Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-03-05, 17:02
  #13
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galactico
Är det söndagmorgon som gäller om man vill ladda ner galan? Antar att den visas natten mellan lördag och söndag?

Om du vill ha HDNet fights sändning så är det tyvärr 5 dagars fördröjning
Citera
2010-03-05, 20:04
  #14
Medlem
Galacticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Om du vill ha HDNet fights sändning så är det tyvärr 5 dagars fördröjning

Okej, då väntar jag nog på den! Även om det är matcherna/fightingen jag är ute efter så är det roligare att se med kommentatorer man förstår!
Citera
2010-03-08, 01:30
  #15
Medlem
Res-Qs avatar
Hmm Diego gör väl en bra första rond, likaså andra. Men 3'e är ju fullständig katastrof, Gono leker ju fan med honom. Får ju inte in ett skit -.-
Citera
2010-03-08, 07:06
  #16
Medlem
Brukar Diego alltid se ut att vara i så dålig form, rent kroppsligt?
Citera
2010-03-08, 09:49
  #17
Medlem
Trist match mellan Diego och Gono. Känns som om Diego borde kunna gå ner minst en viktklass. Verkade nervös, långsam och "sluggig"
Citera
2010-03-08, 11:01
  #18
Medlem
RoppTorskMMs avatar
Det var det första jag tänkte på när jag såg matchen, han har ju lite fett runt magen där, vilket gör att han inte ser ut att vara i toppform direkt. Funkar ju för Fedor och möjligen en och annan i tungvikt men går man ner i viktklasserna så är ju alla topfighters vältränade.

Nu har jag ingen källa på det, men jag läste i söndags resultaten från galan och då hade någon reporter skrivit att 2 av domarna gav Gono 30-27 medans den tredje satte 29-28. Man måste nog till att vinna ganska överlägset för att få ett domslut med sig från Japan.

Det roligaste är ju att matchen hade lika gärna någon annanstans kunnat dömts till Diegos fördel, han vann ju första ronden och kunde lika gärna ha stått som segrare i andra med. Tredje ronden så ökade ju Gono takten lite (eller Diego tröttnade).
Citera
2010-03-08, 13:04
  #19
Medlem
lehanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rudeboy3
Trist match mellan Diego och Gono. Känns som om Diego borde kunna gå ner minst en viktklass. Verkade nervös, långsam och "sluggig"

Han har faktiskt gått ner från 93 kg: "Vi får även en kort intervju med Diego där han bl.a. berättar för oss hur han ska klara av att gå ner från 93 kg till 76 kg på enbart 7 veckor." <- från hans blogg. Ändå ser han plufsig ut. Borde kanske gå ner till 70 kg till och med? Sen är det väl en smaksak, men jag gillar inte hans stil riktigt, det är väl hållningen jag stör mig på lite...
Citera
2010-03-08, 14:27
  #20
Medlem
Chokemeisters avatar
Japp, första och andra gick helt klart till Gonzales.
Jag tycker att Diego gjorde tredje ganska bra också, hade han fått ryggen istället för att ramla hade nog matchen varit avgjord.
Efter slagen påväg upp från marken gick det käpprätt åt helvete för Diego dock Han måste varit ganska groggy
Citera
2010-03-08, 19:21
  #21
Medlem
givves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoppTorskMM
Det var det första jag tänkte på när jag såg matchen, han har ju lite fett runt magen där, vilket gör att han inte ser ut att vara i toppform direkt. Funkar ju för Fedor och möjligen en och annan i tungvikt men går man ner i viktklasserna så är ju alla topfighters vältränade.

Nu har jag ingen källa på det, men jag läste i söndags resultaten från galan och då hade någon reporter skrivit att 2 av domarna gav Gono 30-27 medans den tredje satte 29-28. Man måste nog till att vinna ganska överlägset för att få ett domslut med sig från Japan.

Det roligaste är ju att matchen hade lika gärna någon annanstans kunnat dömts till Diegos fördel, han vann ju första ronden och kunde lika gärna ha stått som segrare i andra med. Tredje ronden så ökade ju Gono takten lite (eller Diego tröttnade).

Även om japanerna använder sig av 10 point must system så kollar dom inte rond för rond, utan försöker istället att betrakta matchen som helhet. Jag har inte sett matchen, men av dom rapporter jag tagit del av så var dom 2 första ronderna jämna, där diego dominerade i boxningen medan gono satsade på benen. Tredje var helt och hållet gonos, och det är kanske inte helt konstigt att han fick matchen.

Beträffande Diegos mage, i lättare viktklasser är det helt klart en fördel att vara mycket muskelbunden. I tungvikt till exempel, så är detta vara en nackdel, fördel i första ronden men efter det inte alls. Arbetande muskler kräver syre =)
Citera
2010-03-13, 19:07
  #22
Medlem
Galacticos avatar
Finns nu med engelskt tal på bestmmatorrents!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback