Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-29, 21:10
  #1
Medlem
våren 1989 27/5?

Denna vår sitter Christer petterson o väntar på rättegång för mordet på
Palme, Och tidigare denna vår har Ulf Olsson rövat bort och mördat Helen Nilsson
i Hörby, Skåne.
Och i Göteborg skall det bli karneval, många klär ut sig och Rio stämningen är inte långt borta

Hemma i Majorna gör sig Mats iordning för att åka till Avenyn och delta i festligheterna,
han klär ut sig lite som alla andra, bla med en narr mössa, av samma typ som joakim pirinens
seriefigur Sockerconny brukar ha.

i allafall väl framme vid avenyn blir han, mitt i folkvimmlet ihjälstucken av ett par tonåringar, från hisingen tror jag.

Ingen har sett vem det var, men polisen jobbar effektivt och rotar fram mördarna.

När man frågar varför de gjorde det, Svarar de: Han hade så j-a ful mössa..,

Någon som minns något om denna händelse?

Hur gick det för GM? vad fick de för straff?

Vad gör de idag?

Två tvilling grabbar blev faderlösa tror jag
Citera
2010-01-29, 21:52
  #2
Medlem
beaver_ses avatar
Känner igen detta, var det inte i Bältesspännarparken eller däromkring? Helt meningslöst våld iallafall.
Citera
2010-01-29, 22:09
  #3
Medlem
jo det stämmer
bältesspännarparken var det. bra polisarbete den gången, det tog någon
vecka att hitta dom tror jag
Citera
2010-01-30, 10:55
  #4
Medlem
David416s avatar
Känner igen att jag läst om det, vet att "snorig" postat om detta någon gång... sitter tyvärr lite dumt för att leta just nu...

edit:kunde inte hålla mig

hittade bara detta på sid 24 i https://www.flashback.org/t299793

tror det ska finnas mer minns att "snorig" var mer hetsig i något samtal om ämnet...

Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Göteborg 1989 tror jag, alle'mordet
Karneval i stan, vid bältesspännareparken blir en man
(Hxxxxxsson) blir brutalt mördad av en massa knivhugg.
Jag och min tjej och andra ytliga... sitter på en bänk i bältesspännarparken
och fram kommer Hxxxxxsson utklädd till något (vet ej vad) han hade kedjor
på sig och kladdade på våra tjejer.
En kille 16år gammal och dennes kompis hoppar på mannen och jagar ut honom mot alle'n han försöker skydda sig med kedjorna han bar på sig men killarna hinner i kapp honom och denne 16åring hugger ihjäl mannen mitt
på alle'n bland alla bilar.

Någon som vet något om detta?


Citat:
Ursprungligen postat av snorig
En gammal kompis. Dom retade sig på hans mössa eller huvudbonad, inget mer. en bra kille var det som fick sätta livet till, biblotikarie!
__________________
Senast redigerad av David416 2010-01-30 kl. 11:20.
Citera
2010-02-01, 20:48
  #5
Avstängd
BlankningsMajas avatar
Det här mordet minns jag, var på löpsedeln.
Citera
2010-02-02, 04:57
  #6
Medlem
gaylordfuckers avatar
Det var fel skrivet av mig, då jag var inte i mitt sinnes fulla bruk vid tillfället, BO taffsade inte som jag trodde utan det var så att de unga killarna skulle ha taffsat och BO skulle sagt till dem att sluta.

Är det någon mer som vet något om detta fall så skulle jag gärna bli uppdaterad, vet även att BO:s son hänger här på FB och även han vill nog veta mera vad som hände sin pappa.
Citera
2010-02-02, 17:42
  #7
Medlem
Letade lite här i fb och hittade detta https://www.flashback.org/t649351
Det måste vara killen som mördade Mats...

Kollade lite.. det verkade inte vara nå´n skärpning där...
han hade bytt efternamn i alla fall.
Nån som vet nåt mer?
Citera
2010-02-02, 18:06
  #8
Medlem
David416s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segimer
Letade lite här i fb och hittade detta https://www.flashback.org/t649351
Det måste vara killen som mördade Mats...

Kollade lite.. det verkade inte vara nå´n skärpning där...
han hade bytt efternamn i alla fall.
Nån som vet nåt mer?

Hur såg du att han bytt namn? det va den tråden jag letade efter innan som jag inte hittade!
Citera
2010-02-02, 23:15
  #9
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Det var fel skrivet av mig, då jag var inte i mitt sinnes fulla bruk vid tillfället, BO taffsade inte som jag trodde utan det var så att de unga killarna skulle ha taffsat och BO skulle sagt till dem att sluta.

Är det någon mer som vet något om detta fall så skulle jag gärna bli uppdaterad, vet även att BO:s son hänger här på FB och även han vill nog veta mera vad som hände sin pappa.

Pojken är uppdaterad om Mats öde av en vänlig själ.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-02-04, 19:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Segimer
Letade lite här i fb och hittade detta https://www.flashback.org/t649351
Det måste vara killen som mördade Mats...

Kollade lite.. det verkade inte vara nå´n skärpning där...
han hade bytt efternamn i alla fall.
Nån som vet nåt mer?
Jo han har bytt efternamn som så många andra mördare....
Han verkar väl inte ha utvecklats till någon raketforskare direkt om nu någon hade trott det....
Han har barn fött 1998 och har varit i bråk om umgängesrätten med modern. Socialen har varit involverad och det har ställts som villkor att han får träffa sitt barn under överinseende av en kontaktperson...
Han har varit krånglig att ha och göra med för socialen under utredningen och varit svår att få kontakt med...
Det kan möjligen ha något samband med att han är dömd för bl.a två fall av grovt rattfylleri, i mars 2005 och november 2007. Ena gången till villkorligt och samhällstjänst och andra gången till två månaders fängelse.
Han är nu bosatt på Hisingen tillsammans med sina två bröder, en något äldre och den andra fem år yngre...
Han har nu uppnått en ålder av 37½ år. Så gammal blev aldrig Mats H.....
Citera
2010-02-04, 22:18
  #11
Medlem
Tack Adolfhilter !!
Kände Mats, mycket trevlig och kambratlig kille...

En gm som gjort sig skyldig till något sån,t här ska inte bli förlåten i första taget.
Av den fortsatta livstilen att döma undrar man om han fattar och ångrar vad som gjorts?
Citera
2010-02-05, 22:12
  #12
Medlem
Heter han F*ltin i efternamn nu? I så fall bor han ju kvar på samma adress som han alltid bott på...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback