2010-02-01, 00:12
Medlem
Hej
När man raderar filer på USB-minnet så finns dem alltid kvar i minnet på nått sett för att i framtiden återställa dem.
Så det verkar som om all denna "history" tar upp en särskild plats på minnet.
För på min 16gb USB, efter en tids användning så fick inte en 8gb fil plats ens, Jag fick meddelandet att USB-minnet var full. trots att den var formaterad och tom.

Så jag misstänker att i minnet på USB-minnet, så måste det har varit en stor history lista över gamla filer som raderats som nu tar plats.

Så frågan är hur ska göra i framtiden att history inte sparas i minnet på USB-minnet?
Om jag använder programmet Eraser och raderar filen för alltid, kommer detta lösa problemen i framtiden?
Citera
2010-02-01, 00:20
Medlem
Testa att trycka högst upp: Verktyg/Mapp alternativ/Visning/Visa dolda filer och mappar, det kanske ligger nått där.
Citera
2010-02-01, 00:31
Medlem
Talibanhelvetes avatar
Är ditt USB minne NTFS eller FAT32?
Kolla upp det, beror säkert på det. FAT32 klarar ej filer över 4gb.
Citera
2010-02-01, 01:14
Medlem
jag menade inte vanliga filer, asså filer som har raderats och som ligger i bakgrunden för kunnas återställas i framtiden genom "recovery"
Citera
2010-02-01, 02:39
Medlem
Talibanhelvetes avatar
Prova denna.

http://eraser.heidi.ie/
Citera
2010-02-01, 07:35
Medlem
tempeZZts avatar
Det låter fortfarande som om du försöker lägga över en 8GB-fil på ett FAT-filsystem. Det går inte oavsett hur tomt USB-minnet är.
Citera
2010-02-01, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det låter fortfarande som om du försöker lägga över en 8GB-fil på ett FAT-filsystem. Det går inte oavsett hur tomt USB-minnet är.

Ja, det är FAT32 på USB-minnet, varför går det inte lägga en 8gb fil på usb enheten?

ps. är det någon bra ide att formatera den till NTFS eller ska jag låta den vara FAT32?
Citera
2010-02-01, 11:46
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilia80
Ja, det är FAT32 på USB-minnet, varför går det inte lägga en 8gb fil på usb enheten?

För att det filsystemet inte klarar av så stora filer.

Citat:
Ursprungligen postat av emilia80
ps. är det någon bra ide att formatera den till NTFS eller ska jag låta den vara FAT32?

Vistt är det en bra idé om det går att göra det. Då kan du ju lägga över din 8GB-fil som den är. Alternativt så har du kvar FAT, men då måste du dela upp din fil i mindre delar. Förslagsvis med WinRar.
Citera
2010-02-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
För att det filsystemet inte klarar av så stora filer.

Vistt är det en bra idé om det går att göra det. Då kan du ju lägga över din 8GB-fil som den är. Alternativt så har du kvar FAT, men då måste du dela upp din fil i mindre delar. Förslagsvis med WinRar.

Så där nu lyckades jag konvetera den till NTFS, ska testa sen o föra över en 8gb fil.
tack för hjälpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in