Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-23, 16:59
  #10333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Detta måste ni bara se!

http://corruptio.blog.com/files/2011...augustsson.jpg


Och läs denna artikel från 2008 jag ramlade över när jag snokade efter Essen - gå även in o kolla premiärgästerna på Blue Heaven...Förövrigt e inte Svempa sur nu när MI tagit över hans roll? Vad gör han i dag?

http://www.realtid.se/articlepages/2...tid956.dbp.asp


Till premiären kom landshövdingen, förre rikspolischefen Björn Eriksson med fru, Alice Timander, Swingfly, Lucky Twice, den insideråtalade pokerspelaren Ken Lennaárd, Dan Hylander som gått i personlig konkurs och Py Bäckman. Och Alex Erwik och Miss Inga. Med många flera. Se bilderna på Finest.se
Citera
2011-09-23, 20:04
  #10334
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Erik von Essen, kriminalinspektör, ska vara bror till Sven. Har arbetat med krogkommissionen som övervakar drogmissbruk och försäljning inom nöjesvärlden.

Om ni googlar Erik vE hittar ni en bild på Sven jämte Gladys del Pilar och Peder Lamm.
Är det en av anledningarna till att GL när helst han hade lust kunde stövla in och föra sig som han trots allt gjorde på HV?
Citera
2011-09-23, 20:15
  #10335
Medlem
KiaWs avatar
Nej hörrni, alla diskussioner i vidare banor och kopplingar runt Göran Lindberg har en dedikerad tråd: https://www.flashback.org/t1577016

Vi vill gärna undvika att behöva bryta ut eller radera inlägg för att de hamnat i fel tråd, så försök hålla isär vad som ska diskuteras i denna tråd: Göran Lindbergs brott, omständigheter och efterspel i snäv bana, och i andra tråden vidare banor och kopplingar runt Göran Lindbergs brottsliga aktiviteter.

/Mod
Citera
2011-09-28, 11:03
  #10336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medeasdotter
Elis GL:s får man förmoda ganska obehagliga far - finns det händeslevis en bbild av honom - ni här i tråden verkar ha grym koll - och inte för att någon skam ska falla över de efterlevande/anhöriga - men vet vi vad syrran gör i dag? Om GL följt familjetraditionen så är det ju oerhört lätt att misstänka att syrran farit väldigt illa som barn....Om hon ens lever?

Eller vad som kan hända är ju att det går i arv också på kvinnorna - som hittar nya förövare som vuxna.

Vi har medvetet undvikit att rota i GL:s familjebakgrund och diskutera psykologiska bakgrundsfaktorer. Det tar emot när det gäller en 64-årig man i maktposition. Det centrala har hela tiden varit hans personliga ansvar för sitt handlande. Han valde medvetet att göra som han gjorde.

Men troligen formades också hans personlighet en gång i tiden i hans hemmiljö och i hans föräldrarelationer. Hans sexualsadistiska läggning tog sin början.
Citera
2011-09-28, 18:25
  #10337
Medlem
Kaitas avatar
Vill återgå till ett tidigare ämne i tråden. Företrädaren och Uppsalabon L*rs Ny*en.
Vi bottnade aldrig i hans avskedande från GD-stolen i Kriminalvården - inte mer än att det bekräftades at det var ett avsked.

Flera teorier framfördes. Muthärvan, missnöje, GL-placeringen. Men själv lutar jag fortfarande åt att det kan handla om direkt inblandning i GL-härvan. För en hel del pusselbitar skulle falla på plats...
1. "poliserna reagerade inte först på Lindberg, utan det var andra..." - Check, LN en ev deras egna tidigare högsta chefer (rikskriminalen)
2. Vittnesmålet som beskriver en kund som "tunnhårig och glasögon" - Check, LNs utseende
3. "generaldirektör i telefonlistan" - Check, LN, GD för Kriminalvården
4. Säpos inblandning i ärendet. - Check, om en vanlig direktör eller länspolismästare misstänks för brott kan nog polisen själv utreda. Men om en av de allra, allra högsta i vårt rättssamhälle, LN, ja då är det plötsligt fråga om ett hot mot hela rättsväsendet - Säpos bord.
5. Justitiedepartementets totala tystnad om avskedandet - Check LN, om skälet är detta och och inte däligt utfört arbete

Och om karln är oskyldig skulle det vara skönt att kunna avfärda honom från diskussionen.
Citera
2011-09-28, 19:45
  #10338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Vill återgå till ett tidigare ämne i tråden. Företrädaren och Uppsalabon L*rs Ny*en.
Vi bottnade aldrig i hans avskedande från GD-stolen i Kriminalvården - inte mer än att det bekräftades at det var ett avsked.

Flera teorier framfördes. Muthärvan, missnöje, GL-placeringen. Men själv lutar jag fortfarande åt att det kan handla om direkt inblandning i GL-härvan. För en hel del pusselbitar skulle falla på plats...
1. "poliserna reagerade inte först på Lindberg, utan det var andra..." - Check, LN en ev deras egna tidigare högsta chefer (rikskriminalen)
2. Vittnesmålet som beskriver en kund som "tunnhårig och glasögon" - Check, LNs utseende
3. "generaldirektör i telefonlistan" - Check, LN, GD för Kriminalvården
4. Säpos inblandning i ärendet. - Check, om en vanlig direktör eller länspolismästare misstänks för brott kan nog polisen själv utreda. Men om en av de allra, allra högsta i vårt rättssamhälle, LN, ja då är det plötsligt fråga om ett hot mot hela rättsväsendet - Säpos bord.
5. Justitiedepartementets totala tystnad om avskedandet - Check LN, om skälet är detta och och inte däligt utfört arbete

Och om karln är oskyldig skulle det vara skönt att kunna avfärda honom från diskussionen.

Hur ska man avfärda honom då det aldrig funnits någon substans i anklagelserna? Eller det vet vi ju inte, men om jag har förstått saken rätt så har Nylén dykt upp här som medmisstänkt av två skäl:

1. Han passar in på ett signalement på en person som förekommer i FUPen men aldrig gripits. Högt uppsatt i statligt verk med vissa fysiska företräden såsom stålbågade glasögon.
2. Han var Lindbergs företrädare i Uppsala. (utmärkt indicium...)

Men om man för skojs skull bildgooglar ordet generaldirektör, så hittar man inom loppet av fem minuter flera generaldirektörer som ser ungefär likadana ut som herr Nylén, men som väl aldrig skinnflåtts i den här tråden?

Till exempel: Ulf Bengtsson, gd försvarsmakten sen 2008, Lars-Erik Holm, socialstyrelsen, sen 2008, Ingvar Åkesson, generaldirektör FRA sen 2003, Gunnar Larsson, gd konsumentverket sen 2007. Ser likadana ut allihop.

för övrigt borde kanske diskussionen om nyhlen ligga i tråden "övriga sexbrottsmisstänkta"? Mod får flytta i så fall.
Citera
2011-09-28, 19:49
  #10339
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Vill återgå till ett tidigare ämne i tråden. Företrädaren och Uppsalabon L*rs Ny*en.
Vi bottnade aldrig i hans avskedande från GD-stolen i Kriminalvården - inte mer än att det bekräftades at det var ett avsked.

Flera teorier framfördes. Muthärvan, missnöje, GL-placeringen. Men själv lutar jag fortfarande åt att det kan handla om direkt inblandning i GL-härvan. För en hel del pusselbitar skulle falla på plats...
1. "poliserna reagerade inte först på Lindberg, utan det var andra..." - Check, LN en ev deras egna tidigare högsta chefer (rikskriminalen)
2. Vittnesmålet som beskriver en kund som "tunnhårig och glasögon" - Check, LNs utseende
3. "generaldirektör i telefonlistan" - Check, LN, GD för Kriminalvården
4. Säpos inblandning i ärendet. - Check, om en vanlig direktör eller länspolismästare misstänks för brott kan nog polisen själv utreda. Men om en av de allra, allra högsta i vårt rättssamhälle, LN, ja då är det plötsligt fråga om ett hot mot hela rättsväsendet - Säpos bord.
5. Justitiedepartementets totala tystnad om avskedandet - Check LN, om skälet är detta och och inte däligt utfört arbete

Och om karln är oskyldig skulle det vara skönt att kunna avfärda honom från diskussionen.
Jag skulle föreslå en tur upp till Härnösand och besöka Saltvik bara för att lyssna på skvallret. Det pratas en del bland personalen och vad som är sant eller ej vet jag inte. Kanske kan man få syn på GL också.
Citera
2011-09-28, 20:02
  #10340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Jag skulle föreslå en tur upp till Härnösand och besöka Saltvik bara för att lyssna på skvallret. Det pratas en del bland personalen och vad som är sant eller ej vet jag inte. Kanske kan man få syn på GL också.

Lite långt bort. Du hade varit där har jag för mig, men ville inte av någon anledning utveckla några detaljer kring vad som hände, bara att nånting var obehagligt. Minns jag rätt eller var det någon annan?

För övrigt är det väl inte bara att strosa runt inne på Saltvik hur som helst? Eller? Det är ju en säkerhetsanstalt. Man måste väl ha någon att besöka eller ha en anledning att hälsa på personalen?
Citera
2011-09-28, 21:19
  #10341
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stramluva
Lite långt bort. Du hade varit där har jag för mig, men ville inte av någon anledning utveckla några detaljer kring vad som hände, bara att nånting var obehagligt. Minns jag rätt eller var det någon annan?

För övrigt är det väl inte bara att strosa runt inne på Saltvik hur som helst? Eller? Det är ju en säkerhetsanstalt. Man måste väl ha någon att besöka eller ha en anledning att hälsa på personalen?
Stämmer helt precis. GL's och LN's göranden tål att grävas i. Det finns folk som är heligt förbannade. En del av personalen brukar vara ute och roa sig i Härnösand (i vart fall sommartid). Där på nöjesfältet kan man träffa på dem och få veta lite grann. Om Bea och lagens långa arm inte vill rota i patriarkatets hemliga sexnätverk finns det säkert andra som kan göra det åt dem. Att en del bland de högre makterna förlorar jobbet och sitt anseende ingår.
Citera
2011-09-28, 21:33
  #10342
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stramluva
Hur ska man avfärda honom då det aldrig funnits någon substans i anklagelserna? Eller det vet vi ju inte, men om jag har förstått saken rätt så har Nylén dykt upp här som medmisstänkt av två skäl:

1. Han passar in på ett signalement på en person som förekommer i FUPen men aldrig gripits. Högt uppsatt i statligt verk med vissa fysiska företräden såsom stålbågade glasögon.
2. Han var Lindbergs företrädare i Uppsala. (utmärkt indicium...)

Men om man för skojs skull bildgooglar ordet generaldirektör, så hittar man inom loppet av fem minuter flera generaldirektörer som ser ungefär likadana ut som herr Nylén, men som väl aldrig skinnflåtts i den här tråden?

Till exempel: Ulf Bengtsson, gd försvarsmakten sen 2008, Lars-Erik Holm, socialstyrelsen, sen 2008, Ingvar Åkesson, generaldirektör FRA sen 2003, Gunnar Larsson, gd konsumentverket sen 2007. Ser likadana ut allihop.

för övrigt borde kanske diskussionen om nyhlen ligga i tråden "övriga sexbrottsmisstänkta"? Mod får flytta i så fall.

Märkligt inlägg. Jag skrev fem olika punkter plus en geografisk faktor (boendet) som skäl till varför LN hamnar i sökarljuset.

Japp, GDar har tyvärr en tendens att se rätt strömlinjeformade ut. Och hittar du några mer indicier på herrarna i fråga så varsågod och presentera! Eller syftet kanske mest var att avföra LN..?

Den här tråden är rätt eftersom LNs eventuella inblandning kan förklara varför hela GL-utredningen hanterats av Säpo, vilket har bekräftats i media, SVT Veckans Brott.
Citera
2011-09-28, 22:10
  #10343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Märkligt inlägg. Jag skrev fem olika punkter plus en geografisk faktor (boendet) som skäl till varför LN hamnar i sökarljuset.
Japp, GDar har tyvärr en tendens att se rätt strömlinjeformade ut. Och hittar du några mer indicier på herrarna i fråga så varsågod och presentera! Eller syftet kanske mest var att avföra LN..?
Den här tråden är rätt eftersom LNs eventuella inblandning kan förklara varför hela GL-utredningen hanterats av Säpo, vilket har bekräftats i media, SVT Veckans Brott.
>>>>>---------------------------------------->

Inte bara ett "märkligt inlägg"...h*n verkar dessutom, tyvärr, lika trögfattad såsom sin kompis "Schlesien"...https://www.flashback.org/t1577016p68

Att en utav Kapten Klännings beskyddare Lars Nylén behandlas även inom denna tråd anser även jag vara helt korrekt. Att vissa de facto är h-ligt förbannade att det vänskapskorrupta maktmissbrukande gänget kommit undan sitt ansvar är dessutom fullt förståeligt.

Vore tacksam om medlemmen Theron ville/vågade utveckla - öppet - i tråden mer utav den information som h*n uppenbarligen besitter, pls...(?)

Anyway: Keep up your god work!
Citera
2011-09-28, 22:35
  #10344
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stramluva
Hur ska man avfärda honom då det aldrig funnits någon substans i anklagelserna? Eller det vet vi ju inte, men om jag har förstått saken rätt så har Nylén dykt upp här som medmisstänkt av två skäl:

1. Han passar in på ett signalement på en person som förekommer i FUPen men aldrig gripits. Högt uppsatt i statligt verk med vissa fysiska företräden såsom stålbågade glasögon.
2. Han var Lindbergs företrädare i Uppsala. (utmärkt indicium...)

Men om man för skojs skull bildgooglar ordet generaldirektör, så hittar man inom loppet av fem minuter flera generaldirektörer som ser ungefär likadana ut som herr Nylén, men som väl aldrig skinnflåtts i den här tråden?

Till exempel: Ulf Bengtsson, gd försvarsmakten sen 2008, Lars-Erik Holm, socialstyrelsen, sen 2008, Ingvar Åkesson, generaldirektör FRA sen 2003, Gunnar Larsson, gd konsumentverket sen 2007. Ser likadana ut allihop.

för övrigt borde kanske diskussionen om nyhlen ligga i tråden "övriga sexbrottsmisstänkta"? Mod får flytta i så fall.
Vad som talar "för" LN är att hans namn är någorlunda särpräglat (till skillnad från Gunnar Larsson t ex), han var också någon av de mer kända GD's. Men framför allt, hans namn var något en utredare i just poliskåren känner till skulle reagera över.


Citat:
Ursprungligen postat av The.Whistleblower
>>>>>---------------------------------------->

Inte bara ett "märkligt inlägg"...h*n verkar dessutom, tyvärr, lika trögfattad såsom sin kompis "Schlesien"...https://www.flashback.org/t1577016p68
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag tror man kan säga att det varit tre turer runt detta som media vidarebefordrat.

Det fanns intresse (äkta för vissa? chimärt för andra?) hos Uppsalapolisen att undersöka GL's uppsalatid. Frågan behandlades i bl a länspolisstyrelsen. Det ändade i att ledamöterna Staffan Yngve och Elsie Ländin som privatpersoner skickade in en begäran om utredning. (Kallade de den sanningskommission?) Den avslogs av Asks departement.

http://www.untfredag.se/uppsala/avsl...g-1040480.aspx

Jag vill minnas att en dörr lämnades öppen för att återkomma med liknande begäran senare (när GL's då pågående process vunnit laga kraft?), vilket inte verkar ha gjorts. (I länken rapporteras Yngve uttala sig i mildare ordalag än han gjort vid tidigare tillfällen.)
(...)
Vad är The.whistleblowers problem med ovanstående inlägg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback