2004-02-24, 10:29
Medlem
det står så när jag laddar hem mpg. filer från dc.
Citera
2004-02-24, 11:58
Medlem
Nidstangs avatar
.Antifrag är resultatet av en antidefragmenteringsteknik som är inbyggd i DC++, den är dock ej default. Det fungerar som så att DC++ allokerar en bit av hårddisken som den sen lägger filen på så att man inte ska behöva defragmentera disken så ofta. När du laddat klart filen så ska .antifrag ändelsen försvinna och filen i ditt fall heta *.mpg (* är naturligtvis namnet på filen).

Hoppas detta förklarar saken.

/Nidstang
Citera
2004-02-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
.Antifrag är resultatet av en antidefragmenteringsteknik som är inbyggd i DC++, den är dock ej default. Det fungerar som så att DC++ allokerar en bit av hårddisken som den sen lägger filen på så att man inte ska behöva defragmentera disken så ofta. När du laddat klart filen så ska .antifrag ändelsen försvinna och filen i ditt fall heta *.mpg (* är naturligtvis namnet på filen).

Hoppas detta förklarar saken.

/Nidstang

aha, det är alltså filer som inte har laddats ner klart ännu, jag har alltså inte fått ner hela filen? så när filen är klar ska den bara heta .mpg i slutet då?
men filerna har ju kommit ner i min mapp "klara downloads"

mvh
//stocktown
Citera
2004-02-24, 12:16
Medlem
Nidstangs avatar
Det låter som du har konfigurerat din DC++ klient på rätt sätt ialla fall. D.v.s. en "Ej färdiga filer" som när dom är klara flyttas över till "Färdiga filer" ?
Är det så, så kan du ta bort .antifrag ändelsen bara, så att filen heter *.mpg.
Citera
2004-02-24, 12:29
Medlem
Citat:
Det låter som du har konfigurerat din DC++ klient på rätt sätt ialla fall. D.v.s. en "Ej färdiga filer" som när dom är klara flyttas över till "Färdiga filer" ?

ok, tack så mycket för tipset! ska testa det när jag kommer hem!
Citera
2004-02-27, 19:45
Medlem
Citat:

nej det går inte att ändra ändelsen. det står redan .mpg i slutet. men antifragfil står under typ. ja kanske behöver ladda ner någon codec för att kunna spela upp det på min mediaplayer?
Citera
2004-02-27, 21:54
Medlem
Nidstangs avatar
.mpg ska inte behövas några särskilda codecs för, det är inbyggt i Windows Media Player och alla andra mediaspelare som klara av .mpg-formatet. Det är ju trots allt en industristandard, vilket inte DivX och Xvid är (.avi).

Prova med att högerklicka på filen och välj "Öppna med" och sen väljer du din ordinarie mediaspelare för .mpg, vanligen Windows Media Player.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in