Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-05, 21:40
  #1
Medlem
M Nordströms avatar
På jobbet var det några som diskuterade konflikter mellan invandrare och svenskar och kom fram till att svenskarna oftas drog sig undan när dom hamnat i en konflikt med en invandrare. Den ena killen sade att det är bättre att prata sig ur situationen än att låta knogmackan tala medans den andre sade att man inte skulle böja sig utan ge igen. Hur anser Ni att man skall lösa detta? hjälper varmprat eller knogarna?
Citera
2010-02-05, 21:48
  #2
Medlem
Svartbåts avatar
Slåss inte mot invandrare, du skadar dig själv bara
Citera
2010-02-05, 21:50
  #3
Medlem
Kan det vara så enkelt att svensken lever ett civiliserat liv och således har mer att förlora?
Citera
2010-02-05, 21:50
  #4
Avstängd
IWBRs avatar
Svenskarna är bättre att slåss. Men om det kommer 10 kamelknullande araber på en svensk så kan det bli svettigt. Den vanligaste orsaken att någon neger har "vunnit" över en svensk är för att de är för fega för att gå man mot man, det kommer en negerhord utan ett uns av civilisation i blodet och tror att de är något. Fast egentligen är de mindre värda än apor, men de är för dumma för att förstå det.
Citera
2010-02-05, 21:50
  #5
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartbåt
Slåss inte mot invandrare, du skadar dig själv bara

Ok, jag har klarat mig från det
Citera
2010-02-05, 21:50
  #6
Medlem
Aasinairs avatar
Det är bara neandertalare som tar till nävarna när de ska lösa konflikter.
Citera
2010-02-05, 21:51
  #7
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Hamnar rätt ofta i tjafs med invandrare, på grund av att jag har en ganska provocerande stil som ofta missuppfattas. Jag har lärt mig att snacka är det bästa för båda och jag lyckas för de mesta snacka mig hur men är killen helt flippad så har man ju inget annat val än att smacka till honom så man får tyst på han. Sen rör ju sig invandrare oftast i större gäng och då är det ju bara idioti att börja slåss när man är kanske 2-3 st mot upp emot 10 andra.
Citera
2010-02-05, 21:51
  #8
Medlem
Lamoras avatar
heheh skulle vilja se den som vinner en diskussion över en jallatomte.
Citera
2010-02-05, 21:54
  #9
Avstängd
Dunderbrekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
På jobbet var det några som diskuterade konflikter mellan invandrare och svenskar och kom fram till att svenskarna oftas drog sig undan när dom hamnat i en konflikt med en invandrare. Den ena killen sade att det är bättre att prata sig ur situationen än att låta knogmackan tala medans den andre sade att man inte skulle böja sig utan ge igen. Hur anser Ni att man skall lösa detta? hjälper varmprat eller knogarna?


Svensken är naiv och tror på att allt löser sig med tiden. Svensken är civiliserad och vill lösa alla problem med dialog. Svensken lurar sig själv dock, det går inte att föra en civiliserad dialog med en svartskalle.
En vacker dag så kommer vi att tvingas ta till våld för att skippa den rättvisa vi förtjänar i vårat eget land. Och när den dagen kommer kan det redan vara försent.
Citera
2010-02-05, 21:54
  #10
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aasinair
Det är bara neandertalare som tar till nävarna när de ska lösa konflikter.
Så om en kaxig jävel slår dig på käften så står du som ett fån och frågar med pedagogisk röst "Varför gjorde du så för? Det var väl onödigt?".
Citera
2010-02-05, 21:55
  #11
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderbrekk
Svensken är naiv och tror på att allt löser sig med tiden. Svensken är civiliserad och vill lösa alla problem med dialog. Svensken lurar sig själv dock, det går inte att föra en civiliserad dialog med en svartskalle.
En vacker dag så kommer vi att tvingas ta till våld för att skippa den rättvisa vi förtjänar i vårat eget land. Och när den dagen kommer kan det redan vara försent.
Civiliserat tänkande
Citera
2010-02-05, 21:56
  #12
Avstängd
Mad monks avatar
10 mot 1 är inga bra odds i ett slagsmål, därför. Dumhet är inte samma sak som feghet, men hur skulle en blatte förstå den skillnaden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback