Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-07, 14:50
  #1
Medlem
Rich Bitchs avatar
Kanske inte nåt hardcore crime men man börjar ju undra över saker och ting...
Detta börjar utvecklas till en rätt bisarr följetong.
Bakgrund:

En näringsidkare ställer ut sin skylt på gatan vilken snuddas av en snöröjare varvid det hela tar sin början med ett antal atacker.
http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.608552

Nu till slut så vägrar snöröjarna röja snö utan polis:
http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.622762

...det hindrade inte näringsidkaren:
http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.624226

Någon som vet vart detta utspelar sig i vår lilla håla...Någon som vet om det finns andra anledningar bakom detta beteende?
Citera
2010-02-07, 16:55
  #2
Medlem
Dessa skyltar är föbjudna att ställa upp på trottoarer, i alla kommuner.
(Tänk på Blind-Anders)
Citera
2010-02-07, 17:10
  #3
Avstängd
Ingen som vet vilken affär det rör sig om?
Citera
2010-02-07, 18:29
  #4
Medlem
Rich Bitchs avatar
Ja, nog kan man finna det troligt att det skulle vara en huding som är på krigsstigen...men man vet ju aldrig.

Faktum är att jag känner en snubbe som faktiskt röjer lite snö häromkring, det måste ju vara vinterns snackis mellan röjarna här i stan. Får återkomma.

Vidare kan man kanske misstänka någon som har en affär med vanskött snöröjning.
Citera
2010-02-07, 19:15
  #5
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Detta har fått till följd att entreprenören som röjer snön numera vägrat att utföra arbetet utan poliseskort.

Detta avskräckte dock inte företagaren, som trots polisnärvaron gav sig på snöröjaren med en spade eller skyffel.
Om hans snö nu är helig och han har en egen skyffel så kan han väl själv skotta väck snön? Vill han inte ha in några kunder i butiken när det är fullt med snö på trottoraren? Han verkar ju något korkad.
Citera
2010-02-08, 20:34
  #6
Medlem
Rich Bitchs avatar
Det klarnar lite...
I Kkurirens kommentarsfält för artikeln kunde man idag läsa:

"Antar att det är samma människa som parkerar bilen mitt på genomfarten i rusningstrafik, smart med tanke på utryckningsfordon i närheten, åker hellre 100 m till sväng inn o köper korv."

Så med största sannolikhet handlar det om den lilla kiosken som ligger på huvudleden mellan ica och sväng inn-rondellen. Den var stängd när jag tog mig förbi idag....dock var det faktiskt inte så extremt oplogat där...fast det såg faktiskt väldigt hafsröjt ut måste jag tillstå.
Citera
2010-02-08, 23:57
  #7
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rich Bitch
Det klarnar lite...
I Kkurirens kommentarsfält för artikeln kunde man idag läsa:

"Antar att det är samma människa som parkerar bilen mitt på genomfarten i rusningstrafik, smart med tanke på utryckningsfordon i närheten, åker hellre 100 m till sväng inn o köper korv."

Så med största sannolikhet handlar det om den lilla kiosken som ligger på huvudleden mellan ica och sväng inn-rondellen. Den var stängd när jag tog mig förbi idag....dock var det faktiskt inte så extremt oplogat där...fast det såg faktiskt väldigt hafsröjt ut måste jag tillstå.
Vem är det som har den kiosken?
Citera
2010-02-09, 07:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Vem är det som har den kiosken?

Ali Baba?

Det finns väl inga vita män som äger kiosker nu för tiden?

.
Citera
2010-02-14, 15:55
  #9
Medlem
nomI5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rich Bitch
Det klarnar lite...
I Kkurirens kommentarsfält för artikeln kunde man idag läsa:

"Antar att det är samma människa som parkerar bilen mitt på genomfarten i rusningstrafik, smart med tanke på utryckningsfordon i närheten, åker hellre 100 m till sväng inn o köper korv."

Så med största sannolikhet handlar det om den lilla kiosken som ligger på huvudleden mellan ica och sväng inn-rondellen. Den var stängd när jag tog mig förbi idag....dock var det faktiskt inte så extremt oplogat där...fast det såg faktiskt väldigt hafsröjt ut måste jag tillstå.

Helt rätt, Rondellkiosken som den kallas i folkmun
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback