Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-25, 14:23
  #1
Medlem
Hej,
Jag vill gärna ha tips om hur jag kan öka min fettförbränning. Såhär ser min dag ut (jag är 39 år, väger 116 kilo och är 190 cm lång. Mycket dålig kondis):
Vaknar. Dricker 3 koppar kaffe. (har beställt stacker 2 från natur...) Åker till gymmet och går snabbt på löparbandet i 50-70 minuter. Väntar 2 timmar och äter frukost typ: 2 kokta ägg, rökt skinka, kycklingfilé och isbergssallad (kör atkinsdieten med max 20 g kolhydrater om dagen).

Jag vill även börja bygga lite muskler så småningom. Har gått ner från 122 på 15 dagar.

Vad kan jag förbättra? Orkar dock inte träna 2 ggr/dag.
Citera
2004-02-25, 15:02
  #2
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bantarbjörn
Hej,
Jag vill gärna ha tips om hur jag kan öka min fettförbränning. Såhär ser min dag ut (jag är 39 år, väger 116 kilo och är 190 cm lång. Mycket dålig kondis):
Vaknar. Dricker 3 koppar kaffe. (har beställt stacker 2 från natur...) Åker till gymmet och går snabbt på löparbandet i 50-70 minuter. Väntar 2 timmar och äter frukost typ: 2 kokta ägg, rökt skinka, kycklingfilé och isbergssallad (kör atkinsdieten med max 20 g kolhydrater om dagen).

Jag vill även börja bygga lite muskler så småningom. Har gått ner från 122 på 15 dagar.

Vad kan jag förbättra? Orkar dock inte träna 2 ggr/dag.

Jag hade inte väntat så länge med att äta frukost. När du gått kan du ta en dusch och sedan äta.

Det låter lite för mycket att äta både äggen, skinkan och kycklingen. Ät två ägg till frukost, och en tallrik havregrynsgröt.
20 gram kolhydrater på en hel dag är på tok för lite, du minskar förbränningen om du äter så lite kolhydrater.

Sedan är det viktigt att du äter ca var 3:e timme för att hålla en jämn blodsockernivå. Jämnt blodsocker = bra fettförbränning.

Du ska inte behöva träna 2ggr per dag. En timme på löparbandet räcker gott.
Citera
2004-02-25, 16:22
  #3
Medlem
Afonsos avatar
Atkinsdieten eller en variant av den som innebär stark begränsning av kolhydrater kan fungera bra för en del. Om du kör på det så kan du dock bara köra lågintensiv träning under tiden; du orkar inte mer och träning 2ggr (gäller inte promenader) om dagen är bara att glömma.

Jag skulle dock, som Capone säger, öka kolhydraterna något och gärna genom grönsaker (inte genom pasta, ris potatis eller bröd. Det kan du äta i ett senare skede)

Mycket protein och relativt lite kolhydrater alltså. Komplettera väldigt gärna med essentiella fettsyror tex i form av 1-2 matskedar Udos Oil (Omega 3, 6 och 9 i flytande form.) samt någon bra antioxidantformula
Citera
2004-02-25, 17:23
  #4
Medlem
Tack för tipsen. Det betyder att jag inte kan styrketräna under tiden? Jag tänkte öka kolhydratintaget om någon vecka och funderar på någon mild steroid för att kunna styrketräna lite oftare. Nu får jag för mycket träningsvärk och det händer ingenting.
Funderar på:
Trib Testobooster 120 tab. 1 tablett innehåller 350mg Tribulus Terrestris 45% extrakt
Citera
2004-02-25, 17:45
  #5
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bantarbjörn
Tack för tipsen. Det betyder att jag inte kan styrketräna under tiden? Jag tänkte öka kolhydratintaget om någon vecka och funderar på någon mild steroid för att kunna styrketräna lite oftare. Nu får jag för mycket träningsvärk och det händer ingenting.
Funderar på:
Trib Testobooster 120 tab. 1 tablett innehåller 350mg Tribulus Terrestris 45% extrakt

Jag anser inte att det är en bra idé att träna något annat än lågintensivt när du går på en ketogen (eller nästan) diet. Styrketräningen blir jobbig, verkningslös och immunförsvaret blir sårbart utan kolhydrater.
Citera
2004-02-25, 20:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Jag anser inte att det är en bra idé att träna något annat än lågintensivt när du går på en ketogen (eller nästan) diet. Styrketräningen blir jobbig, verkningslös och immunförsvaret blir sårbart utan kolhydrater.


Vad händer om jag kör på tex 10 mg ryssar samtidigt?
Citera
2004-02-26, 12:59
  #7
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bantarbjörn
Vad händer om jag kör på tex 10 mg ryssar samtidigt?

Om du nödvändigtvis vill köra på 10 mg methandrostenolone, vilket iofs är en mild kur, så föreslår jag att du väntar tills du inte hårdbantar längre.

Spara kuren till när du börjar äta mer kolhydrater då glykogeninlagring är en förutsättning för att kunna bygga några muskler.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback