2010-02-01, 13:41
Medlem
Milfbitchs avatar
Ända sen jag läste första artikeln om henne har jag tyckt att hon är arbetsskygg.
Efter att ha läst denna tråd och inläggen om hennes twittrande så stärks min bild av henne.
Hund, pool, akvarium, husägare då antagligen eftersom både gräsmatta och ved ska fixas, tre barn m m verkar finnas mkt ork och pengar. Förstår varför hon då inte vill jobba när man kan vara hemma med fin betalning.

Själv är jag utbildad undersköterska, ett barn, hyreslägenhet, en katt och en kanin. När allt är betalt
så finns det knappt utrymme till ett biobesök.
Senast redigerad av Milfbitch 2010-02-01 kl. 13:44.
Citera
2010-02-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain
Enligt hennes twitter så mailbombade hon både politiker och tidningar ett tag med artiklar som hon ville få in. Det var väl så hon blev Aftonbladets nya snyftobjekt.

Någon har uppenbarligen "coachat" henne. Vem? Aftonbladets debattredaktion?
Citera
2010-02-01, 13:52
Medlem
MoLoKs avatar
Hon gillar att shoppa!

Citat:
@vhclinda Vad har du shoppat? Älskar att shoppa :-) Men den bruna starka sörjan kan du behålla själv *S*

Dags för bilinköp för Alexandra!

Citat:
12:21 PM Jan 30th from web in reply to vhclinda
@vhclinda Måste ha minibuss variant på bil.. sex platser är att önska minst. Och sen plats för vovve, tvillingvagn och matkassar.. *S*

12:19 PM Jan 30th from web
Jaha, den ultimata familjebilen.. finns den?

Det är stressigt att inte ha ett jobb!

Citat:
8:04 AM Jan 30th from web
Morgon och magen har börjat strula.. blir galen! Stress och min mage funkar inte. Går dubbelvikt nu. Behöver ett apotek tror jag.

Alexandra borde förses med en personlig assistent när snön faller:

Citat:
@vhclinda Skotta snö är förbjudet med fibro.. det dödar hela kroppen!! *Skäller på* Sluta genast med det.
8:58 AM Jan 28th from web in reply to vhclinda

Är hon gift eller inte???

Citat:
Grabbarna hemma ifrån dagis. Deras pappa vabbar idag.
1:00 AM Jan 28th from web
Citera
2010-02-01, 13:55
Medlem
Fula Gubbens avatar
Låter som en typisk myglare. Sannolikt har hon spelat sin roll som "sjuk" så länge att hon börjat tro på den rollen. Svenska kvinnor ur de lägre samhällsskikten är experter på att tycka synd om sig själva.

Regelverket borde skärpas så att människor med "vaga" och icke kliniskt konstaterbara sjukdomar av psykisk eller psykosomatisk art får välja mellan att vistas på särskilda hem eller gå ut i produktionen.

Aftonhoran har sannolikt gått på denna "blåsning" med öppna ögon, eftersom det är politiskt opportunt. Att man därmed utnyttjar en människa som enligt uppgift är psykiskt sjuk är intressant.

Antingen myglar hon, eller så utnyttjar Aftonhoran en stackars invalid.

- F.G
Citera
2010-02-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouAgain

Verkar vara ensamstående.

Enligt ratsit så bor det en till på samma adress. Det bör vara hennes sambo. Dessutom kan vi nog utgå från att det skulle slås upp mycket större om hon var ensamstående också.
Citera
2010-02-01, 14:00
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hon gillar att shoppa!

En typsik sosse som vill ha men andra skall betala

Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra Johansson
# Beställt kläder för massa pengar jag inte har egentligen.. Dåligt samvete/glad??! 3:13 AM Jun 16th, 2009 from web

# Hittat jackan jag vill ha.. nån som har lust att skänka några tusen? :-) 9:31 AM Jun 13th, 2009 from web

# Behöver en snygg filofax, vart ska jag leta? 4:43 AM Jun 13th, 2009 from web

Citat:
Ursprungligen postat av Europa12an
Enligt ratsit så bor det en till på samma adress. Det bör vara hennes sambo. Dessutom kan vi nog utgå från att det skulle slås upp mycket större om hon var ensamstående också.

Stod i någon artikel att hon tvingats flytta på grund av Moderaternas politik.
Citera
2010-02-01, 14:00
Medlem
Epimetheuss avatar
Alltså... Nääe... Orkar inte...

Jag hade tänkt skriva ett långt inlägg här där jag spyr över denna parasit till människa som helt uppenbart har en arbetsförmåga i alla fall på deltid.

Jag har själv gått sjukskriven i över 10 år, och motsatt mig sjukpension, eftersom min dröm är att återfå 50% av min arbetsförmåga.

Jag arbetstränar nu 10 timmar i veckan fördelat på tre eftermiddagar per vecka.
Den tid jag inte arbetstränar och försöker öka min arbetsförmåga sakta men säkert, så gör jag............. -ingenting!

Jag skulle aldrig i helvete orka blogga, twittra, tjattra, gnälla, klaga, intervjuas i radio och tidningar, eller ens leva ett normalt liv.

När jag inte arbetstränar ligger jag ner mest hela tiden, eftersom jag är så slut både fysiskt och psykiskt så jag inte orkar något annat. Jag har fått sälja både akvarium, motorcykel, och massor av andra saker som jag haft som fritidsintressen, -inte för att jag behövt pengarna utan för att jag inte klarar av att bruka och underhålla grejorna.

Att nu läsa om den där förbannade morotsfärgade fullblodsegoisten som skriker likt en treåring i sandlådan som just blivit av med favoritspaden är som en jävla käftsmäll!

Hur fan orkar hon vara så aktiv på nätet? Och, hon som har diagnostiserat problem med minnet, hur fanken kan hon komma ihåg alla namn på politiker och tjänstemän? Jag själv kommer inte ens ihåg vad mina kontakter på arbetsförmedlingen och försäkringskassan heter...

Jag arbetstränar för jag VILL komma upp i så hög arbetsförmåga som möjligt. Jag VILL jobba! Jag kämpar med mig själv och min sjukdom och mina besvär så hårt att jag fick tillbringa Torsdag-Lördag inlagd på sjukhus.

Idag är jag hemma och vilar, men imorgon ska jag på´t igen! Jag SKA tillbaka och jag VILL jobba...
-Trots minimiersättningen på 223kr. om dagen, minus skatt... (En jävla tur att min fru har inkomst...)

Varför kan inte den här varbölden i samhället tänka som mig? Att vilja försöka ta sig tillbaka till arbetsmarknaden borde ju vara en alldeles grundläggande självbevarelsedrift...
Citera
2010-02-01, 14:04
Medlem
freedom291s avatar
Dags att börja spamma kommentators fältet på aftonbladet? Om sakerna som kommer upp i den här tråden?
Citera
2010-02-01, 14:09
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Dags att börja spamma kommentators fältet på aftonbladet? Om sakerna som kommer upp i den här tråden?

Är hon inte utförsäkrad redan? Det är ju helt logiskt isåfall. Att skriva debattartiklar, uppdatera twitter 5 gånger om dygnet, rengöra poolen, busa och hoppa omkring på lekland, intervjuas av massmedia, gå skrivarkurser, åka till Stockholm stup i kvarten, sköta om 3 barn och husdjur och så vidare i all oändlighet... tyder ju inte på en oförmåga att arbeta.

Jag tror hon börjar jobba som krönikör på Aftonbladet snart. Kanske ger ut en bok om hur det är att vara sjukskriven. Sen blir hon expert i teve och slutligen får hon anställning av tv4 som inrikespolitisk kommentator.

Titelförslag på hennes bok: "Världens sjukaste mamma"
Citera
2010-02-01, 14:09
Medlem
De har lämpligtvis stängt av kommentarerna i Aftonbladet nu. Dessutom har de börjat städa. Mitt grattis till en egen tråd på Flashback var med i 10 minuter !
Citera
2010-02-01, 14:16
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Är hon inte utförsäkrad redan? Det är ju helt logiskt isåfall. Att skriva debattartiklar, uppdatera twitter 5 gånger om dygnet, rengöra poolen, busa och hoppa omkring på lekland, intervjuas av massmedia, gå skrivarkurser, åka till Stockholm stup i kvarten, sköta om 3 barn och husdjur och så vidare i all oändlighet... tyder ju inte på en oförmåga att arbeta.

Jag tror hon börjar jobba som krönikör på Aftonbladet snart. Kanske ger ut en bok om hur det är att vara sjukskriven. Sen blir hon expert i teve och slutligen får hon anställning av tv4 som inrikespolitisk kommentator.

Titelförslag på hennes bok: "Världens sjukaste mamma"

Hon har även en fotoblogg

http://www.nyfotat.se/fotoblogg/?478

Citat:
Ursprungligen postat av lva
De har lämpligtvis stängt av kommentarerna i Aftonbladet nu. Dessutom har de börjat städa. Mitt grattis till en egen tråd på Flashback var med i 10 minuter !

Aftonbladet börjar väl bli rädda att de satsat på en myglare och att detta skall komma ut till media.

Väntar bara på nästa artikel om att hon mobbas på nätet för att hon stod upp för "sin rätt"
Senast redigerad av YouAgain 2010-02-01 kl. 14:18.
Citera
2010-02-01, 14:17
Medlem
ForzaLeons avatar
Hittade detta reportage om bidragsfuskaren:

http://www.nyhetskanalen.se/1.137955...att_i_krislage

Då december 2009 inte lika "stylad" som när hon dyker upp i kommunistblaskan.

"Alexandra Johansson har även sagt upp sitt hyreskontrakt på sin bostad. Förra helgen flyttade hon in hos sina barns pappa.
– Jag ser inte någon annan utväg just nu, eftersom jag inte vågar sätta mig med en hyra som jag inte kan betala, säger hon till Nyhetskanalen.se."

Jaha ! Flyttat tillbaka då till huset igen, undrar hur mkt hon drog in i extra bidrag att bo i lgh ?

Verkade iaf bo i huset när hon i ett reportage pratar om den nyinköpta poolen:

http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland...rtikel=1496172

Bara att gräva vidare !

Kan ngn fixa fram tjära & fjädrar under tiden ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback