Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-02, 01:38
  #97
Medlem
valingeboys avatar
Fixade uppkörningen på första försöket dock inte helt utan ångest över en tabbe jag gjorde.

Körde på en smal liten 70-väg på landsbygden och diskuterade fåruppfödning med VV-gubben då det helt plötsligt dyker upp ett fartgupp mitt i vägen som jag såg alldeles för sent. Blev en ganska kraftig inbromsning och man både hörde och kände hur något skrapade i under bilen. Tänkte att nu är det kört så hade inga förhoppningar om körkort när vi stannat efter åkturen.
Döm om min förvåning när han säger grattis och tar på sig skulden för att han distraherade mig när jag körde på guppet
2010-04-02, 03:51
  #98
Medlem
HasseUas avatar
Råkade tuta på bilen framför vid ett trafikljus när det blev grönt, och han stod kvar för länge (ngn sekund bara, men jag var stressad!!) Klarade kortet ändå, kontrollanten påpekade att det var väldigt onödigt, men inte skäl nog för att underkänna körningen i övrigt, tokmissade säkerhetskontrollen med, men gick bra ändå
2010-04-02, 09:18
  #99
Medlem
seriouss avatar
Hade aldrig gjort säkerhetskontrollen, vilket körskoleläraren kom på (hon gav mig "läxor" hem, en var kontrollen) när vi satt i bilen och väntade på kontrollanten. En minut senare satt vi återigen i bilen och kontrollanten kom. Fick perfekt betyg på den biten

Misstag var det ja. Skulle backa runt hörn för att vända bilen. Stod i uppförslut och fick motorstopp kanske 3 gånger. Inget som helst skäl enligt kontrollanten att kugga. Dragläge i en ny bil och spänning inför kontroll gav hon som förslag och försvar, och jag kan bara hålla med.

På vägen tillbaka touchade jag till en innertrotoarkant i en kraftig högersväng. Ooops, men hon sa ingenting.

Kommentar vid slutet: Det här kändes ju väldigt bra. Det känns mycket säkert att åka med dig.

T a c k
2010-04-02, 09:22
  #100
Medlem
seriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valingeboy
Fixade uppkörningen på första försöket dock inte helt utan ångest över en tabbe jag gjorde.

Körde på en smal liten 70-väg på landsbygden och diskuterade fåruppfödning med VV-gubben då det helt plötsligt dyker upp ett fartgupp mitt i vägen som jag såg alldeles för sent. Blev en ganska kraftig inbromsning och man både hörde och kände hur något skrapade i under bilen. Tänkte att nu är det kört så hade inga förhoppningar om körkort när vi stannat efter åkturen.
Döm om min förvåning när han säger grattis och tar på sig skulden för att han distraherade mig när jag körde på guppet

Öh, det får väl inte ens vara ett fartgupp eller annat farthinder i den hastigheten? Det får det väl endast vara (1) på 30-väg och (2) på 50-väg när den rekommenderade hastigheten är 30 (alltså efter den blå 30-skylten)?
2010-04-02, 09:33
  #101
Medlem
Benshies avatar
Blev tillsagd att ta E20 mot Göteborg, jag tog E20 mot Stockholm.. Skrek lite svordomar och kom sedan direkt på att jag körde upp och ursäktade mig som fan, för att sedan typ nästan misslyckas med en back parkering.. Men det slutade fint ändå.
2010-04-02, 10:40
  #102
Medlem
Pendulums avatar
Kul att folk säger att dem blir tagna för motorstopp. Vid stopp osv ska det gå igenom om det inte är så förekommande att det stör trafiken i alla stopp.

Well. Jag failade skrivningen med 2p och hade körningen 4h senare på dagen. Jag var så jävla nere så jag sa till mig själv att det fick gå som det gjorde. ALlt flög igenom huvudet som alla tipsat mig om och jag körde hårt. Var inte nervös utan låtsades som om det var en körlektion. Jag använde huvudet så överdrivet att läraren trodde jag tappat mina ögon i nacken. Hursomhelst körde jag lite för fort, inget som märktes dock. Sen när ajg skulle backa runt hörn kom jag nästan mitt i gatan men han sa åt mig att parkera efter backningen runt och nästa bil var 30m ifrån hörnet så jag hade hur mycket paltts som helst att rätta till det på, vilket var skönt.
Sen som någon annan sa. Parkera när man är färdig. Han sa åt mig att ställa mig mellan två bilar. Jag börjar då bli helt konstig och försöker mig på en fickparkering varpå han säger:
-Men du, det är bara backa tillbaka och svänga in.
Sen tittade jag bara på mysfarbrorn med blöta ögon och körningen var fixad. Veckan efter skrev jag 52 på provet och jag har aldrig upplevt den känslan. Aldrig.
2010-04-02, 18:20
  #103
Medlem
Råkade köra för snabbt på en väg jag missat att det var 30 på. Uppkörningsgubben sa bara; "du vet att det är 30 här?". Trodde direkt när han sa det att jag sumpat allt! Men lämnade vägverket med ett leende.
yes!
2010-04-02, 18:55
  #104
Medlem
J.J.s avatar
precis när vi körde ut från vägverket så körde jag rakt ut framför en bil, som jag egenligen skulle ha släppt förbi, jag hade väjningsplikt alltså. Men klarade uppkörningen ändå eftersom resten av uppkörningen gick bra.
2010-04-20, 21:29
  #105
Medlem
rookets avatar
körde upp idahg o de han sa ingenting men jag gjömde ´handbromse lite innan vi körde iväg o de var okej
2010-04-27, 14:33
  #106
Medlem
Missade en högerregel samt körde på fyran i 70 km/h... Klarade mig ändå, kanske för att jag efteråt förklarade att jag hade noterat mina misstag...
2010-04-28, 19:12
  #107
Medlem
Körde för fort och åkte för fort över en järnvägskorsning.

Men det gick
2010-05-02, 13:16
  #108
Medlem
Blaavalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyb_x
Skapar en ny tråd här eftersom jag inte hittade någon liknande.

Mitt eget bidrag är väl tyvärr inget vidare då jag kuggade första gången och klarade andra utan att göra några direkta misstag, men är nyfiken på vad ni har att komma med.
Jag körde på en väg med rullgrus på kanterna och körde så nära att läraren tog tag i ratten. Han sa att man eg blir underkänd om det blir ett sånt ingripande - men han sa också att han inte var helt säker på att det verkligen hade behövts. Jag hade nog inte krt i diket, men om han chansat och jag hade gjort det, hade det blivit rätt jobbigt, eftersom det var en djup dikesren på kanten.
Han sa: "Det här stannar mellan dig och mig".

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback