Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-28, 12:45
  #13
Medlem
smides avatar
Det är nog bäst att gå till farbror rövdoktorn, han är nog kunnigare än fb. Lite genant visserligen att stå och vresa röv i ansiktet på en doktor, men det är smällar man får ta.
Om du nu ser rövsvett som ett problem du vill ha bot på.
Citera
2010-02-28, 16:57
  #14
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnstoner
Mer och mer börjat tvivla på att det är svett..

Kittlas kring anuset ibland och det känns nästan som om något kryper där, men nån mask eller så har jag aldrig sett...

Kittlas det mest under natten? Då kan det vara springmask.
Citera
2010-02-28, 17:41
  #15
Medlem
Innan jag fattade att jag var laktosintolerant så var jag ofta väldigt varm mellan skinkorna och hade mycket rövsvett. Denna känsla kom särskilt strax efter att jag druckit kaffe med mjölk. Jag har inte upplevt detta sen jag slutade helt med laktos.
Citera
2010-10-31, 23:24
  #16
Medlem
Har du varit hos vårdcentralen än? Låter som att det kan det vara en infektion eller imflammation som pågår mellan skinkorna, eller i värsta fall, en skada i ringmuskulaturen i anus
Luktar denna rumpvätska någonting?
Citera
2010-11-08, 21:22
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opersonligt
Innan jag fattade att jag var laktosintolerant så var jag ofta väldigt varm mellan skinkorna och hade mycket rövsvett. Denna känsla kom särskilt strax efter att jag druckit kaffe med mjölk. Jag har inte upplevt detta sen jag slutade helt med laktos.

Wow... Detta låter som något..
Citera
2010-11-08, 21:24
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajskotte
Har du varit hos vårdcentralen än? Låter som att det kan det vara en infektion eller imflammation som pågår mellan skinkorna, eller i värsta fall, en skada i ringmuskulaturen i anus
Luktar denna rumpvätska någonting?

Nej tyvärr har jag inte det! Är för feg eller nåt, måste verkligen ta tag i det för det håller fortfarande på!!

Vettefan om det luktar något faktiskt, tycker det är rätt ofräscht :/ Ibland är det blöta färglöst och ibland åt det brunare hållet. Springer nog på dass o torkar mig 5 gånger eller något per dag nu.
Citera
2010-11-08, 22:54
  #19
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryttiputt
Om du har riktig otur kanske du fick MRSA stafylokocker i röven hos läkaren!

Det är ju bra att du vet vad MRSA är och står för. MRSA (Meticillinresistent Staphylococcus
aureus) så det var ju nödvändigt att lägga till stafylokocker efteråt när det redan ingår i förkortningen.


Men TS du har ju hållit på i 16 månader nu, kanske dags att söka hjälp?
Citera
2015-10-08, 12:24
  #20
Medlem
Har haft exakt samma problem som TS i 6 månader men har haft lite mer av en känsla att pungströngen som går från anus till pungen även blir svettig o spänd. Speciellt efter sex o runt vilket gör att man blir halvt assexuell vilket ju är tråkigt. Testat alla anuskrämer som finns o varit hos läkaren o visat upp röven för tre par ögon. Även testat medicin mot springmask men inget hjälper. Börjar nu fundera på om det först bara var rövklåda men sen blev ngt annat när jag lät en läkarstudent känna runt med sitt finger (på läkarmottagningen). Kanske kan vara laktos också jag vette fan men de känns jävligt hopplöst iaf.. Ngn som har tips fpr gärna bidra..
Citera
2019-03-25, 10:16
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnstoner
Hej,

Sedan i somras så har jag svettats ordentligt mellan skinkorna och det lämnar blöta avtryck i kalsongerna och jag behöver gå in på toaletten för att torka mig emellanåt, ibland kan det se ut som om att man inte torkade sig senast man gjorde nummer två på toaletten.

Aldrig tidigare haft några liknande problem och det är bra irriterande och klias. Vet inte ens om det är svett men det är någon typ av vätska i alla fall.

Vad kan detta vara?


Jag hade samma problem. Svettades asmycket i rumpan, runt pungen och ljumskarna. Kallingarna var blöta varje dag. Sökte vård i Stockholm och fick hjälp förra sommaren. Kommer göra en ny behandling i maj. Läs det här https://svettklinikenstockholm.se/svett-i-rumpan/ Bra tips på vad du kan göra.
Citera
2019-03-25, 11:07
  #22
Medlem
Jag har exakt samma problem, som alltid dyker upp när jag får problem med hemorrojder.
När jag behandlar hemorrojderna så försvinner det.
Citera
2019-03-26, 18:30
  #23
Medlem
Pudersockers avatar
Jag sitter mycket i jobbet och det blir varmt och vissa kalsonger har sömmar på fel ställen som retar huden så ibland får jag eksem där området bakom pungen till analen eller i hudvecken, då kan det bli lite fuktigare, det är väl typ samma som blöjeksem på barn gissar jag, om det är eksem eller svamp vet jag ej vilket men det går bort med att smörja med t ex Mildison (hydrokortison) ett par ggr under några dar så lugnar sig irritationen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback