2012-03-18, 21:54
Medlem
TigerKids avatar
Litt*rin?

Jag tycker i o f s att det - av det som framkommi tom Litt*rin - finns en klar gradskillnad mellan honom och de här sadistgubbarna.

Lindberg, Kregert, mfl har gjort sig skyldiga till grov, upprepad och hänsynslös brottslighet.
Citera
2012-03-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Litt*rin?

Jag tycker i o f s att det - av det som framkommi tom Litt*rin - finns en klar gradskillnad mellan honom och de här sadistgubbarna.

Lindberg, Kregert, mfl har gjort sig skyldiga till grov, upprepad och hänsynslös brottslighet.

Sant!
Även om jag har svårt att se att Litto.... skulle fått sparken om han nu bara köpt sex...Inte troligt i ett land där tom domare får sitta kvar sedan de satt på unga män/pojkar.
Litto hade npg betydligt mer på sitt samvete...
By the way - hur gik de för Hägglund? Har hon fått förtidspension eller blivit omplacerad i en skrubb någonstans?
Poliser/civila som verkligen gräver fram saker - blir sällan belönade med guldklockor...
Citera
2012-03-22, 03:13
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
Sant!
Även om jag har svårt att se att Litto.... skulle fått sparken om han nu bara köpt sex...Inte troligt i ett land där tom domare får sitta kvar sedan de satt på unga män/pojkar.
By the way - hur gik de för Hägglund? Har hon fått förtidspension eller blivit omplacerad i en skrubb någonstans?
Poliser/civila som verkligen gräver fram saker - blir sällan belönade med guldklockor...

Flera saker kan spela in:
- valår
- det finns mer på honom (fler sexköp, och kanske annat... ) som kan komma fram

- om Littorinljugit för Rheinfeldt= förtroendet förbrukat. Rheinfeldts ministrar har fått gå för sådant som TV-licens. Efter den pinsamma starten utgår jag från att han KRÄVT att alla ministrar redovisar sina ev skelett så de kan hanteras.
Borg - "Det jag kan komma på är att jag rökte på några hånger på Tritnaha..."
- "Vem har inte gjort det! Men du måste desarmera det snarast" PR-gänget fixar intervju med en lämlig journalist" Roberta är så duktig..."
Littorin - "jag kan inte komma på nåt..."

- om det var droppen, av andra skäl. Kollegor kanske var missnöjda med SOL redan innan. I hans tråd har det skvallrats om bråk med Schlingman, att han verkat lite labil och ur gängorna (skilsmässa).
Citera
2012-04-01, 09:50
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
JANNE.GILJOTIN skrev
Sant!

Utan tvekan. M såg ju det som tvunget att exportera dangerzone2010 till Stanford. Otroligt konstigt att AB inte följde upp det spåret, det verkar bara som det var locket på.

Citat:

Hon blev årets hjältemappie. Det är hon som stå till vänster om Aina på bilden: Vilken härlig galakväll: http://www.m-magasin.se/mappienyhete...lig-galakvall/
Citera
2012-04-01, 10:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
RobbanUC skrev
Ni som har förundersökningen kan ju kolla hur lång strykningen är och vilket namn som kan
tänkas passa in i det utrymmet...

Det finns ju två strykningar, dels den personen som "Linda" nämner, och dels den strykningen av namnet på den person på lappen som GL har på anslagstavlan på högkvarteret på PHS. Litto hade inte avgått när förundersökningen gjordes.
Citera
2012-04-06, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Utan tvekan. M såg ju det som tvunget att exportera dangerzone2010 till Stanford. Otroligt konstigt att AB inte följde upp det spåret, det verkar bara som det var locket på.

Hon blev årets hjältemappie. Det är hon som stå till vänster om Aina på bilden: Vilken härlig galakväll: http://www.m-magasin.se/mappienyhete...lig-galakvall/

Kanske är jag extremt efter kanske har det redan tagits upp i denna tråd - men har ni LÄST Bodströms bok? Har ni sett bilderna? Jag vill bara kräkas...

På mindre än en en och en halv sida i boken - förklarar han varför han inte lyssnade på sin pressekreterare som inte ville ge G.L nytt mandat...ingen större ånger heller...Boken är så löjligt inriktad på att han ska framstå som en hyvens kille som har både självdistans och humor - och som "vågar sticka ut hakan" och berätta om vad som egentligen händer i makitens korridorer.

Fy helvete - jag skäms över att jag en gång önskade han skulle bli statsminster.
Det kan inte vara möjligt att media faktiskt gått på vad han skriver - väl?

Men bortsett från övrig vänskapskorruption - så (hade jag haft en scanner...) kolla in bilden där han står med sina två adepter snorkfrun Ramberg - som tack och lov nte ville bli Säpochef - fast han försökte övertala henne - och nickedockan Polischefsdamen från "den härliga galakvällen"...

Jag undrar bara en sak är det sig själv eller sin daddy han skyddat genom att hålla G.L om ryggen?
Citera
2012-04-06, 08:09
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
DenSomViskar skrev

Kanske är jag extremt efter kanske har det redan tagits upp i denna tråd - men har ni LÄST Bodströms bok? Har ni sett bilderna? Jag vill bara kräkas...

På mindre än en en och en halv sida i boken - förklarar han varför han inte lyssnade på sin pressekreterare som inte ville ge G.L nytt mandat...ingen större ånger heller...Boken är så löjligt inriktad på att han ska framstå som en hyvens kille som har både självdistans och humor - och som "vågar sticka ut hakan" och berätta om vad som egentligen händer i makitens korridorer.

Fy helvete - jag skäms över att jag en gång önskade han skulle bli statsminster.
Det kan inte vara möjligt att media faktiskt gått på vad han skriver - väl?

Men bortsett från övrig vänskapskorruption - så (hade jag haft en scanner...) kolla in bilden där han står med sina två adepter snorkfrun Ramberg - som tack och lov nte ville bli Säpochef - fast han försökte övertala henne - och nickedockan Polischefsdamen från "den härliga galakvällen"...

Jag undrar bara en sak är det sig själv eller sin daddy han skyddat genom att hålla G.L om ryggen?

Iofs passar kanske TB in på "Lindas" beskrivning i GL fupen: "Äldre man ev ......... .............. han har avgått eller fått sparken från posten.", men "äldre man" skulle verkligen "Linda" beskriva honom som det? Han är i alla fall tillräckligt känd för att "Linda" skall känna igen honom. Personligen har jag svårt att tro att han skall vara inblandad. Men jag har ju haft fel många gånger tidigare, och otroligare saker har ju hänt.....

Den profil Dangerzone2010 hade på nätet är ju annars hemskt intressant: "Söker unga tjejer och par", "Gillar hårda tag" osv..... Otroligt att AB inte följde upp den historien, trots all den kritik dom fick. Dangerzone2010 verkar ha många beskyddare.....
Citera
2012-04-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Iofs passar kanske TB in på "Lindas" beskrivning i GL fupen: "Äldre man ev ......... .............. han har avgått eller fått sparken från posten.", men "äldre man" skulle verkligen "Linda" beskriva honom som det? Han är i alla fall tillräckligt känd för att "Linda" skall känna igen honom. Personligen har jag svårt att tro att han skall vara inblandad. Men jag har ju haft fel många gånger tidigare, och otroligare saker har ju hänt.....

Den profil Dangerzone2010 hade på nätet är ju annars hemskt intressant: "Söker unga tjejer och par", "Gillar hårda tag" osv..... Otroligt att AB inte följde upp den historien, trots all den kritik dom fick. Dangerzone2010 verkar ha många beskyddare.....

Jag tror inte heller han gillar småtjejer eller gillar att tortera dem - men jag tror han skyddar någon annan - menar du att Linda sagt att XXX avgått från "posten" eller "någon" post???

Åldersmässigt kan det ju vara farsan som är/var bundis med G.L - nej jag tror inte han är pervo - men jag tror han gör allt för att protecta sina vänner - annars skulle han knappast va så bundis med Sten H...

Och nu e jag lost igen...vem va/e "Daqngerzone - vet man det?
Citera
2012-04-07, 10:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
DenSomViskar skrev

Jag tror inte heller han gillar småtjejer eller gillar att tortera dem - men jag tror han skyddar någon annan - menar du att Linda sagt att XXX avgått från "posten" eller "någon" post???

Åldersmässigt kan det ju vara farsan som är/var bundis med G.L - nej jag tror inte han är pervo - men jag tror han gör allt för att protecta sina vänner - annars skulle han knappast va så bundis med Sten H...

Någon post borde det vara.

Citat:
Och nu e jag lost igen...vem va/e "Daqngerzone - vet man det?

Citat:
bolt skrev

Dangerzone söker badgirl eller par

Här: erfaren välutrustad betämd social och seriös Man i Sthlm. Där: söt nyfiken tjej eller par som behöver och vågar. Är du nyfiken på bdsm, ageplay, hårda tag mm så hör av dig.

Läs mer: https://www.flashback.org/t414167p751
Citera
2012-04-07, 13:45
Medlem
E.Merckxs avatar
Män i maktposition söker sommarjobbare?

Citat:
Erbjuder sommarjobb
Konversationen sker mindre än en vecka innan Littorin avgår. Aftonbladet har inte kunnat utreda den verkliga identiteten bakom LindaPinda. Vi har sökt kontakt med personen bakom, men inte fått något svar.
Under kontakten med LindaPinda kommer dåvarande arbetsmarknadsministern med ett konkret erbjudande:
”Du kanske behöver ett sommarjobb? Extraknäck? Nyfiken? Hör av dig så berättar jag mer.”
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13262684.ab

Citat:
"HÖGT UPPSATT CHEF PÅ STATLIGT VERK"
”Linda” minns honom som en mycket välklädd och tunnhårig man med glasögon. En av de första gångerna de träffades berättade han om sin fina position på jobbet:
– Han sa att han kunde fixa sommarjobb åt mig bara så där. De träffades bara några få gånger, minst en gång i en stor gruppsexträff där hon fick en ögonbindel för att inte kunna se vilka man som deltog.
http://www.expressen.se/nyheter/har-...h-deras-offer/
Citera
2012-05-08, 11:51
Medlem
E.Merckxs avatar
DN skriver om Haga Video:

"På en av Stockholms mer kända klubbar, dit även polischefen Göran Lindberg tog med sina offer, har det uppdagats flera fall av barnprostitution. Företaget skriver på sin hemsida man garanterat får en upplevelse. Och enligt polisen fungerar sexvideoklubbarnas mörka bås som ett tillhåll för sexintresserade med olika preferenser, däribland barnsexköpare.

Oftast har träffarna föregåtts av flera veckors kontakt på internet."

http://www.dn.se/sthlm/sexhandeln-me...ariga?rm=print
Citera
2012-05-18, 11:20
Medlem
E.Merckxs avatar
Från föreläsning på Fryshuset: Är föreläsaren Ing-Marie Hägglund?

"Efter lunch fick vi en mycket intressant föreläsning om hur utredningen av Göran Lindberg, alias Kapten Klänning, hade gått till. Han var en högt uppsatt polischef som hade konstiga sexuella böjelser.

Han ingick i ett sexuellt manligt nätverk tillsammans med många högt uppsatta affärsmän, kommunpolitiker, riksdagsmän och där även en scoutledare var inblandad och som utnyttjade utsatta kvinnor i sexuella lekar.

Föreläsaren beskrev om hur hon av en ren slump hade hittat honom i en utredning av ett annat fall.

Det som till slut kom fram till ett gripande var när han sökte upp en 14-årig flicka och ville ha avancerat våldsamt sex ihop med henne. Då kände utredarna att man var tvungen att stoppa honom.

Det var en mycket intressant föreläsning"

http://hernodh.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in