Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-30, 18:49
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Ok, vi får se om det ger något. Jag tycker den står lågt till, hur mycket sämre kan det gå? Marknaden verkar ha prisat in alla dåliga nyheter. Gick in igår på 28,60-28,70. Vi får se vad som händer, jag tror starkt på den.

Tror inte de dåliga nyheterna kommer påverka siffrorna så mycket. Själv hade jag lite flyt och prickade in 27,20. Tycker aktien ser ut att bryta sig uppåt.
Jag lär nog sälja strax innan utdelningen. Aktien brukar gå riktigt starkt innan den.
Citera
2013-10-30, 22:39
  #26
Medlem
Vad tror ni man kan vänta sig för uppsida säg närmaste kvartalet? Har vart sugen att köpa, men avvaktat, är risken för hög?
Citera
2013-10-30, 23:13
  #27
Medlem
wtf? Över 10% direktavkastning? Det kan ju inte vara hälsosamt för företaget?
Citera
2013-10-31, 18:23
  #28
Medlem
Svantevits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bomben1
wtf? Över 10% direktavkastning? Det kan ju inte vara hälsosamt för företaget?
Det är inte utdelningen som är hög, utan aktiekursen som är låg!
Citera
2013-11-04, 18:43
  #29
Medlem
Härligt att den bröt igenom 30 kr idag

Jag undrar vad kan vi förvänta oss av rapporten den 8 nov? Någon som ska på frukostmötet efter släppet? Brukar de bjuda in till möte?
Citera
2015-02-23, 15:32
  #30
Medlem
Lite intressant info om när de kommer sluta betala ut pengar till personen Björn Borg.

https://www.avanza.se/placera/telegr...nd-hagrar.html
Citera
2015-02-23, 15:54
  #31
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Lite intressant info om när de kommer sluta betala ut pengar till personen Björn Borg.

https://www.avanza.se/placera/telegr...nd-hagrar.html

Det roligaste i artikeln du länkade var följande:
Citat:
"Det stora rycket kom på rapportdagen i torsdags, men på måndagen fortsatte rallyt sedan Nordeas aktiestrateg Magnus Dagel påmint marknaden om att de årliga varumärkesbetalningarna till tennislegenden Björn Borg kommer att upphöra."

Sedan avtalet slöts med Björn Borg år 2006 och i varje årsredovisning sedan dess har vem som helst kunnat läsa att årliga utbetalningarna till Björn Borg kommer att upphöra. Ändå måste någon tjomme på Nordea "påminna" marknaden och det resulterar i att aktien rallar.

Är marknaden effektiv? Mer eller mindre, uppenbarligen.
Citera
2015-05-07, 09:49
  #32
Medlem
Lite tyst om denna aktie som nu närmar sig rapport på måndag.
Fallit nästan 10 % på en månad nu. Kanske bristen på nyheter eller låg omsättning?
Man ser tydliga försök att sänka kursen då småköp förekommer på nästan 1 kr under nuvarande kurs lite då och då.
Citera
2017-08-30, 21:19
  #33
Medlem
Zickan_s avatar
Vad tror panelen om en kortsiktig investering i Björn borg i och med filmen som har premiär 8 september? Kommer det påverka något?
Citera
2017-09-02, 14:11
  #34
Medlem
TheBloodyNines avatar
Jag tror BB är en bra investering, men att inv kortsiktigt i BB ställer jag mig tveksam till. Här vill man ligga lång och ta hem så mycket utdelning som möjligt.

Sen om kursen rusar iväg vilket den kanske kan göra på något års sikt så kan man ju ha det som en bonus och sälja, men går det bra för BB så lär man få ta del av det som ägare via utdelning ändå.

BB är ett bra köp i min bok.
Citera
2017-09-04, 20:18
  #35
Medlem
TheBloodyNines avatar
https://www.youtube.com/watch?v=ssQvEZCOugw


Filmpremiären står för dörren. Boom!
Citera
2017-09-13, 03:18
  #36
Medlem
KetchupJudes avatar
Definitivt läge för Björn Borg nu, enorm marknadskampanj i form av nysläppt film. Bolaget har förövrigt inget avtal längre som binder dem att betala royalities till Björn Borg själv för användandet av hans namn. Sedermera har man köpt bolaget som distributerade deras kläder i Benelux tidigare, vilket är varför man gått miste om vinster på sista tiden men som långsiktigt kommer att löna sig.

Passar på att köpa själv åtminstone, kommer inte gå annat än uppåt härifrån.
__________________
Senast redigerad av KetchupJude 2017-09-13 kl. 03:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback