Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-12-23, 00:12
  #25
Medlem
Jo.oh4ns avatar
[citat] Jag går inte upp i vikt även om jag gymmar, äter gainers, mycket mat osv. Vet att man kan ha anlag för detta men ingen i min familj är beniga, inte tjocka, normalbyggda helt enkelt.



Jag går inte heller upp i vikt hur mycket jag än äter, och alla i min familj är som sagt normalbyggda.
Det är väldigt drygt -.- Vet inte heller vad de kan bero på
Citera
2011-02-24, 20:51
  #26
Medlem
jerry155s avatar
Har du störtat i vikt på kort tid? Jag gick ner 12 kilo på 2 månader och äter (mycket).
Om du inte kan få i dig mat är det inte det som är problemet.
Citera
2012-07-05, 15:32
  #27
Medlem
JustZlatans avatar
Lånar tråden för jag tror samma sak. Jag har alltid varit smal och när jag var mindre såg jag ibland något vitt i bajset. Nu för tiden vågar jag inte kolla på bajs. Under skolan blev jag retad att jag hade binnikemask för att jag var smal.

Tydligen får man också brist på vitaminet B12 för att maskerna äter det i tarmen. Och det är därför jag oroar mig. För på snare år har jag ofta drabbats av afte i munnen. Och det beror på brist av B12. Tillskott av B12 hjälper mot afte så jag tror att jag får brist på B12 på grund av maskar i tarmarna när jag inte äter tillskott av vitaminet.
Citera
2012-07-05, 21:10
  #28
Medlem
Rompetrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Lånar tråden för jag tror samma sak. Jag har alltid varit smal och när jag var mindre såg jag ibland något vitt i bajset. Nu för tiden vågar jag inte kolla på bajs. Under skolan blev jag retad att jag hade binnikemask för att jag var smal.

Tydligen får man också brist på vitaminet B12 för att maskerna äter det i tarmen. Och det är därför jag oroar mig. För på snare år har jag ofta drabbats av afte i munnen. Och det beror på brist av B12. Tillskott av B12 hjälper mot afte så jag tror att jag får brist på B12 på grund av maskar i tarmarna när jag inte äter tillskott av vitaminet.

Detta med "mask i magen" och vara smal var ju ett allmänt tramsande om förr. Men numera är det inte aktuellt.
Tror du att du har vitaminbrist - ex. B:12 så föreslår jag att du går till läkare och får taget lite prov. Det kommer att visa om du har brist på något.
Jag gick länge med B:12 brist men har aldrig haft afte. Så en läkare kan nog lugna dej på flera sätt.
Lycka tiill!
Citera
2012-09-28, 00:09
  #29
Medlem
Hur vet man om man har det? Har läst om lite symptom o det stämmer in på mig, illamående, äter mycket kött dock (BARA) äter onyttigt, men blir inte tjockare eller något, samt går inte upp i vikt....
jag då alltså :/
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback