Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-25, 18:13
  #13
Medlem
Inget courtage vid inlösen av aktier. Skatten får du deklarera på nästa års deklaration. Lär vara komplicerat.
Citera
2012-06-11, 23:21
  #14
Medlem
Nyligen stoppat in en liten position i BB. Kom in på priset 36kr, lägre än senaste, men ändå lite fail. Jaja.
Aktien har haft stabil vinst senaste åren, vilket jag tycker känns positivt med tanke på den svåra ekonomin. På 36 kr/aktie värderas de till ca 8.6 ggr årsvinsten vilket är trevligt.

Beskrivning av företaget:
Björn Borg tillverkar främst underkläder men även vissa andra kläder och tillbehör som parfymer och påsar. BB har egna butiker för att skapa varumärke, men säljer även genom externa återförsäljare. På kartan just nu är internationell expansion, till England och Kina.

IR: http://cms.bjornborg.com/en/Company/Investor-Relations/
Årsredovisning: http://cms.bjornborg.com/upload/%C3%...ort%202011.pdf

Detta företag verkar ju inom mode och nyckerna där kan ju vara lite svåra att förstå sig på, vilket gör att risken i företaget ökar (åtminstone sett mitt personliga perspektiv).

Riktkurs: 50kr
Stoploss: Gillar inte konceptet så kommer ej ha. Men om jag hör dåliga rykten bland bekanta om varumärket, eller om försäljningen sviktar kraftigt kommer jag nog sälja.
Citera
2012-07-15, 14:32
  #15
Medlem
När aktien backade köpte jag en lika stor post på 34 som jag köpt på 36. Med en kurs på 35.40 har jag nu gjort en liten vinst.
Citera
2012-10-19, 21:04
  #16
Medlem
Ok, kursen var länge och svajade långt nere, så när den nu kröp över 35 halverade jag min post, på kurs 35.5. Ska försöka köpa tillbaka billigare (kanske 33). Hoppas hoppas!
Citera
2012-10-22, 16:09
  #17
Medlem
Citat:
Ska försöka köpa tillbaka billigare (kanske 33).

Gjort, på 33.
Citera
2012-10-26, 21:24
  #18
Medlem
God damn. Priset har båda gått längre ner än 33 och upp till 35, men har inte fått handla eftersom jag varit för snål och lagt limitordrarna för långt isär..
Citera
2012-11-18, 02:21
  #19
Medlem
Lite updates: Sålde av halva posten på redan på 35kr den 30:e så vågade inte riktigt sälja mer när kursen fortsatte uppåt. Känner att jag borde trada med lite fler aktier så jag kan göra inte behöver dunka in och ut halva min post för att inte gå back på courtaget.

Fick den 15:e köpa tillbaka på 33 trevligt.

Har inte riktigt följt detta så noga, då jag haft annat för mig, sorry för den.

Ska försöka köpa på mig lite på någonstans runt 31 om förra veckans trend fortsätter på måndag. Om det inte verkar gå kanske jag köper in mig lite högre.

EDIT: Kanske inte bara ska skriva saker som har med mina affärer att göra. Den 9:e kom tydligen en kvartalsrapport ut. Siffrorna ser bra ut, de ökar woho. Visst, de kanske inte ökar så fort... men tycker marknaden generellt sett är för hårda mot BB. Marknaden verkar ha tagit mot rapporten helt ok. Kursen var stabil. Några dagar senare sjönk den dock som en sten. Efter kraftigt sjunkande kurs sålde VD av lite aktier: gick ned från 50k aktier till 25k. Han sitter dock fortfarande med 750k köpoptioner. Samtidigt gick en styrelseledamot in och köpte 15k aktier. Kursen fortsatte sen att sjunka lite, men inte lika snabbt.
__________________
Senast redigerad av im3w1l 2012-11-18 kl. 02:53.
Citera
2013-06-27, 19:01
  #20
Medlem
girigfans avatar
Nu börjar aktien se riktigt billig ut
Citera
2013-08-22, 12:07
  #21
Medlem
Råkade glömma bort denna tråd lite... Imorgon kommer i alla fall rapport!
Citera
2013-10-29, 22:53
  #22
Medlem
Är aktien något att ha idag?
Citera
2013-10-30, 10:44
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Är aktien något att ha idag?

Jag tycker det. Den höga direktavkastningen är en stor morot. Äger dock bara 500st
Citera
2013-10-30, 13:16
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Jag tycker det. Den höga direktavkastningen är en stor morot. Äger dock bara 500st

Ok, vi får se om det ger något. Jag tycker den står lågt till, hur mycket sämre kan det gå? Marknaden verkar ha prisat in alla dåliga nyheter. Gick in igår på 28,60-28,70. Vi får se vad som händer, jag tror starkt på den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback