2010-01-25, 10:48
Medlem
Zideburns avatar
Har tänkt att inhandla ett billigt inspelningspaket och börja lära mig spela in och göra låtar.
Ska bara spela in lite gitarr och sång.

http://www.ordermusic.se/web/Studio/...ket-74343.aspx

Va har ni att säga om det?
Duger det någorlunda? Och hur är Cubase att jobba med?
Citera
2010-01-25, 11:07
Medlem
Det duger fint. Cubase är ett utmärkt program.
Din aktuella version är inte den allra senaste men det brukar gå fint att uppgradera för en peng. OM det skulle behövas någon gång, vilket inte är troligt.

Du säger att du ska spela in gitarr och sång, är det akustisk gitarr du menar? I så fall är det ju bra att du får med en kondensatormikrofon som säkerligen är bra till både sång och gitarr.
Citera
2010-01-25, 11:15
Medlem
Zideburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eannatum
Det duger fint. Cubase är ett utmärkt program.
Din aktuella version är inte den allra senaste men det brukar gå fint att uppgradera för en peng. OM det skulle behövas någon gång, vilket inte är troligt.

Du säger att du ska spela in gitarr och sång, är det akustisk gitarr du menar? I så fall är det ju bra att du får med en kondensatormikrofon som säkerligen är bra till både sång och gitarr.

Tack för ditt svar!

Ja det är akustisk gitarr jag tänkte köra. Vad är bäst att micka upp förstärkaren eller hur funkar det?
Citera
2010-01-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zideburn
Tack för ditt svar!

Ja det är akustisk gitarr jag tänkte köra. Vad är bäst att micka upp förstärkaren eller hur funkar det?

Om gitarren har inbyggd mic kan du sätta i sladden i ena kanalen på ljudkortet och mica upp gitarren med din kondensatormic till den andra kanalen. Spela in på två spår i Cubase så har du mer att leka med sen. Skulle aldrig spela in enbart lineat, bättre att bara spela in med riktig mikrofon isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in