Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-25, 20:31
  #25
Medlem
Fastnade i filmen och trodde att det var en dokumentär. Högt betyg till skådespelerskan, då hon lurade mig. Rätt långt ifrån en stereotyp, men ändå inte... Som sagt - bra!
Filmen i sig var väl inget att hänga i julgranen. Är detta den bästa kortfilm som producerades i Sverige det året? :/
Citera
2013-06-27, 01:49
  #26
Medlem
Heroes88s avatar
Grym!
Citera
2013-06-28, 16:01
  #27
Avstängd
KonservAstronauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Finns det någon bild på denna My? Hon lät gullig när hon pratade, gillade dialekten... (det var väl hon som filmade/intervjuade?)
Google?
http://reaktorsydost.files.wordpress...wbird-2009.jpg
Citera
2013-06-28, 16:19
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Finns det någon bild på denna My? Hon lät gullig när hon pratade, gillade dialekten... (det var väl hon som filmade/intervjuade?)

Hon är fantastiskt snygg. http://hagabion.files.wordpress.com/...enqw.jpg?w=450

Så där gjorde man bort sig...
Citera
2013-06-28, 19:05
  #29
Medlem
Kalmantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F1A
Hon är fantastiskt snygg. http://hagabion.files.wordpress.com/...enqw.jpg?w=450

Så där gjorde man bort sig...

Hon var varken jätteful eller toksnygg... Åt vilket håll är du ironisk? Eller hur menar du?
Citera
2013-06-29, 21:35
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Hon var varken jätteful eller toksnygg... Åt vilket håll är du ironisk? Eller hur menar du?

Varför skulle jag vara ironisk? Måste jag tycka som dig eller hur menar du?
Citera
2013-06-30, 13:23
  #31
Medlem
Kalmantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F1A
Varför skulle jag vara ironisk? Måste jag tycka som dig eller hur menar du?

Nej för satan, du behöver inte alls tycka som jag! Jag undrar bara varför du anser att du gjorde bort dig.

"Hon var fantastiskt snygg" - ironiskt menat = hon var ful och du gjorde bort dig för att du låg med fulingen.

"Hon var fantastiskt snygg" - ej ironiskt menat = du gjorde bort dig för att du inte var bra i sängen den natten? Du gjorde bort dig för att du lät denna skönhet komma undan vidare relation? Du gjorde bort sig för att du inte ville ta henne i tvåan?

Vad menar du?
Citera
2013-06-30, 16:37
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmanto
Nej för satan, du behöver inte alls tycka som jag! Jag undrar bara varför du anser att du gjorde bort dig.

"Hon var fantastiskt snygg" - ironiskt menat = hon var ful och du gjorde bort dig för att du låg med fulingen.

"Hon var fantastiskt snygg" - ej ironiskt menat = du gjorde bort dig för att du inte var bra i sängen den natten? Du gjorde bort dig för att du lät denna skönhet komma undan vidare relation? Du gjorde bort sig för att du inte ville ta henne i tvåan?

Vad menar du?

Jaha du menar så. Jag gjorde bort mig när jag inte flyttade med henne till Göteborg.
Citera
2013-07-02, 08:43
  #33
Medlem
Celerons avatar
Såg denna lilla film nyss på svtplay och gick som en del andra i "fällan" och trodde att det var en dokumentär och började efteråt att försöka hitta "Eringsboda" på google maps. Alltså orten dit kvinnan i filmen gick för att dansa (och som man därmed trodde att hon kanske bodde i närheten av ). Eringsboda visade sig för övrigt vara ett verkligt litet samhälle i gränstrakterna mellan Småland och Blekinge. Hann också tänka på att hon hade en ganska så fin kropp samt var även i övrigt ganska attraktiv. Man såg den ju tydligt bakifrån när hon rökte med sin "väninna" i filmen.

En annan sak man då undrar över är varför man inte fick se henne naken framifrån i någorlunda närbild ?. Var det medvetet gjort av någon anledning ??.

Får väl också sägas, enligt mig, vara en helt ok "gestaltning" av skådespelerskan Carolina Malmborg.
__________________
Senast redigerad av Celeron 2013-07-02 kl. 08:47.
Citera
2014-04-22, 10:18
  #34
Medlem
http://vimeo.com/92468418
Citera
2014-05-27, 20:10
  #35
Medlem
svensk tjej som levde/lever helt naken - vem är hon? vet någon något om henne? doku..

Det gjorde en kortfilm för något år sedan om en svensk tjej/kvinna i 30 års åldern som lever och gör allt helt naken. Den var drug 20 minuter lång, det var en dokumentär om henne, minns inte vad den heter.. Heter den Naken?
Det är en kortfilm om en brud som börjar leva helt naken efter det att hon blivit lämnad av sin kille har jag för mig.. Hon handlar naken, hon är naken 100% av dygnet.. En blond kvinna som bor i en stuga..

Vet någon mer om henne? Vem är hon? Var kommer hon ifrån? Har du träffat henne? Går hon verkligen runt hel naken fortfarande? VArför gör hon det, psykisk sjukdom?
Citera
2014-05-27, 20:13
  #36
Medlem
lugnbaralugns avatar
Nudisten heter den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback