Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-07-29, 06:57
  #7237
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Backsippa skrev
Sammanställningen som Världen idag gör har inte jag sett förut. Det är helt makalöst! Ett uttalande från Breatrice Ask vore på sin plats.

Ett uttalande från Carin Götblad vore på sin plats!
Citera
2010-07-29, 07:36
  #7238
Medlem
E.Merckxs avatar
Café skriver: Dokument: Så blev polischefen en sexbrottsling
Citat:
”Nej, jag kan inte påminna mig att jag kränkt någon medvetet eller begått övergrepp.”

Citat:
- Han tycker om djur, i synnerhet hästar. Började man prata om det fick man kontakt, säger Staffan Yngve(S), tidigare ordförande i polisstyrelsen i Uppsala.

http://cafe.se/goranlindberg/
Citera
2010-07-29, 09:07
  #7239
Medlem
Kaitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ah men va fan, huvudet på spiken.
Båda gjorde sig fast i feministretoriken men hade GL något fetare än ord att komma med?


Luska lite till och svaret kommer att vara givet.

//Reimer

Du antyder att GL hade hållhake på TB, men har du något stöd för det? Vad jag skrev var att TBs stöd lika gärna kan vara för att inte få bråk i regerngen (med Winberg).
Däremot skrevs tidigare i tråden om koppling GL - pappa Bodström (även där utan stöd). Om så skulle vara fallet är TBs agerande klandervärt. Men det betyder fortfarande inte att han är insyltad i några kriminella aktiviteter och pressats av GL.
Citera
2010-07-29, 10:06
  #7240
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Du antyder att GL hade hållhake på TB, men har du något stöd för det? Vad jag skrev var att TBs stöd lika gärna kan vara för att inte få bråk i regerngen (med Winberg).
Däremot skrevs tidigare i tråden om koppling GL - pappa Bodström (även där utan stöd). Om så skulle vara fallet är TBs agerande klandervärt. Men det betyder fortfarande inte att han är insyltad i några kriminella aktiviteter och pressats av GL.

Winberg var väl deporterad till Brasilien då, Persson hade ju städat upp i regeringen
eftersom han hade redan vädrat att feminismen var på väg utför.

Den som såg till att GL fick nytt förtroende var Thomas Bodström och där
tror jag att det finns något intressant att gräva fram.

//Reimer
Citera
2010-07-29, 10:45
  #7241
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Winberg var väl deporterad till Brasilien då, Persson hade ju städat upp i regeringen
eftersom han hade redan vädrat att feminismen var på väg utför.

Den som såg till att GL fick nytt förtroende var Thomas Bodström och där
tror jag att det finns något intressant att gräva fram.

//Reimer

Bodström kan säkert ha haft den största betydelsen för GL:s maktställning. Men om nu kritiken var tung och omfattande, egentligen var det bara Uppsala som slapp undan honom 2006. Hans arbetsuppgifter var obetydliga på RPS och hans brottslighet möjliggjordes. Inte bara Bodström kan ses som ansvarig för detta. Han måste haft mer skydd än så.
Citera
2010-07-29, 11:16
  #7242
Medlem
rövners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Winberg var väl deporterad till Brasilien då, Persson hade ju städat upp i regeringen
eftersom han hade redan vädrat att feminismen var på väg utför.

Den som såg till att GL fick nytt förtroende var Thomas Bodström och där
tror jag att det finns något intressant att gräva fram.

//Reimer

Att anta att TB är insyltad enkom m.anl. av hans stöd för GL tycker jag också verkar förhastat. Båda har ju profilerat sig politiskt i samma frågor och TB underströk sin profilering genom att stödja GL. Jag utesluter ingenting men man får nog gräva fram nått mer för att det ska hetta till

Kommer domen i morgon?
Citera
2010-07-29, 11:55
  #7243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tänk att det ska ta så lång tid att komma fram till pudelns kärna.

Det är där ni ska leta efter anledningar att GL fick härja så fritt.
Thomas Bodström är svaret på varför GL hela tiden fick förnyat
förtroende trots en kompakt misstro från hela kåren.

Vad hade GL för hållhake på Bodström det är det som är frågan?

//Reimer

Det är Sten Hecksher som stöttade GL och gav förnyat förtroende. Vad har GL för hållhake på honom?
Citera
2010-07-29, 15:41
  #7244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Med anledning av domen på fredag den 30 juli 2010 kommer Södertörns tingsrätt att hålla presskonferens i tingsrättens lokaler, Björnkullavägen 5A, i Huddinge klockan 11.30. För tillträde till presskonferensen måste presskort uppvisas.

Ständigt dessa presskonferenser. Kommer Lördagskonferencieren (http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3447786819.jpg) att vara med?

Not. Lite synd om allmänheten som inte har något presskort att uppvisa…

Se http://www.sodertornstingsratt.domst...____18429.aspx

Får se om några journalister har förberett sig och nu tar chansen att ställa kritiska frågor.
Citera
2010-07-29, 17:31
  #7245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Får se om några journalister har förberett sig och nu tar chansen att ställa kritiska frågor.

Knappast. Det blir några korta innehållslösa artiklar om domen och ett antal meningslösa uttalanden från X antal självutnämnda experter om längden på straffet. Sen lägrar sig tystnaden återigen i media...
Citera
2010-07-29, 18:23
  #7246
Medlem
Reimers avatar
Svenska Dagbladet ger sin syn på saken.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/go...tt_5058629.svd

//Reimer
Citera
2010-07-29, 18:39
  #7247
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Morgonsoffeintervju med Aina om bl.a. GL. Kommentar överflödig...

Se http://www.tv4play.se/aktualitet/nyh...eoId=1.1728485

Jag har inte ägnat så stort intresse åt Carin Götblad på några år, men när hon för X antal år sedan blev länspolismästare i Stockholm, så minns jag att jag tyckte hon verkade vara en stark och sympatisk person.
Därför blev den här intervjun lite omskakande. Vem har skrämt henne? Och har hon gått hos samma medietränare som Måna? Hon såg så rädd ut och pratade som om intervjuarna var barn. Först när hon tillfrågades om sitt djurintresse blev hon normal.
Tufft liv däruppe?
Citera
2010-07-29, 19:06
  #7248
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Att anta att TB är insyltad enkom m.anl. av hans stöd för GL tycker jag också verkar förhastat. Båda har ju profilerat sig politiskt i samma frågor och TB underströk sin profilering genom att stödja GL. Jag utesluter ingenting men man får nog gräva fram nått mer för att det ska hetta till

Kommer domen i morgon?

Ja, domen kommer i morgon kl 11.00 enl Testa (som alltid har koll).

Betr TB:s roll i dramat, så lär väl sanningen aldrig komma fram.

Men det som jag tycker är anmärkningsvärt är, att han (eller möjligen SH/OE på hans order) förlängde hans förordnande 2006 trots att 197 poliser i Uppsala satte ut en gemensam platsannons i lokalpressen om nytt jobb och att även facket (Gunnmo antar jag) också ville ha väck honom. Varför vill man som justitieminister ha kvar en länspolismästare som så tydligt inte har sin personals förtroende?

Enl tidigare uppgifter i tråden var GL kompis med TB:s pappa.

Det är underligt att jobba för S i valrörelsen och ha aspirationer på justitieministerposten och samtidigt planera för att flytta med familjen till USA. (Mina tankar: om något uppenbaras så är "jag" på säkert socialt avstånd.)

Vid ett av gangbang-tillfällena, så måste en avbryta enl tjejen pga att han måste hämta barnen på dagis. Fast det kan ju å andra sidan varit vilken jämställd man som helst....

Om man såg TV-inslaget från Almedalen, där TB agerade DJ med ölflaskan i högsta hugg och onykter under intervjun, så är det lätt att tänka att den här personen inte har så stort omdöme.

Men visst, detta är inga bevis. Bara spekulationer och känsla.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback