Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-08-06, 10:03
  #37
Medlem
1. Smugglarkungen har jag inte heller sett på länge.

2. "Jesus" eller "barfotamannen" är väl han som förr hade nästan lite rödlätt hår och skägg? Honom såg jag inte på säkert tio år innan han dök upp igen för något år sedan.

3. Det fanns för 10-15 år sedan en liten, smal gubbe som gick med uppdragna axlar och stannade och pratade med alla. Han pratade mycket historia, kunde en massa olika årtal och drog historier om händelser. Jag tror han bodde i en lägenhet på Björnströmsgatan (uppe vid sjukhuset eller däromkring) för han gick ofta ditåt.

4. "Peder med plastpåsen". Denne har jag sett sedan 70-talet, han går alltid omkring med en plastpåse. Pratar sluddrande och osammanhängande men säger inget om man inte tilltalar honom. Sedan säkert tio år har han en vit käpp och är tydligen synskadad men han traskar runt ändå.

5. "Långhåriga lufsen" är en figur jag också sätt i minst 15 år. Hans gångstil är lite som Christer Pettersson på sin tid. Alltså han går lite som en cowboy, lite halvt haltande. Byxorna sitter på trekvarten. Långt hår och en hemskt otäck blick. Han är nog i cirka 45-50-årsåldern idag. Gick ofta på stan.

6. "Gubbe med vitt långt hår". Jag har ingen aning vem han är men han verkar äta mat på Cooprestaurangen vid Sveaplan varje dag. Han har samma jeans som han haft i åratal och nu har han samma jacka sedan många år tillbaka. Lite rödmosig i ansiktet och håret är numera vitt. Förr hade han alltid en vinröd tröja, typ en "skoltröja" från 80-talet såg det ut som.

Är det någon som vet någom om dessa figurer? Vilka är de och var bor de?
2012-10-22, 07:02
  #38
Medlem
Leggingsmannen har väl nån typ av diagnos stackarn. Fan vet vad han varit me om...
2013-09-14, 09:20
  #39
Medlem
Vet vilka smugglarkungen och jesus är.

Men är det nån som vet vem gubben med rosa kläder (tröja) är?

Sen finns det en kvinna som sminkar sig för jävligt mycket, helst rosa smink och alltid rosakläder,
ser ut som en lastbil från alcro krockat med henne.

Känner igen tiggar/dreggel gubben.
Han tigger om cigg hela tiden och har en stor drägel fläck på bröstet alltid.
2013-09-14, 18:31
  #40
Medlem
daaangs avatar
Fanns mycket smygfilmer på smugglarkungen på youtube förut, vet dock inte om dom har blivit borttagna..
Någon som vet vem Nivar är?
2013-09-17, 12:48
  #41
Medlem
Vill minnas att smugglarkungen sover den eviga sömnen numera men är inte helt säker.

Den långa lufsen med mörkt hår ser man fanimig jämt. Jag har sett honom så ofta att jag nästan trott att han förföljer mig alt. att han bara finns i min fantasi.

Men...det finns en annan figur också som är helt flintskallig på toppen av huvudet men har rejält krulligt hår på sidorna. Mkt rolig frisyr. En rätt smal äldre herre runt ca 60 bast. Ser honom ofta spankulerandes på Carlavägen och därikring. Någon som vet vem jag menar?
2013-09-23, 20:13
  #42
Medlem
bufoAlvariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
hiphop sammy eller vad folk kallar honom för..han fick väl 2 år för våldtäkt mot kusin eller liknande.. Vet dock personligen inte hur han ser ut..

Han gick fri för att tydligen hade idioten gjort det i sömnen och med vårat rättssystem så är det så det blir med pedofil våldtäktsmän.

Han bor för tillfället i sthlm med en egen son och tjej.

Här är hans facebook profil men tror den är gammal, finns iaf bild på fanskapet där!

https://m.facebook.com/home.php?refs...00000168521231
2014-03-03, 00:16
  #43
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Lokalkändisar betackar vi oss för.

*Klick!*

/Moderator
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback