Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-27, 20:55
  #1
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag tycker att "snopp" används alldeles för ofta. För mig är det bebisspråk eller namnet på en liten pojkes penis.

Ett exempel: På radion beskrevs en filmscen där Cameron Diaz är på en toalett och får syn på ett hål i väggen med texten "titta här". Hon tittar in i hålr till sin förvåning **** i ögat. Inte säger man väl snopp där. Penis är vetenskapligt och bra men visst borde det väl kunna funka med en del slanguttryck också. "Dase" låter exempelvis skämtsamt utan att vara barnsligt eller snuskigt.

Andra förslag?
Citera
2010-01-27, 21:01
  #2
Medlem
avans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag tycker att "snopp" används alldeles för ofta. För mig är det bebisspråk eller namnet på en liten pojkes penis.

Ett exempel: På radion beskrevs en filmscen där Cameron Diaz är på en toalett och får syn på ett hål i väggen med texten "titta här". Hon tittar in i hålr till sin förvåning **** i ögat. Inte säger man väl snopp där. Penis är vetenskapligt och bra men visst borde det väl kunna funka med en del slanguttryck också. "Dase" låter exempelvis skämtsamt utan att vara barnsligt eller snuskigt.

Andra förslag?

Skinnflöjt, åderpåle, skallige hämnaren, skalle-pär, köttpåken, tappre soldaten.. står still nu, kommer inte på sån många =/

edit: drulen, den sure
Citera
2010-01-27, 21:50
  #3
Medlem
Gullegubbens avatar
Fast min poäng är att jag letar efter ord som kan användas i "officiella" sammanhang (i detta fall i radion) men som varken är snuskigt eller barnsligt.
Citera
2010-01-27, 21:50
  #4
Medlem
"Pilla" kallas den i Norrland.

Stig Strand hade lite problem med Pernilla Wibergs smeknamn.
Han tyckte inte att det passade en kvinna.
Citera
2010-01-27, 21:58
  #5
Avstängd
badoddss avatar
Om du vill ha ett "neutralt" namn så är "lem" eller "lemmen" ett bra ord!

YNWA
Citera
2010-01-27, 22:06
  #6
Medlem
Hajars avatar
Varför ska du prata om penisar på radio?
Citera
2010-01-27, 22:07
  #7
Medlem
Imperishables avatar
Mandom
Citera
2010-01-27, 22:08
  #8
Medlem
Knasibass avatar
Pelle i backen?
Citera
2010-01-27, 22:11
  #9
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar
Varför ska du prata om penisar på radio?


Haha! Det ska jag inte. Jag stör mig på att folk i radio och TV säger snopp istället för penis (eller ett annat lämpligt ord som jag bett om förslag på).
Citera
2010-01-27, 22:15
  #10
Medlem
moliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar
Varför ska du prata om penisar på radio?

Det kanske är oundvikligt?
Citera
2010-01-28, 12:07
  #11
Medlem
avans avatar
kallsuparn, djupdykarn, fendern, draggen, tredje benet, lodet, pendeln, böngrodden, lillhjärnan...
Citera
2010-01-31, 09:36
  #12
Medlem
Kommer faktiskt inte på några synonymer som inte är snuskiga eller skämtsamma.

Men penis är väl varken eller? Det är ju det vetenskapliga namnet på den rackarn.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback