2010-02-09, 02:52
Medlem
Tatueringen är ca 1 vecka gammal och är inte van vid att jag har den på underarmen så råkade klia rätt rejält på den under natten. Jag ser inga skador på den men kan det ha hänt något som visar sig senare? Borde jag be tatueraren ta sig en titt på den?

Tack på förhand
Citera
2010-02-09, 02:53
Medlem
brajzillas avatar
låt det läka klart och fyll sedan i om det skulle ha hänt något
Citera
2010-02-09, 03:07
Medlem
A.Chigurhs avatar
Det jag kan tänka mig kan ha hänt är att du är i sårskorpdadiet och du har kliat bort en skorpa. Således att färgen har försvunnit. Som sagt så finns det inte mycket du kan göra nu ju.
Citera
2010-02-09, 03:11
Medlem
brajzillas avatar
använder man bepahnten som är det bästa får man aldrig något "sårskorpestadie" heller värt att säga
Citera
2010-02-09, 03:55
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
använder man bepahnten som är det bästa får man aldrig något "sårskorpestadie" heller värt att säga

Nu vet jag inte vilken mirakelhud du har men jag använder bephanten och jag får skorpor..
Citera
2010-02-09, 04:21
Medlem
Nej det är nog ingen fara, och worst case scenario är ju att färgen inte sätter sig där, och då fixar du lätt det nästa gång!

oft, ang skorpor så har jag alltid haft problem med dem ända tills jag provade en sak som min tatuerare rekommenderade.

Slit av plasten när du kommer hem och ställ dig i duschen så hett du bara klarar, "massera" tatueringen med _hett_ vatten så länge du orkar, gärna 30 minuter, upprepa två gånger dom 2 första dagarna, har inte fått en enda skorpa från dom senaste 15 tatueringstimmarna, inkl helsvarta ifyllnader då. Salvan har inte spelat någon roll men får mindre finnar av bephanten så använder den!
Citera
2010-02-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligarbetare
Nej det är nog ingen fara, och worst case scenario är ju att färgen inte sätter sig där, och då fixar du lätt det nästa gång!

oft, ang skorpor så har jag alltid haft problem med dem ända tills jag provade en sak som min tatuerare rekommenderade.

Slit av plasten när du kommer hem och ställ dig i duschen så hett du bara klarar, "massera" tatueringen med _hett_ vatten så länge du orkar, gärna 30 minuter, upprepa två gånger dom 2 första dagarna, har inte fått en enda skorpa från dom senaste 15 tatueringstimmarna, inkl helsvarta ifyllnader då. Salvan har inte spelat någon roll men får mindre finnar av bephanten så använder den!

Kan inte detta resultera i att du masserar ur färg ur gaddningen?
Citera
2010-02-09, 13:30
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze
Kan inte detta resultera i att du masserar ur färg ur gaddningen?

Nej du chockar kroppen till att börja läka fortare om du "bränner" dig med vatten. Fast Om folk bara smörjer och tvättar dom som man ska behöver man inte hålla på med annat jävla jokks.
Citera
2010-02-09, 15:06
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Nu vet jag inte vilken mirakelhud du har men jag använder bephanten och jag får skorpor..

jag smörjer nog rätt antagligen
Citera
2010-02-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla

Jag använder bepanthen. Jag har inte märkt av några skorpor, känner inga heller när jag stryker handen försiktigt över tatueringen. Känns mer som ärr än skorpor. Kan tillägga att jag endast gjort linjerna på gaddningen, den är alltså inte klar. Det är rätt lugnt då med andra ord? Jag vaknade inatt igen av att jag kliade, slutade direkt men ska man börja sova med tröja för att undvika det?
Citera
2010-02-09, 16:10
Medlem
A.Chigurhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krap88
Jag använder bepanthen. Jag har inte märkt av några skorpor, känner inga heller när jag stryker handen försiktigt över tatueringen. Känns mer som ärr än skorpor. Kan tillägga att jag endast gjort linjerna på gaddningen, den är alltså inte klar. Det är rätt lugnt då med andra ord? Jag vaknade inatt igen av att jag kliade, slutade direkt men ska man börja sova med tröja för att undvika det?

Nä, låt tatueringen andas så den läker fortare istället.
Citera
2010-02-10, 00:22
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh

lol hur lite bephanten använder du människa du får ju köra ett tjockt lager som får sakta men säkert dra in i huden kör du en tunt tunt tunt lager e det klart att du får sårskorpor det fattar ju min döda mormor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in