Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2010-05-18, 09:02
  #73
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Tack, jag ska inte vara otrevlig i framtiden heller, förlåt.
Citera
2010-05-18, 10:21
  #74
Medlem
GalnaSmurfens avatar
Tack för att du var den större mannen, jag förväntade mig en utdragen pajkastartävling vilket alltid är jobbigt. Jag ska inte vara otrevlig i framtiden, förlåt.

Här är en intervju från 1985 med en föredetta KGB agent där han förklarar psykologisk krigsföring:

http://www.youtube.com/watch?v=zeMZG...os=fvM1Typ43y0

Här är en video med Ron Paul som visar hur galna och skruvade USA's prioriteter är:

http://www.youtube.com/watch?v=yPZol...os=it49iA-HaBQ

Det roliga är att media har kastat paj på honom från första början(vilket bevisar att dom är kompromissade), dom har använt varenda trick i boken för att försöka smutskasta honom och dom har lyckats till en viss del även fast han är 100% clean. Fast vem vet, det kanske är kontrollerad opposition.





“If the American people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation and then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the continent their fathers conquered.”
- Thomas Jefferson

Det är lustigt att alla founders sa liknande saker om och om igen, att massmedia och regeringen ändå lyckas övertala folk att privatägda banker är ett måste är ett testamente till hur effektiv psykologisk krigsföring är. Jag trodde amerikaner älskade och såg upp till sina founding fathers?
Jefferson vrider sig i graven.




The whole aim of practical politics is to keep the populace alarmed (and hence clamorous to be led to safety) by menacing it with an endless series of hobgoblins, all of them imaginary.
H.L. Mencken

The most dangerous man to any government is the man who is able to think things out... without regard to the prevailing superstitions and taboos. Almost inevitably he comes to the conclusion that the government he lives under is dishonest, insane, intolerable.
H. L. Mencken




Alla gillar att kalla politiker för lögnare, det är ett allmänt och välkänt faktum, men fortfarande fortsätter folk rösta på samma gamla lögnare ad infinitum. Är det doublethink som i 1984?

Partiskhet är så inetsat i amerikanska folksjälen att det är bokstavligt talat omöjligt för dom flesta att vara objektiva, ingen republikan klagade under Bush och demokraterna som skrek högst under Bush håller tyst nu även fast Obama gör precis samma sak. Det handlar inte om politik, det är ett stort jippo och laget som vinner får bragging rights till nästa val.

Angående rikedom så är det klart att det går att bli rik om man är smart, börshajar blir det.
Men det är mer eller mindre en negligibel flundra som inte skadar någon agenda eller maktstruktur.
99,9% av vanligt folk kommer ändå att halta sig igenom livet med sina vanliga nine to fives vilket är tur för eliten då det är deras skattepengar som betalar nästan allting i slutändan.
Jämför 50 talets medelklass inkomst med nutidens, då räckte det med en lön för att försörja en hel familj. Nu för tiden krävs det två, och även då kan det bli problem att få det att räcka till.
Feminismen var inte en slump, det var en agenda sponsrad av Rockefellers för att splittra kärnfamiljen och för att kunna skatta två arbetare istället för en(or so they say, men är det inte uppenbart?).
Ingen mamma hemma att uppfostra barnen är ett enormt plus för staten då skolan som redan är kompromissad får allt större roll i dom unga barnens tidiga år då dom är som mest receptiva och formbara.

"I always said that if I wasn't studying psychopaths in prison, I'd do so at the Stock Exchange.”
- Robert Hare, uppfinnare av PCL-SV och PCL-R checklistorna för psykopati.



Såja, utvecklade lite till.. gick för lång tid för att redigera inlägget.
Citera
2010-05-18, 10:28
  #75
Medlem
KnutteKragballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
I Kina uppmanar staten medborgarna att köpa på sig så mycket guld de kan, tvärtom mot vad vi i väst får lära oss. Ergo, köp guld.

Källa på det tack!
Citera
2010-05-18, 16:28
  #76
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Källa på det tack!

Orkar inte klistra in hela Googles resultatlista men fyra av dem kan du få, din latmask.

http://www.marketintelligence.gold.o...old_investment

http://seekingalpha.com/article/1620...ns-to-buy-gold

http://www.ucdailynews.com/lifestyle/85814467.html

http://www.digitaljournal.com/article/279166
Citera
2010-05-19, 00:24
  #77
Medlem
Med matematik kan vi bevisa att allt är sant. OM det är sedan logiskt rimligt och realistiskt är något annat. Ta inte världen på för stort allvar, pengar gör en ju likfullt inte lycklig och man kommer ju aldrig iväg med livet i behåll
Citera
2014-03-11, 18:39
  #78
Avstängd
gorkgassyhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brale
Jo jag funderade på det med, rätt så enkelt men kanske har bankirerna bakom Federal Reserve sådan makt att dom kan få USA att kollapsa ifall man slutar betala på skulden.

Det jag skulle gjort som USAs president isåfall är att arrestera samtliga familjer som ligger bakom, Rothschilds i Europa, Rockefeller i USA mfl, avvecklat Federal Reserve, låtit dessa personer ruttna någonstans på någon hemlig bas i Alaska och skrivit av skulden. Sedan skulle jag tryckt egna skuldfria pengar och låta privatpersoner skapa egna om så behövs, likt Ron Pauls förespråkande i hans förslag "Free Competition in Currency Act" till kongressen.
Om du skulle jobba på samma jobb så skulle det inte bli nån skillnad. pengar är tid, din tid.
Hur ofta frågar dom inte hur lång tid behöver du?
problemet är räntan inte själva pengarna.
Citera
2014-03-12, 03:55
  #79
Medlem
Jag skulle gissa på någonting i stil med att
det går inte att förstå penningsystemet,
eftersom det inte är något penningsystem,
däremot är det penningsystemet.

Vilket ungefär avser att betyda
Det går inte att förstå vad dom som använder ordet "penningsystemet" menar,
däremot används ordet "penningsystemet".

"systemet" antyder alltså att det rör sig om system, och att det är 1 (singular).
Jag skulle tro att antalet system är antingen 0 eller fler än 1.

Tillägg:
Det går inte att förstå vad dom som använder ordet "penningsystemet" menar med ordet "penningsystemet",
däremot använder dom ordet "penningsystemet".

Dvs, dom kan mena någonting med det dom säger, till exempel "Jag försörjer mig på att säga så här".

Men det är väl så att säga i så fall en mening på en annan nivå?
Alltihop är alltför komplicerat för mig.
Citera
2014-03-12, 13:04
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
I Kina uppmanar staten medborgarna att köpa på sig så mycket guld de kan, tvärtom mot vad vi i väst får lära oss. Ergo, köp guld.

Jag har helt förståelse för att de vill köpa guld - men varför? VAD talar för att guld är värt mer än våran valuta? För att den inte kan devalveras eller? Det är klart guld kan vara lika värdelöst som våra egna pengar - ingenting har ju något värde förutom det värdet vi ger det.
Citera
2014-03-12, 14:46
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jag har helt förståelse för att de vill köpa guld - men varför? VAD talar för att guld är värt mer än våran valuta? För att den inte kan devalveras eller? Det är klart guld kan vara lika värdelöst som våra egna pengar - ingenting har ju något värde förutom det värdet vi ger det.

1. Det är en foliehattstråd. Givetvis kan guld ha övernaturligt värde.

2. Det är en tre år gammal foliehattstråd. Vad förväntar du dig I svar?
Citera
2014-03-12, 22:30
  #82
Medlem
moecaffes avatar
Littlefinger skulle inte ha lånat så mycket pengar från Lannisters
Citera
2014-03-12, 22:32
  #83
Medlem
moecaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
1. Det är en foliehattstråd. Givetvis kan guld ha övernaturligt värde.

2. Det är en tre år gammal foliehattstråd. Vad förväntar du dig I svar?
Guld kan leda elektricitet och absorberar viss radioaktivitet, samt är en relativ mjuk metall som är lätt att forma. Klart att den har vissa egenskaper.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback