Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-02-06, 18:03
  #1
Medlem
Så jag fick reda på att man kan göra så, surfa med comviq surf utan att betala någonting då TOR används. Men jag är rädd att comviq surf företaget kommer någon dag i framtiden märka att någon använder comviq surf utan att betala. Jag antar att det enda sättet dom kan spåra mig då är genom att:
1. Kolla vem som köpte comviq surf med vilket kontokort och vart! Jag köpte comviq surf under sommaren med kontokort på ICA.
2. Kollar vem som har köpt dagssurf, veckosurf eller månadssurf. Och jag har köpt sånt en massa på deras hemsida med mitt kontokort under sommaren. Jag har inte köpt något sen dess för att jag hade internet(som jag och mina rumskompisar betalade) då jag kom hem från mina föräldrar.

Så det är väl det enda sättet jag kan tänka mig dom kan spåra mig. Är jag i fara om dom upptäcker detta genom mitt kontokort (VISA)? Eller är jag inte i fara för att jag hade för mig internet var gratis och att det enda Internet leverantören gör är att göra hemsidor adresser läsbara. Alltså att en hemsida adress egentligen bara är nummer, men att Internet leverantören gör nummren till en hemsida som https://www.flashback.org . För att TOR gör ju så att man går förbi Internet leverantören.

Kan det vara så att om dom kommer på mig så kommer dom säga:" Jo, du har använt 200GB utan att betala, därför har du en skuld på 9960 kr. Med tanke på att 5 GB kostar 249 kr."

Men kan jag bli spårad? Jag använder ju TOR som sagt, vilket gör att jag har IP nummret från kanske någon i Kina.

Men liksom, kanske USB modemet känner av att det är min dator jag använder?

Hjälp! Detta gratis internet är riktigt segt, men gratis! Så om jag kan bli spårad då är det inte värt att ha ett sånt segt internet.
Citera
2010-02-06, 18:13
  #2
Avstängd
nej, du behöver inte oro dig
Citera
2010-02-06, 19:26
  #3
Avstängd
Qexits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratadin
Så jag fick reda på att man kan göra så, surfa med comviq surf utan att betala någonting då TOR används. Men jag är rädd att comviq surf företaget kommer någon dag i framtiden märka att någon använder comviq surf utan att betala. Jag antar att det enda sättet dom kan spåra mig då är genom att:
1. Kolla vem som köpte comviq surf med vilket kontokort och vart! Jag köpte comviq surf under sommaren med kontokort på ICA.
2. Kollar vem som har köpt dagssurf, veckosurf eller månadssurf. Och jag har köpt sånt en massa på deras hemsida med mitt kontokort under sommaren. Jag har inte köpt något sen dess för att jag hade internet(som jag och mina rumskompisar betalade) då jag kom hem från mina föräldrar.

Så det är väl det enda sättet jag kan tänka mig dom kan spåra mig. Är jag i fara om dom upptäcker detta genom mitt kontokort (VISA)? Eller är jag inte i fara för att jag hade för mig internet var gratis och att det enda Internet leverantören gör är att göra hemsidor adresser läsbara. Alltså att en hemsida adress egentligen bara är nummer, men att Internet leverantören gör nummren till en hemsida som https://www.flashback.org . För att TOR gör ju så att man går förbi Internet leverantören.

Kan det vara så att om dom kommer på mig så kommer dom säga:" Jo, du har använt 200GB utan att betala, därför har du en skuld på 9960 kr. Med tanke på att 5 GB kostar 249 kr."

Men kan jag bli spårad? Jag använder ju TOR som sagt, vilket gör att jag har IP nummret från kanske någon i Kina.

Men liksom, kanske USB modemet känner av att det är min dator jag använder?

Hjälp! Detta gratis internet är riktigt segt, men gratis! Så om jag kan bli spårad då är det inte värt att ha ett sånt segt internet.

Jag förstår inte riktigt hur det skulle bli gratis för att man använder TOR, allt skickas via Comviqs nät ändå.
Citera
2010-02-06, 19:38
  #4
Medlem
Nexorlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qexit
Jag förstår inte riktigt hur det skulle bli gratis för att man använder TOR, allt skickas via Comviqs nät ändå.


Sim kortets "id" krypteras säkert genom tor så det blir svårt att veta vilket sim kort de ska dra pengar från...
Citera
2010-02-06, 19:38
  #5
Medlem
ewelyn91s avatar
Jag tror du kan vara ganska lugn, då du använder kontantkort.
Vad jag vet så finns det inte man kan gå på om de ska spåra dig.
Citera
2010-02-06, 19:56
  #6
Medlem
Testade detta direkt när jag läste ditt inlägg men jag kan inte få det att funka. Jag kommer bara till comviqs hemsida och blir bara skickad tillbaka till comviq om jag försöker gå in nån annanstans. Nån som kan förklara hur man ska göra?
Citera
2010-02-06, 21:07
  #7
Medlem
Nordin11s avatar
Förklara gärna hur du gjorde,kan tänka mig att många vill surfa gratis dom med :-P
Citera
2010-02-07, 15:21
  #8
Medlem
Grunt_Grunts avatar
Jag tror inte det fungerar, att surfa gratis med Tor. Signalen måste ändå gå via comviq för att nå tor-noderna.
Citera
2010-02-07, 15:31
  #9
Medlem
För att öht kunna nå några som helst proxyservrar så MÅSTE man gå förbi någon internetleverantörs gateway... och denna anslutningen måste aktiveras av just internetleverantören... vad är det som är så svårt att fatta?? Ah, just ja... Fragbite-kids tycker inte om att lära sig hur saker och ting funkar... dom vill ju bara spela CS hela dagarna ändå och få kassa betyg i skolan...
Citera
2010-02-07, 15:36
  #10
Awaiting Email Confirmation
wk123s avatar
Det här fungerar absolut INTE! du kan ha tur och komma undan om Comviq glömmer dig. Men troligtvis lär dom komma på dig då dom har 3 år på sig.
Citera
2010-02-07, 16:13
  #11
Medlem
Comviq tillåter SSL-trafik eftersom man tankar på kortet genom en SSL-baserad webbsida. Dock tillåter de max några megabyte och efter att dessa har förbrukats så spärras SIM-kortet i några dygn. Troligen loggar de även att kortet används på det sättet och därav bör de antingen kunna spärra kortet permanent alternativt gå vidare med det rent juridiskt.
Citera
2010-02-08, 09:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nexorlight
Sim kortets "id" krypteras säkert genom tor så det blir svårt att veta vilket sim kort de ska dra pengar från...

Jag har försökt att lära mig hur allt det här fungerar, men jag är väldigt ignorant när det gäller VPN, ISP, proxy, Tor. Jag kanske förstår lite hur det hela funkar, men jag skulle vilja veta exakt hur kortets "id" krypteras säkert genom tor. Jag har faktist försökt ta reda på detta med tanke på att jag har inte kunnat göra denna tråd. Men det är ju irrelevant...


Citat:
Ursprungligen postat av ewelyn91
Jag tror du kan vara ganska lugn, då du använder kontantkort.
Vad jag vet så finns det inte man kan gå på om de ska spåra dig.

Jaha, så i andra ord så får comviq företaget inte veta namnet på personen som köpte deras produkt? Även om kontokort användes?


Citat:
Ursprungligen postat av wk123
Det här fungerar absolut INTE! du kan ha tur och komma undan om Comviq glömmer dig. Men troligtvis lär dom komma på dig då dom har 3 år på sig.

Det funkar. Men vad menar du med att dom har 3 år på sig? Och hur lär dom komma på mig? Har du källor att länka mig till så jag kan kolla dom HUR dom kan komma på mig? För om dom verkligen kan det då tänker jag inte fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av chx86
Comviq tillåter SSL-trafik eftersom man tankar på kortet genom en SSL-baserad webbsida. Dock tillåter de max några megabyte och efter att dessa har förbrukats så spärras SIM-kortet i några dygn. Troligen loggar de även att kortet används på det sättet och därav bör de antingen kunna spärra kortet permanent alternativt gå vidare med det rent juridiskt.

Men om dom kommer på mig, vad kan dom göra? Polis anmäla mig? Slänga mig i fängelset? Sätta en stor skuld att betala? Har något liknande hänt innan? Kan någon ge mig referenser till situationer som väldigt likadan till min situation?

Citat:
Ursprungligen postat av Nordin11
Förklara gärna hur du gjorde,kan tänka mig att många vill surfa gratis dom med :-P

Sök på forumet eller skapa en ny tråd, denna tråd handlar inte om det. Jag hittar nog tid någon gång och svarar på din tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback