Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-07, 12:47
  #1
Medlem
jag har förstört 2 år av mitt liv

först gick jag i kth datateknik, det var för svårt så jag hoppade av

nu går jag på en ky utbildning som är för ointresserad och funderar på att hoppa av den också innan sommaren

jag har kommit fram till att jag bara är intresserad av bilar

så nu till min fråga, vad fan ska jag söka till som har med bilar att göra? det ska bara vara inom stockholm. finns det bil linjer eller ngt liknande?

TACK!!!
Citera
2010-02-07, 12:51
  #2
Medlem
PimpsDelites avatar
Det du söker är en Fordonslinje. Fordonsprogrammet.

http://www.utbildningsinfo.se/sb/d/195/a/384
__________________
Senast redigerad av PimpsDelite 2010-02-07 kl. 12:55.
Citera
2010-02-07, 13:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpsDelite
Det du söker är en Fordonslinje. Fordonsprogrammet.

http://www.utbildningsinfo.se/sb/d/195/a/384
det där är ju gymnasie linje, jag har redan fixat gymnasiet, läste naturvetenskap, jag söker eftergymnasial linje som har med bilar att göra.
Citera
2010-02-07, 13:15
  #4
Medlem
KoettFaerss avatar
Om du är intresserad av forskning och utveckling av fordon så kan maskinteknik eller farkostteknik vara något för dig, men om du inte klarade av datateknik skulle jag nog heller inte rekommendera två andra civilingenjörslinjer. Maskin är dock något mildare när det kommer till studierna.
Citera
2010-02-07, 13:43
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoettFaers
Om du är intresserad av forskning och utveckling av fordon så kan maskinteknik eller farkostteknik vara något för dig, men om du inte klarade av datateknik skulle jag nog heller inte rekommendera två andra civilingenjörslinjer. Maskin är dock något mildare när det kommer till studierna.
så du menar alltså att im fucked either way
Citera
2010-02-07, 14:07
  #6
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
så du menar alltså att im fucked either way

Det menar jag inte, det jag menar är att om du själv anser att du inte klarar av data så lär du inte klara av andra minst lika tunga utbildningar. Dock beror det ju på, var data för svår pga ämnena eller för att du var helt ointresserad?
Citera
2010-02-07, 14:15
  #7
Medlem
Savoys avatar
Mekatronik, antingen på civil- eller högskoleing-nivå. Garanterat lättare än D-civil, särskilt det senare. Förbereder dig för jobb inom fordonsutveckling, i synnerhet motorutveckling.

Hittar du ingen specifik mekatronikutbildning kan du oftast välja det som inriktning på M-civil.
Citera
2010-02-07, 15:02
  #8
Medlem
Leovinuss avatar
maskinteknik, som finns både som högskoleingenjör och som civilingenjör är nog det närmsta jag kan komma på
Citera
2010-02-07, 15:22
  #9
Medlem
jag läste datateknik 180p, alltså inte civil och det var svårt speciellt programmeringen.

finns det programmering i maskinteknik?
Citera
2010-02-07, 15:24
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Mekatronik, antingen på civil- eller högskoleing-nivå. Garanterat lättare än D-civil, särskilt det senare. Förbereder dig för jobb inom fordonsutveckling, i synnerhet motorutveckling.

Hittar du ingen specifik mekatronikutbildning kan du oftast välja det som inriktning på M-civil.
vad är m-civil?
Citera
2010-02-07, 16:25
  #11
Medlem
Shiverks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
vad är m-civil?

Civilingenjör i maskinteknik.

Det borde väl finnas gott om KY-utbildningar som relaterar till olika fordon. Du får nog inte hålla på med forskning och utveckling men mekaniker osv. borde inte vara några problem att läsa sig till den vägen.
Citera
2010-02-07, 17:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiverk
Civilingenjör i maskinteknik.

Det borde väl finnas gott om KY-utbildningar som relaterar till olika fordon. Du får nog inte hålla på med forskning och utveckling men mekaniker osv. borde inte vara några problem att läsa sig till den vägen.
jag hittar inga ky utbildnignar som relaterar till olika fordon? kan du visa mig ngt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback