Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-02, 02:31
Medlem
Har ett problem med att såfort jag sätter på en film så startar datorn om sig direkt. Detta startade igår, då kunde jag se iaf. 1 minut på en film innan den starta om, nu hinner jag inte se en frame. Kan göra massa andra krävande saker som att virus scanna och surfa runt på flera nätsidor samtidigt.

Den startar tom om sig när jag har testat med helt kall datorn och det första jag gjorde var att provstarta ett filmklipp. Det enda jag vet jag gjorde igår var att installera ett tillägg i Mozilla för att se Windows media filmer i mozilla browsern.

Vad kan problemet vara? Sitter på en Fijutsu Esprimo Mobile V5535

Väldigt tacksam för hjälp!
Citera
2010-02-02, 02:47
Medlem
En uppdatering: Gick bra att spela upp filmer i felsäkert läge men bilden var jävla mycket sämre och utan ljud men det antar jag är pågrund av att felsäkert läge kör utan drivrutiner.
Citera
2010-02-02, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokas1983
En uppdatering: Gick bra att spela upp filmer i felsäkert läge men bilden var jävla mycket sämre och utan ljud men det antar jag är pågrund av att felsäkert läge kör utan drivrutiner.
Får du det enbart då du ser film via webbläsaren och är det skillnad på om du ser det genom annan webbläsare i så fall. Eller är det även då du ser lokalt lagrad film via en mediespelare?
Citera
2010-02-02, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Får du det enbart då du ser film via webbläsaren och är det skillnad på om du ser det genom annan webbläsare i så fall. Eller är det även då du ser lokalt lagrad film via en mediespelare?

Nä, jag kan se filmer i webbläsaren utan problem. Tittar på youtube klipp medans jag skriver detta. Det är lokalt lagrade filmer som startar om datorn direkt. Använt både vlc player och windows media player. Spelar ingen roll kraschar ändå.
Citera
2010-02-02, 03:16
Medlem
Citat:
Nä, jag kan se filmer i webbläsaren utan problem. Tittar på youtube klipp medans jag skriver detta. Det är lokalt lagrade filmer som startar om datorn direkt. Använt både vlc player och windows media player. Spelar ingen roll kraschar ändå.
Är det samma sak oavsett format, eller är det tex enbart Xvid?
Citera
2010-02-02, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc4life
Är det samma sak oavsett format, eller är det tex enbart Xvid?

Ja, alla mina filmer jag har på datorn kraschar den. =/
Citera
2010-02-02, 03:28
Medlem
Har aldrig brytt mig om att installera några codecs på datorn eftersom jag använder VLC player. Så borde inte vara codec relaterat.
Citera
2010-02-02, 04:41
Medlem
Citat:
Har aldrig brytt mig om att installera några codecs på datorn eftersom jag använder VLC player. Så borde inte vara codec relaterat.
Du svarade inte på frågan vad gäller format? Nåja, vill du inte ha codecs så testa ominstallera VLC och se till att du har nyaste från hemsidan, du kanske har en trasig eller kass version. Annars finns en annan bra med inbyggda codecs som heter Gomplayer jag kan tipsa om.
Citera
2010-02-02, 05:08
Medlem
Angående format så spelar det ingen roll va det är. Sålänge jag startar ett filmklipp via en player så startas datorn om. När jag spelar det i en browser så går det bra tills jag maximerar filmen till fullscreen då startar datorn om sig.
Citera
2010-02-02, 11:07
Moderator
Protons avatar
Tycker att det låter som ett codefc-problem. Är du säker på att de du har installerade funkar med det windows du har, och framförallt den mediaspelare du använder?
Citera
2010-02-03, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Tycker att det låter som ett codefc-problem. Är du säker på att de du har installerade funkar med det windows du har, och framförallt den mediaspelare du använder?

Testat med flera players, kan starta player utan film men såfort jag öppnar en film i någon player så rebootar datorn. Testade att ta bort alla codecs och players sen ladda ner nyaste versionen av VLC player men hjälpte inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in