Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-01-25, 15:03
  #1
Medlem
Arthur Dents avatar
Listan ovan är några av de organisationer som ifrågasätter den officiella utredningen av vad som hände den elfte september. Deras egna uppfattning om vad som hände kan skilja sig mellan de olika grupperingarna men gemensamt för de alla är att de kräver en ny oberoende utredning.

Dessutom har det nu startats en organisation som kallar sig Political leaders for 9/11 truth och är precis som namnet antyder politiker som ifrågasätter legitmiteten i den officiella utredningen. Japanska politiker är kanske mer än andra nationer engagerade i denna fråga och har diskuterat saken på regeringsnivå, då de helt riktigt kopplar samman detta terroristattentat med kriget i Afghanistan, där de ställer upp med trupper som ett av alla de länder som allierat sig med USA i kriget mot terrorismen.

Även Sverige är ju som bekant i Afghanistan och för krig mot dessa terrorister och jag undrar om inte även svenska politiker borde ställa krav om en ny oberoende utredning innan vi riskerar livet på våra svenska soldater?

Japan är ju ett land som ofta går sin egen väg men tycker ni det är rätt av japanerna att ställa dessa krav?

Tror ni att ett tillräckligt starkt internationellt tryck på Amerika kan få till stånd en ny utredning, eller är detta något Amerika högaktningsfullt skiter i?

Till saken hör också att japanerna diskuterade att genomföra en egen utredning då även japanska medborgare miste livet under attacken, varpå USA hotade med diverse handelshinder.

Vidare har majoriteten av de män som genomförde 9/11 Commission Report nu gått ut med uppgifter om att rapporten, från början till slut, bygger på falsk information och vittnesmål framtvingad under tortyr. Det är denna rapport som pekar ut Usama bin Laden och Al Qaeda som ansvariga för attacken.

Mer om denna rapport kan ni läsa här.
Citera
2010-01-25, 15:30
  #2
Medlem
DanteAlighieris avatar
Eftersom USA hotade med handelshinder då Japan hjälpt dem i kriget i Afghanisation så känns det ju ännu mer lurt. Jag är mycket tveksam till att de kan få USA att ändra detta. Men om Sverige, Japan och flera andra länder går samman och begär en ny utredning (vad man nu ska få ut av den som inte redan framkommit av konspiratorerna?) så kan det kanske gå att få till stånd en.
Citera
2010-01-25, 15:39
  #3
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Eftersom USA hotade med handelshinder då Japan hjälpt dem i kriget i Afghanisation så känns det ju ännu mer lurt. Jag är mycket tveksam till att de kan få USA att ändra detta. Men om Sverige, Japan och flera andra länder går samman och begär en ny utredning (vad man nu ska få ut av den som inte redan framkommit av konspiratorerna?) så kan det kanske gå att få till stånd en.

Det argumentet har jag stött på tidigare, det finns naturligtvis massor att få ut av en ny utredning. Jag håller med om att någon av alla de organisationer som engagerar sig i detta ligger ganska nära sanningen om vad som hände och vilka som var skyldiga även om de flesta undviker att spekulera kring förövare.

Men en ny utredning skulle ju kunna leda till att de verkliga förövarna får sona sitt brott, och kanske framförallt att USA:s och dess allierades utrikespolitik i mellanöstern korrigeras till att bygga på sanning istället för lögn.
Citera
2010-01-26, 19:55
  #4
Medlem
En sak som är ny från tidigare är att vi har fått en ny och eventuellt en lite mer liberal makthållning från USA:s sida. Obama och hans underståtar kanske ser det hela på ett nytt sätt.
Sen är det ju en situation från demokraternas sida att utnyttja för vinning i och med att avslöja vad som egentligen hände för 9 år sedan. Valet om 2 år kommer ju ge en fördel demokrater om det går att bevisa någonting.

Ser positivt ut för oss konspiratörer!
Citera
2010-01-26, 21:55
  #5
Medlem
Bellybusterrs avatar
Chansen att det tillsätts en ny utredning är lika med noll, helt garanterat
Citera
2010-01-26, 22:04
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellybusterr
Chansen att det tillsätts en ny utredning är lika med noll, helt garanterat

Säger han som har en klängande apa(?) som visningsbild! (Y). Med påtryckning från en omvärld som får mer kraft över USA, däribland Kina tackvare de enorma lånen USA har gentemot dessa, så kan en ny utredning absolut vara att vänta.
Citera
2010-01-26, 22:06
  #7
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tivon
En sak som är ny från tidigare är att vi har fått en ny och eventuellt en lite mer liberal makthållning från USA:s sida. Obama och hans underståtar kanske ser det hela på ett nytt sätt.
Sen är det ju en situation från demokraternas sida att utnyttja för vinning i och med att avslöja vad som egentligen hände för 9 år sedan. Valet om 2 år kommer ju ge en fördel demokrater om det går att bevisa någonting.

Ser positivt ut för oss konspiratörer!

Obama-regimen jobbar för fullt med att komma på nya metoder att effektivt tysta personer som ifrågasätter den officiella 9/11-berättelsen. Du ser Demokraterna och Republikanerna som två motståndarlag när de snarare är ett gemensamt lag.

Både Demokraterna och Republikanerna har så gott som helhjärtat stött kriget mot terrorismen och Obama skickar fler trupper och stödde från första början helhjärtat Afghanistan-kriget.


Så om 9/11 egentligen är en konspiration så är det givetvis något som sträckar sig utanför några republikaner i toppen.
Citera
2010-01-26, 22:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Obama-regimen jobbar för fullt med att komma på nya metoder att effektivt tysta personer som ifrågasätter den officiella 9/11-berättelsen. Du ser Demokraterna och Republikanerna som två motståndarlag när de snarare är ett gemensamt lag.

Både Demokraterna och Republikanerna har så gott som helhjärtat stött kriget mot terrorismen och Obama skickar fler trupper och stödde från första början helhjärtat Afghanistan-kriget.


Så om 9/11 egentligen är en konspiration så är det givetvis något som sträckar sig utanför några republikaner i toppen.

Absolut, förstår helt och hållet , men.

Men, med en värld som går mer och mer mot ett öppnare samhälle där (som jag skrev i min förra post lol) bland annat länder från Afrika och Asien får mer och mer makt i stora sammanhang finns chansen för en uppklarning över sanningen vid 9/11.
Citera
2010-01-26, 22:12
  #9
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tivon
Absolut, förstår helt och hållet , men.

Men, med en värld som går mer och mer mot ett öppnare samhälle där (som jag skrev i min förra post lol) bland annat länder från Afrika och Asien får mer och mer makt i stora sammanhang finns chansen för en uppklarning över sanningen vid 9/11.

Kanske!
Men att demokraterna skulle önska eller ens gynnas av en sådan situation tror jag inte ett dugg på. De är lika insyltade i detta som republikanerna.
Citera
2010-01-26, 22:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Kanske!
Men att demokraterna skulle önska eller ens gynnas av en sådan situation tror jag inte ett dugg på. De är lika insyltade i detta som republikanerna.

Jo, detta kan vara en sanning. Men att just Bush-administrationen satt vid makten under eventsen kan spela in på vem som ska pekas ut som syndabocken.
Citera
2010-01-26, 22:24
  #11
Medlem
Behovstyrds avatar
Om sanningen bakom 9/11 kommer fram så kommer judarna i USA behöva fly hals över huvud. Judarna är livrädda för att detta ska komma ut. För om det gör det, då har USA likartade förutsättningar idag, som Tyskland hade 1933. Det råder inget som helst tvivel att att ligger judiska galningar bakom denna attack. Alla som bara studerat alternativa 9/11-information ytligt vet att många av de som profiterade på 11-september attacken var just judar/sionister (med undantag för vissa sionist-lakejer).

- Vem försäkrade WTC några månader innan mot terrorbrott?

- Vad blev resultatet av 9/11? Invasionen av Israels största fienden i närområdet.

- Ökade flyktingströmmar från de invaderade länderna till vita västerländska länder.

- Länder som tidigare inte hade några naturliga fienden i mellanöstern (Läs: Sverige t.ex.) har idag dragit på sig en ökad hotbild genom omotiverad närvaro i Afghanistan. Resultatet av oönskad närvaro där + "flyktingar" till Sverige från dessa länder = tickande bomb -> Ökade motsättningar och oroligheter här på hemma plan. Kort och gott: Vi svenskar bedriver Israelernas imperialistiska krig med vår närvaro i Afghanistan. Vi vinner INGET på det. Inte ett jävla skit. För vad ger oss västerlänningar rätt till att åka till Afghanistan och diktera hur deras inrikespolitik skall föras? Inte ett smack!

- Glada israeler som filmar 9/11-attacken + hoppar och dansar efteråt.

Listan kan göras hur lång som helst.

Det här är livsfarlig information. För når det här allmänheten, då kommer det ta hus i helvete. Det kommer inte bara visa att det var judar som låg bakom attacken, det kommer även visa att många, många, många av de västerländska ländernas makthavare har ljugit för sina folk. Det skulle resultera i uppror och inbördeskrig i Europa. Här har vi en potentiell grogrund för ww3.
Citera
2010-01-26, 22:30
  #12
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Kanske!
Men att demokraterna skulle önska eller ens gynnas av en sådan situation tror jag inte ett dugg på. De är lika insyltade i detta som republikanerna.

Det tror inte jag heller, Obama visade klart och tydligt var han står redan i sitt första tal utanför USA där han kraftfullt tillbakavisade konspirationsteorierna, men varför gjorde han det? Jag tror han känner hur trycket ökar. Därför tycker jag det är mycket märkligt att han valt att hålla rättegången mot de 5 misstänkta terroristerna i en civil rättegång istället för i en militär. Detta kan bli spännande att följa och de misstänkta har redan gått ut med att de tänker avslöja vad de vet om amerikansk utrikespolitik. Risken eller chansen, hur man nu väljer att se på det finns att de pekar finger både mot pakistansk underrättelsetjänst och det saudiska kungahuset, och då är naturligtvis inte steget långt till vare sig CIA eller Bush.

Jag tycker att det faktum att det från Obamas administration kommer förslag om att infiltrera sanningsrörelsen, både på nätet och irl, säger en hel del.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback