Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-29, 20:29
Medlem
Hejsan!

Min el-gitarr (ibanez rgr320ex) välte rakt ut ur gitarr stället, helt sjukt! Huvudet sprack och jag lämnade in gitarren, efter en vecka fick jag tillbaka den och klinkade lite och upptäckte att den hade spruckit igen! Så vart en ny vända in till stan och lämna in den igen.

Dom på affären sa att det var ovanligt att det hände så dom lät den stå i två veckor Fick tillbaka den igår och undrar hur länge det kan hålla, enligt gitarr läraren sa han att det håller bättre..

Har det hänt att din gitarrs huvud spruckit?
Citera
2010-01-30, 21:04
Medlem
DonSikiels avatar
Aldrig varit med om att huvudet spruckit, men om man gör rätt när man limmar trä så blir oftast limmet starkare än själva trät
Citera
2010-01-30, 22:01
Medlem
Nisques avatar
Det beror väl lite på.
Min hals sprack för fem år sen, limfogen håller än idag.. Men ta det varligt och förbered dig på att det kan hända igen.
Citera
2010-01-31, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realityyy
Hejsan!

Min el-gitarr (ibanez rgr320ex) välte rakt ut ur gitarr stället, helt sjukt! Huvudet sprack och jag lämnade in gitarren, efter en vecka fick jag tillbaka den och klinkade lite och upptäckte att den hade spruckit igen! Så vart en ny vända in till stan och lämna in den igen.

Dom på affären sa att det var ovanligt att det hände så dom lät den stå i två veckor Fick tillbaka den igår och undrar hur länge det kan hålla, enligt gitarr läraren sa han att det håller bättre..

Har det hänt att din gitarrs huvud spruckit?
Som ovan nämnt, så limmas det rätt blir fogen starkare än träet själv. Spräckte min hals nästan rätt igenom för ett tag sedan, limmade det, och det håller jävligt bra.

(Det var för övrigt en Ibanez S470DXQM. Det spelar ingen roll egentligen)
Citera
2010-02-02, 08:51
Medlem
ok, tack Inte vågat dra åt stämnings låset än och rört svajarmen så vänta ett tag med att gå loss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in