2004-02-24, 13:37
Medlem
2big4yous avatar
Hur gör ni när är och handlar tar ni tex. den Svenska köttfärsen för 39,90:-/kg?
Eller den Irlänska för 29,90:-/kg?
Kronfågels kycklingfilé för 69:-/kg, eller den danska för 49:-/kg?
etc.
Citera
2004-02-24, 15:04
Medlem
Hispervispers avatar
Svenskt i mesta möjliga mån! Prisskillnaden får inta vara för stor, tex så köper jag aldrig svensk flodkräfta utan nöjer mig med utländsk.
Citera
2004-02-24, 15:39
Bannlyst
Eftersom jag köpt både svensk och irländsk köttfärs/svensk och dansk kyckling ett antal gånger så köper jag det som är billigast. Någon skillnad i kvalitet har jag aldrig märkt av. Däremot finns det nästan bara svenska varor i affären jag har utanför dörren, så det blir oftast svenskt ändå.
Citera
2004-02-24, 17:18
Medlem
RIP-Polariss avatar
Jag brukar ta det som är billigast om jag inte skall laga en fin middag, då åker jag in till saluhallen i stan och köper schyssta grejer.

Över lag tycker jag inte att det är någon större kvalitetsskillnad mellan svenskt / utländskt kött. Däremot kan jag ju ifrågasätta vitsen med att t.ex. frakta lammkött från Nya Zeeland, miljömässigt är det ju bättre att köpa lokalt producerat.
Citera
2004-02-26, 23:26
Medlem
Mortimers avatar
Har märkt en stor skillnad med dansk fläskfile. Det innehåller för mycket vatten så att efter tillagningen så är det inte så mycket kvar av köttbiten.

Köper i regel svenska matprodukter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in