar före träning), sen gainer efter träningen. Jag är av den naturen att jag inte under några som helst omständigheter kan lägga mej o sova när jag är hungrig så jag brukar ta en rejäl skål youghurt (finns vissa sorter med relativt mkt protein), banan, nötter o havregryn innan läggdags. Detta är tillskottet.

Äter frukost, lunch o middag precis som vanligt och fegar inte på kalorier! Nån pizza / hamburgare alt nått "fetare" alternativ när jag går ut och äter, nötter och ev godis som ?belöning? på helgen.

Sen tar det olika lång tid för var och en att lägga på sej lite kilon, så är det. Bara att käma på med träningen och försöka dra i sej bra med protein.


/ V
Citera
2010-02-09, 16:17
  #7
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidhan
fega inte på kalorier.

har haft likanade problem, tränade i ca 1 år innan jag började med proteintillskott. Protein, dvs shake, 2ggr varje dag (mellis förmiddag och eftermiddag minst 2 timmar före träning), sen gainer efter träningen. Jag är av den naturen att jag inte under några som helst omständigheter kan lägga mej o sova när jag är hungrig så jag brukar ta en rejäl skål youghurt (finns vissa sorter med relativt mkt protein), banan, nötter o havregryn innan läggdags. Detta är tillskottet.

Äter frukost, lunch o middag precis som vanligt och fegar inte på kalorier! Nån pizza / hamburgare alt nått "fetare" alternativ när jag går ut och äter, nötter och ev godis som ?belöning? på helgen.

Sen tar det olika lång tid för var och en att lägga på sej lite kilon, så är det. Bara att käma på med träningen och försöka dra i sej bra med protein.


/ V

Hur lång tid tog det efter du började med protein/öste i dig massor med mat innan det satte sig bra på kroppen?
Jag har svårigheter att äta mycket av samma mat även fast jag inte blir mätt, kanske svårt att förstå det jag skrev men det jag menar är: Om det finns en rätt på bordet kan jag äta ganska mycket, men aldrig så att jag blir mätt eller full i magen, jag tröttnar på maten. Så om det skulle finnas flera goda rätter på bordet vore det mycket enklare att klämma i sig mat och gå upp ett par kilon.
Något sätt att lösa det på ett simpelt sätt?
Några tips vad jag kan göra eller äta för att få i mig tillräckligt?
Citera
2010-02-09, 16:37
  #8
Medlem
pezrulezhaakons avatar
zWink

Ät det du tycker är gott efter dina måltider och som mellanmål, och ät ordentligt. Se det som en förmån att kunna äta utan att skämmas

Semlor, kakor, bullar och annat gott att blanda ut mellan måltiderna funkar fint. Men det bör inte vara övervägande kost av den typen eftersom det inte innehåller nån direkt näring.
Citera
2010-02-09, 16:48
  #9
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
zWink

Ät det du tycker är gott efter dina måltider och som mellanmål, och ät ordentligt. Se det som en förmån att kunna äta utan att skämmas

Semlor, kakor, bullar och annat gott att blanda ut mellan måltiderna funkar fint. Men det bör inte vara övervägande kost av den typen eftersom det inte innehåller nån direkt näring.


Ska allt tänka på det, tack så mycket!
Är det värt att laga två maträtter när jag har lite halvproblem med att få i mig mycket av samma mat?
Citera
2010-02-09, 16:53
  #10
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Hoj hoj!

Det är så att jag tränat nu i ca. 3 månader. Det har hänt en del med min kropp osv..
Jag har istället för att bruka proteinpulver samt annat, ätit vanlig mat, börjar dock tröttna på det. Jag växer inte så mycket på bredden osv..

Jag vill då ha hjälp av er Blixtbak'are:
Vad rekommenderar ni att använda som inte tär på andra delar av kroppen om man vill bli större?
Vars får man tag i det?
Hur ska man bruka det?

Om jag varit otydlig med det jag vill få fram så säg det, utan att vara otrevlig
Tackar så hjärtligt för svar!

Går du morgonpromenader? Eller tränar du mycket kondition? Du får ju gärna säga vad du tränar. Eller hur du tränar. Men jag förutsätter att du menar gym.

Sålänge du bara kör gym och äter riktigt ordentligt måste du ju växa.

Se till att räkna ut ditt kcal-intag och försök att öka på det helt enkelt. om du sänker det med 500kcal går du ju som bekant ner ett halvt kilo i veckan. Om du däremot ökar på 500kcal bör du uppnå något slags motsatt resultat.
Citera
2010-02-09, 19:41
  #11
Medlem
zWinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Går du morgonpromenader? Eller tränar du mycket kondition? Du får ju gärna säga vad du tränar. Eller hur du tränar. Men jag förutsätter att du menar gym.

Sålänge du bara kör gym och äter riktigt ordentligt måste du ju växa.

Se till att räkna ut ditt kcal-intag och försök att öka på det helt enkelt. om du sänker det med 500kcal går du ju som bekant ner ett halvt kilo i veckan. Om du däremot ökar på 500kcal bör du uppnå något slags motsatt resultat.

Jag cyklar 20 minuter innan och efter gympasset, inte speciellt mycket. Sedan springer jag på jobbet som en galning.
Får ta mig tid och räkna ut det där och försöka öka på!
Citera
2010-02-09, 19:48
  #12
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zWink
Ska allt tänka på det, tack så mycket!
Är det värt att laga två maträtter när jag har lite halvproblem med att få i mig mycket av samma mat?
Alltså om det är vad som krävs för att du ska få i dig tillräckligt med kcal, kör på det. Själv brukar jag tvinga i mig en halv portion extra, även om det tar emot. Havregrynsgröt är fan inte gott
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback